17. Muzikál

343 29 11
                                    

Kiko sa v novej škole adaptoval rýchlo. Dievčatá si ho obľúbili, no chalani boli nerozhodní. Vedeli, že sa kamaráti s Nikom a to bol podstatný dôvod, prečo si k nemu nenašli cestu. To bola robota predovšetkým Šimona a Roba, ktorí dbali na to, aby sa s Nikom nikto nekamarátil. A kto sa s ním kamarátil, s ním sa nekamarátili oni. Kiko si všimol, že chalani nie sú zrovna priateľskí, ale neriešil to. Nemal v úmysle sa nikomu vnucovať.

-----------------------------------

Týždeň po začiatku školského roka prišla učiteľka hudobnej výchovy Černíková so zaujímavým nápadom.

"Tento školský rok bude výnimočný jednou vecou. Dostala som povolenie zadať v triedach návrh na aktivitu, a to napísať školský muzikál. Je to dobrovoľné, takže kto chce jednotku navyše, môže sa do tejto aktivity zapojiť. Budem rada, ak sa niekto z vás prihlási," hovorila Černíková.

V triede to zašumelo. Niektorí sa tvárili skepticky, niektorých to zaujalo. Niko mal prekvapene zdvihnuté obočie, rozmýšľal, kto z jeho triedy by už len skladal muzikál. No Kiko bol nápadom zaujatý. Myšlienky mu behali po rozume, až sa zdalo, že ho napokon osvietilo. Zodvihol ruku.

"Áno?", oslovila ho Černíková.

"Paňčelka, ja idem do toho," povedal Kiko.

Trieda sa prekvapene pozrela na neho. Nečakali, že sa nový spolužiak bude zapájať tak rýchlo. Zdalo sa, že aj samotná učiteľka bola prekvapená.

"No, musím povedať, že si ma prekvapil. Ale príjemne. Zatiaľ sa v žiadnej triede neprihlásil nikto," poznamenala.

"Dostal som skvelý nápad, tak sa do toho pustím a verím, že to bude dobré," povedal Kiko.

"Takže si ťa zapisujem. Ako sa to voláš?"

"Kristián Jasenovský."

"Teší ma, že sa chceš zapájať, aj keď si tu ešte nový. A môžeš povedať, o čom to bude?", bola zvedavá Černíková.

"Zatiaľ môžem povedať, že sa nechajte prekvapiť. No takéto čosi tu ešte nebolo, tým som si istý," vyhlásil Kiko sebavedomo.

Ostatní na Kika pozerali so zvedavosťou. Niko bol tiež zvedavý a dúfal, že sa to od Kika dozvie ako prvý.

"Samozrejme, nečakajte žiadny High School Musical. Toto bude originál so všetkými právami vyhradenými," dodal ešte Kiko a usmieval sa tak tajomne, že Niko už zvedavejší byť nemohol.

"Tak sa budeme všetci tešiť na deň, kedy nás oboznámiš so svojím nápadom," uzavrela Černíková a začala vyučovanie.

---------------------------------------

Cez prestávku sa Niko pýtal Kika na to, o čom bude jeho muzikál. Kiko ho namiesto odpovede vytiahol na chodbu a tam sa postavili na miesto, kde nikto nebol.

"Dostal som brutálne dobrý nápad. Bude to pecka, aká tu ešte nebola. A ty v tom budeš hrať hlavnú úlohu, Mravček," hovoril Kiko nadšene.

Niko sa zasmial. "Robíš si srandu, nie? Ja budem hrať hlavnú úlohu v muzikáli? Ale veď vieš, že nespievam," namietol.

"To, že nespievaš, neznamená, že to nevieš," kontroval mu Kiko. "Rozospievaš sa, nadobudneš istotu v tónoch a budeš spievať jak Mercury. Stavím sa, že je v tebe talent, o ktorom ani ty sám nevieš.

Niko sa zatváril pochybovačne. "No ako myslíš. Ale povieš mi už konečne, o čom to bude?", vyzvedal Niko.

"Bude to variácia na Snehulienku A Sedem Trpaslíkov. No ja to trošku prerobím. Urobím z tvojej drobnej postavy prednosť a už sa ti nikto nebude smiať. Môj muzikál sa bude volať Trpaslík A Sedem Lesných Víl."


Esencia LáskyWhere stories live. Discover now