'Arbeidsgalop! Afwenden bij B en dan een grote volte!' Kiki's stem galmt, boven de regen uit, door de bak. Marit voert de oefening uit terwijl de anderen toe kijken. Best vreemd om paard te rijden op een cruiseschip. 'Bij A terug naar draf en bij C afwenden en naar F wijken. Daar terug naar stap. Bij A afwenden, op X halt houden en groeten.' Marit duwt haar rechter been aan en Tessa gaat braaf naar F. Ze laat Tessa terug naar stap gaan en wend af. Precies op de X houdt ze halt en groet. Lars, Noortje, Floortje en Milou klappen zacht. 'Goed gedaan!' Met een grijns geeft Marit lange teugel en beloont Tessa uitgebreid. 'Super om weer lekker te oefenen!' lacht ze naar Kiki. 'Het ging echt super goed!' Marit stijgt af en laat Tessa los achter zich aan lopen.
Ze loopt naar de stallen en zadelt af. 'Goed gedaan, Tes. Ik ben zo blij dat je mee ben gegaan.' Marit staart even voor zich uit en knikt dan. 'Heel erg blij.' Ze geeft Tessa nog een knuffel en loopt de stal uit. Zachtjes sluit ze de deur en gaat naar haar kamer. Het was geluk hebben dat de hal overdekt was, anders kon er niet gereden worden. Het is noodweer! Ze ploft op haar bed en gaat zuchtend liggen. 'Ik ben benieuwd wanneer we aan komen.' Noortje komt binnen. 'Oh, stoor ik?' Marit schudt haar hoofd. 'Niet dat ik weet.' 'Alles oké?' 'Jupp! Het rijden ging echt goed.' 'Ik ben echt zo benieuwd hoe dat Avant ofzo er uit ziet!' 'Ik hoop stiekem dat het een andere naam heeft, want Avant klink zooo stom!' knikt Marit. Stilte. 'Waar zijn jullie?' Milou rent de kamer in. 'Oh. Hier dus. Ze springt op en neer. 'Het regent! Kijk dan! Het regent!' Marit en Noortje staren haar aan. 'Euhm... Al de hele dag. En die is over een paar uur voorbij...' 'Nou en? Ik wilde even zeggen dat het regent. Ik verveel me. We kunnen niet zwemmen. Weet iemand hier een leuk spel ofzo? O, wacht, we gaan Truth of Dare doen! Ik haal de anderen!' Ze rent weg. Marit en Noortje kijken elkaar aan. 'Oké, dat weten we dan ook weer! Niet dat we hier veel kunnen doen ofzo... Dus prima.'
'Oké, ik wil beginnen, want ik ben Milou.' Marit trekt haar wenkbrauw op. 'Nee, ik wil beginnen, want ik ben Marit... Domste reden ooit, maar oké, Milou begint.' Milou klapt in haar handen. 'Okii! Kiki! Truth of Dare?' 'Dare!' 'Ga naar Thomas en vraag of je zijn pet mag hebben.' 'Stomme opdracht, maar oké.' Kiki staat op en loopt naar de stuurcabine. 'Hay Thomas! Mag ik je pet hebben?' Thomas schudt zijn hoofd. 'Nee, maar er liggen er nog drie in mijn kast, pak er daar maar een van.' Kiki knikt en komt even later de kamer binnen rennen met een pet op haar hoofd.
'Kapitein Kiki is gearriveerd. Het lot is gevestigd op.... tromgeroffel alstublieft, Floortje! Truth of Dare?' 'Truth.' 'Wat is het stomste wat je ooit gedaan?' 'Eh, ik denk die keer dat ik, toen we in de tweede zaten, heel hard zei dat die jongen uit de vierde me super hot leek en dat hij toen achter me bleek te staan. Dat was zo genant!'
Floortje kijk naar Marit. 'Marit! Truth of Dare?' Marit voelt zich lui dus kiest voor Truth. 'Eh, vind je iemand leuk?' Marit denkt even na. De anderen kijken haar gespannnen aan.
*korte flashback*
Chris loopt naar me toe. 'Doe je voorzichtig?' Ik grijns. 'O ja, Lars heedt een oogje op je...'
*einde korte flashback*
Tja, Lars voelt dus wat voor haar, maar zij ook voor hem? Misschien? Een beetje? 'Misschien...' antwoordt ze. 'Oeh, wie?' Marit grijnst. 'Dat zijn twee vragen. Lars! Truth of Dare?' 'Dare.' 'Ga met een prullenbak op je hoofd naar de keuken en zeg met een robotstem: "Hallo! Ik ben Lars, ik ben een robot en ik ben heel erg aardig, mag ik taart?" Dan wacht je tot je een taart krijgt, gooi je de prullenbak van je hoofd en deelt de taart met ons.' 'Stomme opdracht.' mompelt Lars en zet een prullenbak op zijn hoofd. 'Ik zie er niet uit.' Hij loopt de gang op.
Vijf minuten later komt hij terug. Zonder prullenbak én zonder taart. 'Ik kon niet kiezen en toen zeiden ze dat, als jullie nu komen, we alles mogen hebben. Het zijn er vijf ofzo...' De meiden springen op en rennen achter Lars aan. 'Taart!' gillen Floortje en Marit. Noortje kijkt hen vreemd aan. 'Wat? Taart is goals!' Floortje springt op en neer. Milou rent om hen heen.
'Marit! Kijk dan!' Ze sleept Marit naar het raam. 'Het regent!' Marit voelt aan het voorhoofd van Milou. 'Ben jij uit een gekkenhuis ontsnapt ofzo?' Milou schudt haar hoofd. 'Nee.' fluistert ze zacht. 'Mijn vader en moeder zaten in een gekkenhuis.' Ze grinnikt. 'Maar luister, ik had vannacht een hele rare droom. Die wilde ik al de hele tijd zeggen, maar er kwam iets tussen.' Marit kijkt haar aan. 'Vertel!' Milou knikt. 'Ik zat met jullie op een groot cruiseschip...'
Hellowww! Hoofdstuk 32. Alsof niemand dat wist, maar goed. Hier boven Lars....
Wehh, ik moest weer naar school dinsdag. Ik snap niet helemaal hoe ik het heb overleeft, maar goed... Het was maar een introductiedag... Wehh en woensdag moest ik weer naar school.... Oké niemand boeit dit... Woop, woop!
-Vote?
- Comment?
- Follow?
Xxxxxxx Evamoos
JE LEEST
The Lost Princess (VOLTOOID!)
AventuraWORDT HERSCHREVEN! Wat als je, na 16 jaar op een manege te hebben gewoond, daar heb les gegeven en allerlei dingen hebt gedaan, er achter komt dat je niet bent zo als je dacht? Je een kroonprinses bent? Dat je ouders je ouders niet zijn? Dat je een...