Hoofdstuk 40

84 10 0
                                    

Langzaam galoppeer ik over de wijde vlakte. Het lijkt een beetje op Afrika, zo. Maar dan zonder leeuwen en giraffen en dat soort beesten. Ik laat Tessa overgaan naar stap en pak het briefje uit de zadeltas. Ik draai het om en om. Er staat alleen "Nationale Krant van Beccon", maar vraag me niet wat Beccon is. Beccon. Dat lijkt een beetje op Bacon. Misschien is het een land van Bacon ofzo? Zou kunnen toch? Met een grijns prop ik het papiertje terug in de zadeltas en laat Tessa langzaam weer aan galopperen. Dan stuur ik naar boven om terug te gaan naar de anderen.

Rustig fluitend laat ik Tessa landen en spring van Tessa af. Lars loopt met een boos gezicht naar me toe. Met een grijns kijk ik hem aan. 'Hoi.' 'Verdorie Marit! Ik had gezegd dat je niet meer mocht vliegen en wat doe je? Je doet het gewoon toch!' 'Ook hallo.' 'Doe niet zo schijnheilig, Marit en luister naar me.' Met een klein lachje kijk ik hem aan. 'Vertel.' 'Luister! Ik blijf niet de hele tijd oppas spelen. De eerst volgende keer dat mevrouw gaat vliegen en per ongeluk valt of verdwijnt of wat dan ook, ik ga je niet meer zoeken. Je zoekt dan maar lekker uit hoe je weer terug komt. Ik doe het niet meer.'

Autsj. Mijn gezicht betrekt. 'Sorry. Het spijt me echt vreselijk. Dat meen ik. Maar wil je ook even naar mij luisteren?' 'Ik geef je een minuut.' Met een wanhopig gezicht kijk ik even naar Tessa en ren dan naar de zadeltas en haal daar het papiertje uit.

'Oké, luister. Ik ben weg gegaan om te bewijzen dat ik gelijk had. Ik ben naar de open vlakte gevolgen en toen kreeg ik een flashback. Ik viel niet in het bos maar aan de rand. Ik werd in het midden van het bos wakker. Toen ik daar heen ging zag ik iets weg waaien. Ik ging er achter aan en vond dit.' Ik druk het papiertje in zijn hand en kijk hem doordringend aan. 'Ik ken geen plek die Beccon heet en ik vond het vlak bij de plek waar ik wakker werd. Toen ik terug ging naar het pad hoorde ik gekraak achter me. Ik zag een eekhoorn weg rennen, maar eigenlijk denk ik dat het iets anders was. Ik wilde alleen op onderzoek uit, meer niet.' Wanhopig kijk ik hem aan en zucht dan opgelucht. 'Binnen de tijd.'

Met een zucht kijk Lars me aan. 'Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.' Dan wordt ik kwaad en sleur hem mee naar Tessa. Ik stijg op en trek hem achter me. 'Dan laat ik het je zien.' Ik klik met mijn tong en voor dat Lars kan protesteren galoppeer ik het veld over en stuur naar boven. 'Welkom in de vliegwereld.' zeg ik langzaam en draai me om. Ik kijk hem aan. 'Waar gaan we heen?' vraagt hij. 'Naar het bos waar ik wakker werd. Ik ga je het laten zien. En dan praten we verder.'

Lars kijkt vol verbazing naar beneden. Heel even glimlach ik en maak expres een scherpe bocht. Lars schrikt heel even en zijn armen verstevigen om mijn middel. Dan schiet ik in de lach. Ondertussen komt de vlakte inzicht. 'Daar is het.' Lars knikt. 'Hou je vast, ik ga landen. Kijk uit voor de schok.'

Ik laat Lars eerst afstijgen en dan volg ik. De teugel de ik over het hoofd van Tessa en zo lopen we naar het bos. 'Hier viel ik.' wijs ik aan. 'En daar,'  ik wijs naar de andere kant, 'zag ik de schim.' 'Maar ik vond je ergens anders.' antwoord Lars. Ik knik en loop het bos in. 'Klopt.' Ik loop het pad over naar de plek waar ik wakker werd. 'Hier vond je me. Hier werd ik ook wakker.' 'Maar...' Lars wijst naar de rand van het bos en dan naar de plek waar ik wakker werd. Dan laat hij zijn armen zakken. 'Hè?! Ik snap er geen zak meer van. Waar ben je nu in hemelsnaam gevallen?' Ik wijst naar de rand van het bos. 'En wat doe je dan hier?' Ik haal mijn schouders op. 'Weet ik niet. Iemand moet me hier hebben neer gelegd.' De gedachte dat iemand me heeft versleept zonder dat ik het wist is bezorgt me rillingen. En dan horen we alle twee gekraak achter ons. Met een ruk draaien we ons om. Wat? Was? Dat?


Hoi iedereen! Een wat kleiner hoofdstuk dan normaal... Sorry!

Hoe gaat het met jullie op school? Ik verveel me echt dood en dat meen ik serieus. Volgens mij ben ik al zeven keer een zombie geworden door de boring lessen. Vertel je verhaal over school! Ik ben geïnteresseerd! (geen sarcasme)

-Vote

-Comment

-Follow?

X Eva

The Lost Princess (VOLTOOID!)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu