Er staat een foto bij van de koning met zijn vrouw en een baby. Van welk land de koning is, is niet bekend en ook niet waar het land ligt. Dan krijg ik de schrik van mijn leven. Moeten ze me dood hebben ofzo? Ik sla mijn hand voor mijn mond. Dit kan niet waar zijn. Dat baby'tje lijkt precies op de baby van de foto! Hoe dan?
---------------------------------------------------------------------------------------------
Ik begin langzaam in paniek te raken. Wie is dat? En waarom lijkt ze precies op mij? Ik pak de foto en kijk naar de vreemde mensen. En wie zijn dat?! Ik zucht diep en drop de foto en mijn laptop op mijn bureau. Ik loop rusteloos door mijn kamer. Misschien ben ik wel geadopteerd, of ontvoert, of... Ik ren mijn kamer uit, naar Tessa. Ik ga in het stro zitten, trek mijn benen op en vouw mijn armen er omheen. Tessa snuffelt aan mijn hoofd. Ik zucht diep. Wat gebeurt er opeens in mijn focking leven?
Na een tijdje sta ik op en ga weer naar boven, naar de zolder. Ik pak de doos en zoek verder tussen de papieren. Er zit niks meer in. Dan zie ik opeens ee andere doos staan. Huhh? Die heb ik dan zeker over het hoofd gezien. Ik doe hem open en kijk met grote ogen naar de inhoud. Babykleren. Correctie. Chique babykleren. Een chic goudkleuring rompertje en een zachtroze babyjurkje. Ik pak het rompertje en voel. Er zit een zakje. Ik voel er in en haal er een briefje en een kettinkje uit. Ik vouw het briefje open en lees:
Lieve Victoria. Je moeder en ik houden van je. Misschien vindt je het belachelijk dat we dit er in gestopt hebben, maar omdat je een prinsesje bent doen we het wel. Als je dit vindt en je bent niet bij ons thuis, niet bang zijn. We zoeken zo snel mogelijk contact. Hou het kettinkje voor altijd bij je. Dat zorgt voor het contact. Je vader en moeder .
Prinsesje? What the fack? Ik pak het kettinkje op. Een hartvormige ketting. Goudkleurig. Natuurlijk nep. Ik ga met mijn duim over het hartje heen en tot mijn schrik licht het heel even op. Ik gil en laat de ketting op de grond vallen. Dan geef ik mezelf een facepalm. Hallooo! Ooit gehoord van licht? Dat is er natuurlijk heel even op gekomen.
-
De volgende dag op school ben ik stil. Ik heb de ketting om mijn nek. Geen idee, want het is natuurlijk niet voor mij, maar het leek me een goed idee om het te doen. Noor, Floor en Kiki vinden het nogal vreemd dat ik stil ben want normaal dans ik op tafels en stuff. Ik loop een beetje met de ketting te draaien als Floortje vraagt wat dat is. 'Gevonden op de zolder,' antwoord ik. 'Die scary zolder van jullie?' vraagt ze verbaast. Ik knik en ga opnieuw met mijn duim over hartje. Weer licht het op. Nu feller. Floortje ziet het ook. 'Ho, shit!' schreeuwt ze. Ik schuif heel snel naar achteren en kijk naar de ketting alsof het iets is wat vervloekt is en als je dat aanraakt dan krijg je aids.
Iedereen kijkt ons aan, inclusief de leraar. Floortje wijst hysterisch naar het dak. 'KIJK DAN! OH MY GOD! EEN TARANTULA!' Iedereen kijkt verschrikt naar het dak. 'Waar dan?' vraagt de leraar. 'Ja, sorry hoor meneer, maar Floortje heeft net geblowt dus ze is zo stoned als een kikker,' zeg ik. 'Dan gaat Floortje heel snel de klas uit, want stoned zijn is absoluut niet toegestaan. En ga jij dan maar even mee, Marit.' Ik knik en pak Floortje aan haar arm op. Floortje draait met haar ogen. 'Laat me los, Kiki, ik kan heus wel zelf lopen.' Ze loopt tegen een tafel en ik pak haar arm weer. 'Ik dacht het niet, Floor! Een, ik ben niet Kiki, ik ben Marit en twee, je liep tegen een tafel aan.' Ik loop zo snel als ik kan met Floortje de klas uit.
'Hoe kom je er bij dat ik stoned ben?' lacht Floortje. Ik grinnik. 'Hoe kom jij er bij om te zeggen dat er een tarantula op het dat zit? Goed geacteerd trouwens!' Floortje grijnst.
'Maar even serieus, wat was dat met die ketting?' vraagt Floortje. 'Weet ik niet. Gisteren gebeurde precies hetzelfde.' 'Dat is echt heel erg raar,' mompelt Floortje. Ik knik.
-skip de rest, schrijfster is erg lui-
Als ik weer thuis ben loop ik naar het manege gedeelte. Eigenlijk wil ik gaan rijden, maar ik moet les geven. Echt heel veel zin in... Van die zeikende beginners, uuuuugghh. Maar ik ben zelf ook een beginner geweest, dus let's do this shit.
-skip die les ook, dit bewijst hoe lui ik ben-
Ik loop de kantine in en plak Tessa in een les erbij. Vandaag even niet rijden. Even onderzoek doen naar deze vreemde situatie waar ik in beland ben.
'Wat eten we?' vraag ik aan mijn moeder. 'Pizza' antwoordt ze. 'Oke!' Ik loop naar mijn kamer en ploft op mijn bed. Die foto schiet weer door mijn hoofd. Dan bedenk ik opeens iets. Ik schrik me dood als ik daar aan denk. Stel dat ik die babyprinses ben, dan zijn die mensen op de foto waarschijnlijk mijn ontvoerders. En mijn ouders zouden dan misschien wel in het complot van die ontvoerders moeten zitten! Oke, dit is officieel mega eng.
What the fack.
Stel dat...
No way, dat kan echt niet.
HELLOOOO! How are yaaa?
I would like to see some:
-votes
-comments
-followsWhahahahahahaha, ik hou van engels
-xxx-jes Evamoos
Herschreven
JE LEEST
The Lost Princess (VOLTOOID!)
AvventuraWORDT HERSCHREVEN! Wat als je, na 16 jaar op een manege te hebben gewoond, daar heb les gegeven en allerlei dingen hebt gedaan, er achter komt dat je niet bent zo als je dacht? Je een kroonprinses bent? Dat je ouders je ouders niet zijn? Dat je een...