26. Musíme Si To Vyjasniť

304 29 3
                                    

Keď Niko zbadal, že pri bránke stojí Kiko, zľakol sa a do očí sa mu nahrnuli slzy.

"Niko, otvor! Potrebujem s tebou hovoriť," zavolal naňho Kiko.

Niko ostal stáť na mieste, akoby tam primrzol. Vedel, že toto bude ťažké.

"No tak, poď mi otvoriť, potrebujem, aby si mi niečo vysvetlil. Prosím!", naliehal Kiko.

So slzami v očiach sa Niko pohol a konečne išiel Kikovi otvoriť. Pustil ho do záhrady a znovu zamkol bránku.

"Nechcem byť vlezlý, ale bolo by lepšie, keď to budeme riešiť vnútri," povedal Kiko. "Susedia majú tenké uši a nepotrebujú vedieť, o čom sa rozprávame. A vaši sa nedozvedia, že som u vás bol, viem, že nemáte v dome kamery."

"Tak teda poď", rezignoval Niko a utrel si slzy.

V Nikovej izbe si Kiko sadol na posteľ a položil otázku, ktorej sa Niko obával.

"Niko, ty so Simou chodíš, alebo ste iba kamaráti?"

Dobre, tá otázka znie trochu inak, ako som čakal, pomyslel si Niko.

"My... sme iba kamaráti," povedal Niko.

"Neznieš veru presvedčivo," reagoval Kiko. "Ale ak ste len kamaráti, čo bolo potom to dôverné držanie sa za ruky?"

Nikovi sa rozbúšilo srdce a znova sa mu nahrnuli slzy do očí.

"Vidím na tebe, že ti tento rozhovor nie je príjemný. Ale vzhľadom na to, že spolu chodíme, potrebujem, aby si mi to vysvetlil. Prečo si sa vonku viedol za ruku so Simonou a prečo si ma, keď ste ma stretli, nepozdravil? Prečo si ma odignoroval, hoci som jasne videl, že si ma videl?", neprestával sa pýtať Kiko.

"Ja neviem...," hlesol Niko a radšej sa pozrel do zeme. Bál sa pozrieť Kikovi do očí.

"Nerozumiem, ako to, že nevieš? Veď máš hádam ujasnený svoj vzťah so Simonou a svoj vzťah so mnou, nie?"

Niko mlčal. Kiko bol čoraz nepokojnejší.

"Prečo nič nevravíš? Veď predsa spolu chodíme. Toto nie je nejaká detská hra, Niko. Ja ťa naozaj milujem. A podľa toho, čo si mi povedal, tak aj ty mňa. A tiež si mi povedal, že si gay, tak stále nechápem, aký máš naozaj vzťah so Simonou," vravel Kiko.

"Ale ja neviem, či som naozaj gay, Kiko," povedal Niko potichu a dolu lícom mu stiekla slza.

"Čože? Ty nevieš, či si alebo nie si gay? Tak potom čo znamenali všetky tie bozky, ktoré si mi dal? Všetky vyznania lásky, hladenia po tele a podobne? Si ma iba vodil za nos, či ako mám tomu rozumieť?", nechápal Kiko.

"Nevodil som ťa za nos. Ale... neviem, ako na tom naozaj som. Sima je do mňa, ty si do mňa a ja si teraz musím vybrať," povedal Niko, ktorý sa čoraz viac strácal vo svojich slovách. Bol rozrušený a zmätený, nevedel, ako má z tejto situácie vykorčuľovať.

"Čo si chceš vyberať, prosím ťa? Chodíme spolu už od prázdnin. Alebo si popri mne na tajnáča chodil aj so Simonou?"

"Nechodil. Ja len... Bol som s ňou vonku, lebo ma foter stále naháňal, aby som ju pozval na rande. Vyhrážal sa mi, že ak to neurobím, tak mi zakáže hrať v muzikáli. Tak som ju pozval, ona ma chytila za ruku, a ja som nemohol nič." Napriek vážnosti situácie Niko v duchu jasal, že Kikovi konečne vysvetlil, ako to naozaj bolo.

"Konečne rozumný argument," vyhlásil Kiko. "Fotrovci sú toho názoru, že toto je robota tvojho otca a teraz sa ukazuje, že majú pravdu. A otec by ti fakt zakázal hrať v muzikáli?"

"Ak by som odmietol pozvať Simonu na rande, tak by to naozaj urobil. Nepoznáš ho. On je stále naštvaný, že sa vďaka muzikálu stretávam s tebou. No keď bol vtedy na skúške a videl tam Simonu, ktorú mimochodom pozná, napadlo ho, že nás dá dokopy, lebo nechce, aby som bol gay. Ale zaujímalo by ma, ako prišiel na to, že Sima je do mňa," hovoril Niko už súvisle. Zdalo sa, že sa spamätal.

"To neviem. Ale je to od neho riadne hnusné. No každopádne som rád, že si mi to konečne vysvetlil," povedal Kiko.

"Je to pre mňa ťažké, Kiko. Ľúbim ťa, ale kvôli rodičom ťa ľúbiť nemôžem. Do toho tá Simona. Ja neviem, čo mám urobiť," povedal Niko.

"Máš to ťažké, to teda hej. Nezávidím ti. Ale skús sa rozhodnúť správne, prosím ťa. Viem, čo urobím ja. A viem, čo urobím teraz, lebo ťa nechcem vidieť takéhoto smutného," vyhlásil Kiko, vstal z postele, podišiel k Nikovi a pobozkal ho. Niko mu bozk opätoval a na moment zabudol na problémy. Potom sa Kiko rozlúčil a nechal Nika samého v izbe.

------------------------

Po škole bola znovu skúška na muzikál. Kiko bol v telocvični prvý a všetko chystal. Nebola tam ani učiteľka Černíková. Ako prvá prišla na skúšku Simona. Keď uvidela Kika, s úsmevom ho pozdravila. Ten ju odzdravil, ale bez úsmevu.

"Sima, niečo si potrebujem s tebou ujasniť. Poprvé, som ti veľmi vďačný za to, že si sa rozhodla účinkovať v mojom muzikáli a že ti to ide tak super. Podruhé, chcem ti povedať, že som gay. Možno si to vedela, možno nie, ale to je jedno. Dôležitejšie je, že Niko Ďuriš je takisto gay a chodí so mnou. Chodíme spolu od letných prázdnin a sme spolu šťastní, takže ťa chcem požiadať, aby si sa už nevodila s Nikom za ruku. On je môj priateľ a milujem ho, takže vy ostaňte len kamaráti, dobre?", hovoril Kiko.

Simona naňho pár sekúnd neveriacky pozerala. "To si robíš srandu, nie?"

"Vyzerám na to?", opýtal sa Kiko.

"Že si gay ty, to je možné. Ale Niko gay nie je," vyhlásila Simona.

Kiko sa zasmial. "Máš dobrý zmysel pre humor, dievča. Ale Niko gay je a chodí so mnou. Sorry, že ti beriem ilúzie, ale je to proste realita."

"Počuj, možno si doňho zaľúbený a preto si predstavuješ, že spolu chodíte. Ale Niko nie je gay a konečne sme začali spolu chodiť, tak zaraď spiatočku."

Kiko sa zamračil. "Vidím, že to s tebou nejde po dobrom. Poviem ti to teda narovinu. Daj od Nika ruky preč. Nájdi si iného chalana a toho môjho nechaj na pokoji, je to jasné?"

Do telocvične vošiel Niko a keď uvidel Kika a Simonu, ako stoja oproti sebe a mračia sa na seba, prešiel mu mráz po chrbte.

"Niko!", zavolala naňho Simona. "Vraj si gay a chodíš s Kikom, čo je na tom pravdy?"

Esencia LáskyOnde histórias criam vida. Descubra agora