Prázdniny sa začali dobre. Noví susedia sú dvaja homosexuáli, ktorí vychovávajú svojho zrejme tiež homosexuálneho syna. Niko sa pri myšlienke na nich usmial. Obaja muži pôsobili veľmi príťažlivo, hoci už prekročili štyridsiatku. Boli vkusne oblečení, veľa sa usmievali a mali šarm.
A ich syn Kristián? Naňho Niko nemohol prestať myslieť. Obdivoval ho za jeho odvahu chodiť po svete s cukríkovoružovými vlasmi a s piercingom v nose. Ak to teda nie je fake, pravda. No určite bude mať možnosť sa ho to opýtať.
Ráno Niko vyšiel na balkón svojej izby. Bolo odtiaľ vidieť do dvora nových susedov. Na strome visela hojdačka a na nej sedel Kiko. Prvé, čo Nikovi udrelo do očí, bola farba jeho vlasov. Už nebola ružová, ale svetlá blond. Asi mal zmývateľnú farbu, pomyslel si Niko.
Kiko ho zbadal a so širokým úsmevom mu zamával. Niko mu odmával naspäť.
"Poď von!", zavolal Kiko.
"Musím sa najesť, teraz som vstal," odvetil Niko.
"Prídi po mňa, keď sa naješ," povedal Kiko a začal sa hojdať.
"Prídem," povedal Niko a už ho nebolo. Zbehol dole na raňajky a potom sa šiel rýchlo obliecť. Tešil sa, že bude vonku s Kikom.
-------------------
Keď Niko zazvonil u susedov, Kiko mu otvoril.
"Ahoj. Poď na chvíľu na dvor, ešte niečo urobím a môžeme ísť. Fotrovci sú v robote, tak som tu sám," hovoril Kiko a vbehol do domu.
Niko ostal na dvore, kde boli ešte pozostatky sťahovania. Nečakal dlho. Kiko sa vrátil rýchlo a zastal pri Nikovi.
"Chcel by som ťa poprosiť, aby si mi ukázal všetky dobré miesta, kam chodievaš. Rád to tu spoznám," povedal Nikovi.
"Nemám veľa miest, ale je miesto, kde chodím a je to tam super. Tam ťa vezmem."
"Tak poďme, už sa teším," neskrýval nadšenie Kiko.
Chalani vyšli z dvora. Kiko zamkol bránku a nechal sa Nikom viesť.
"Inak, kam sa podela tvoja ružová farba vlasov?", načal Niko rozhovor.
"Tá už pláva kanalizáciami kdesi do najbližšej čističky odpadových vôd," povedal Kiko bezstarostne.
Niko sa zasmial. "To si mal zmývateľnú farbu?"
"Hej. Zvyknem meniť farbu vlasov pomerne často, preto používam zmývateľné farby. Toto je moja pôvodná," prehrabol si vlasy.
Obaja sa počas cesty rozprávali. Asi po dvadsiatich minútach prišli na kraj neveľkého lesa, kde bolo jazierko.
"Ty vole, to je krásne!", nadchýnal sa Kiko.
"Sem najradšej chodím. Málokto tu chodieva a moji spolužiaci už vôbec nie. Našťastie."
"Tvoji spolužiaci sa nechodia v lete kúpať?", čudoval sa Kiko.
"Neviem, nie som s nimi v kontakte. Oni majú svoj spôsob života. Sídlisko, cigaretky a povaľovanie sa. A aktivita na facebooku a instagrame. Dajú fotku a pod ňu - hashtag stokujeme, hashtag stokáris, hashtag nudaaa, hashtag prázdniny a tak ďalej. A hrajú sa na veľkých rapperov v tričkách JBMNT. Nič pre mňa," rozprával Niko.
Kiko sa na tom všetkom smial. "Čo je to, to JBMNT?"
"Nevieš čo to je? To v Česku nepoznajú? Šťastný národ. Ja keď vidím hocikoho s tou skratkou, rastú mi facky na rukách. Hoci, keby som chcel komusi dať facku, musel by som sa postaviť na rebrík. A aby som ti odpovedal, JBMNT je skratka z 'jebem na to' a je to jedna zo skladieb kapely Kontrafakt. Naša trieda na tom frčí. Okrem mňa, samozrejme," vysvetľoval Niko.
YOU ARE READING
Esencia Lásky
Teen FictionHoci má Niko 14 rokov, je malý. Je veľmi malý. Za to môže nedostatok rastových hormónov, takže Niko sa pomaly zmieruje s tým, že bude navždy malý ako blcha. To však nahráva jeho spolužiakom, ktorí kvôli tomu Nika šikanujú a robia si z neho posmešky...