"Lepaslah!"
Aku membentak marah. Akhirnya dia mengalah dan melepaskan genggamannya dari tanganku. Wajahnya aku tatap tanpa perasaan.
"I'm sorry."
Dia memandangku dengan riak wajah simpati. Kisah pulak aku? Dasar mamat psycho, gila, mohon pupus dari dunia ni.
"Pergi mampus dengan maaf kau tu."
Ucapku sebaris. Tangan Yusof kuraih semula dan menariknya pergi dari situ. Dan kali ini, lelaki itu tidak menghalang laluan kami.
Setibanya dirumah, aku memberi salam lalu duduk di sofa ruang tamu sambil menyandarkan badan. Keluhan berat aku lepaskan. Yusof mengambil tempat bersebelahan denganku. Suara Abang Farhan dan Abang Faiz kedengaran dari dapur. Tah hape dibuatnya entah.
"Err Mai, siapa lelaki tadi tu?"
Suara Yusof memecahkan suasana sepi diantara kami. Riak wajahnya mempamerkan perasaan ingin tahu. Aku melepaskan keluahan sekali lagi.
"Aryan. Syed Aryan. Kalau kau nak tahu, dia tu psycho."
Mata Yusof membulat.
"Maksud kau, dia tu gi-"
"Gila."
Aku memintas kata-katanya.
"Kau biar betul?"
Yusof seolah-olah tidak percaya.
"Betullah. Apa yang nak ditipunya?"
Aku memicit kepala perlahan. Yusof memandangku tanpa berkelip.
Throwback
"Aku tak kira! Aku nak kau jadi jugak girlfriend aku!"
Aryan menggoncangkan bahuku kedepan dan kebelakang. Apahal siak mamat ni? Dari aku form 1 sampai form 5 tak habis-habis ganggu life aku.
"Dasar gila! Memang tak lah aku nak couple dengan kau!"
Aku menolak badannya. Dia terdorong kebelakang. Semua pelajar di kantin menumpukan perhatian terhadap kami berdua. Siapa tak kenal Syed Aryan? Budak nakal yang serious gentle cakap nakal dia tahap yang kau takkan boleh bayangkan.
"Aku suka kau. Susah sangat ke nak balas balik cinta aku?"
Aku mendengus. Aduh tak faham lah aku dengan dia ni.
"Aryan listen. Kau form 5 kot. Act matang sikit boleh tak? Makin lama makin menyampah lah aku dengan perangai tak siuman kau ni. Bla lah!"
Aku menjelingnya. Tak ada ribut tak ada angin tiba-tiba je tangannya diangkat menghinggap ke pipi mulusku. Terasa dunia seperti berhenti berputar buat seketika.
"Aku-aku mintak maaf weh. Aku tak sengaja."
Tangannya diusap ke pipiku. Air mata aku dah mengalir tak henti-henti. Sakit punya pasal. Tangannya aku tepis kuat. Dia ni sah gila!