De volgende morgen wordt Marit om half tien pas wakker. De anderen slapen nog. Geschrokken komt ze overeind. Het zou een lange dag worden! 'Wakker worden!' schreeuwt ze en rent door de huifkar heen. Ze pakt een van haar favoriete unicorn t-shirts, trekt dat aan en gaat naar de paarden. Snel wat eten. Ze haalt een borstel over de paarden heen en legt er een zadel op. Ze spant Tessa in en springt de huifkar weer in. De anderen hebben zich ondertussen aan gekleed en zijn het ontbijt aan het klaar maken. Ze propt een broodje in haar mond terwijl ze de slaapspullen opruimt. Na het "ontbijt" stijgen Lars, Milou, Floortje, Noortje en Kiki nog half slapend op en Marit gaat op de bok zitten. Ze spoort Tessa aan tot draf en draaft de open plek in de richting van de bosrand.
Marit laat Tessa stil staan en sluit haar ogen. Waar gaan ze heen? Haar intuïtie zegt links af maar daar is geen pad. Ze springt van de bok en loopt een stukje naar links. Ze loopt door het gras en ziet dat er daarachter een pad is. 'Naar links.' zegt ze, rent terug naar de huifkar, springt op de bok en stuurt Tessa naar links. De anderen volgen haar en even later rijden ze op het pad dwars door het bos.
Ze rijden een stukje door een dorp heen. Hier een daar staan wat mensen te kijken. Je ziet ook niet iedere dag een stoet met paarden langs rijden. Er beginnen wat meiden te springen en te gillen als ze Marit zien. (Ja, ja, Marit is beroemd geworden, heh heh 😏) 'Hey! Jij bent toch Marit? Mag ik met je op de foto?' Marit knikt en springt van de huifkar af. 'Ohw man, je hebt een unicorn t-shirt aan!' gilt een meisje. Marit grijnst. 'Yeah, unicorns are my life. Maar jullie wilden toch een foto? Ik moet namelijk door.' De meiden knikken en een van hen pakt haar telefoon. Na wat selfie's, zegt Marit 'Doei' en rent terug naar de rest.
'Ik verveel me.' zegt Marit na een poosje. Ze laat zich naar achter vallen. 'Pauze?' vraagt Lars. Marit schudt haar hoofd. 'Sorry, ik wil wel, maar dan moeten we heel lang door rijden. Ik wil vandaag bij de kust zijn.' Lars haalt zijn schouders op. 'Maakt niet uit.' Hij krijgt een kwaadaardige gloed in zijn ogen. 'En daar is een winkel, dus daar zijn kaasdortitos.' Marit kijkt met grote ogen van de winkel naar Lars. Ze springt van de bok en met een 'Doei!' rent ze de winkel in. Lars grijnst naar de rest dit ook grinnkt. 'Volgens mij...' Hij wacht even en doet alsof hij na denkt. 'Volgens mij is die verslaaft aan kaasdoritos. Laten we maar achter haar aan gaan, voor dat de winkel leeg is.' Lachend lopen ze achter Marit aan de winkel in.
Na een tijdje heeft Marit twee zakken chips weg gewerkt. Er liggen er nog vier in de huifkar en daarom is Lars maar weer op de bok gegaan want anders waren die al weg. Marit kijkt verlangend naar de huifkar maar als Kiki haar streng aan kijkt, draait ze haar hoofd weg en probeert (met nadruk op probeert) ze weer op de weg te letten.
~
21.34 uur
Eindelijk komen ze bij de kust aan. Marit zucht en kijkt naar de zon de net ondergaat. De golven slaan over het zand heen. Eindelijk zijn ze bij de kust. Ze zadelt Tessa af en geeft haar een bak water. Ze giet biks in een andere emmer en zet die ook voor Tessa neer. Dan rent ze het strand op en duikt de golven in. De anderen volgen haar en even later zijn ze een watergevecht aan het houden. Na een kwartier zitten ze op het strand uit te rusten. 'Ik ga slapen.' zegt Kiki. Noortje, Floortje en Milou volgen haar voorbeeld.
'Dank je, dat ik mee mocht.' zegt Lars. Marit glimlacht en staart naar het water. 'Graag gedaan.' mompelt ze. Lars kijkt haar onderzoekend aan. 'What's wrong?' Marit kijkt nep verdrietig. 'Ik wil doritos.' Ze springt op en rent naar de huifkar. Ik hou van vakantie, met vrienden...
Yeah, kaasdortitos in het verhaal!!! Jum, nu wil ik dortitos! Ik moet nu doritos. Heeft iemand doritos? Please? Omdat ik van unicorns hou?
Maar goed, ik hoop dat jullie het een unicorn tof hoofdstuk vinden. Stem? Tips?
Greetzzzzzzz Evamoos
ps. ik ga kaasdoritos halen.
JE LEEST
The Lost Princess (VOLTOOID!)
مغامرةWORDT HERSCHREVEN! Wat als je, na 16 jaar op een manege te hebben gewoond, daar heb les gegeven en allerlei dingen hebt gedaan, er achter komt dat je niet bent zo als je dacht? Je een kroonprinses bent? Dat je ouders je ouders niet zijn? Dat je een...