5. Nebude Všetko Ideálne

625 49 49
                                    

**Hore obrázok Kika.**

Kikovi otcovia boli radi, že si ich syn našiel kamaráta tak rýchlo. Nika si obľúbili, lebo bol milý, slušný, a k dobrým vzťahom pomohol aj Nikov hrnčekový koláč.

Aj Niko sa u nich cítil dobre. Vždy, keď boli všetci doma, vyžarovala z domácnosti pohoda. Niko sa často zabával na špecifickom humore Kika a jeho otcov a bolo mu jasné, že takým spôsobom by so svojimi rodičmi vtipkovať nemohol.

No čo bolo pre Nika podstatné, nikto neriešil to, že je malý. Ani Kiko, ani Daniel, ani Patrik. Brali to tak, že sa jednoducho tak narodil. Niko si to vážil. V škole mal kamarátov len veľmi málo, preto bol rád, že sa s Kikom skamarátil.

-----------------------

Nikovi rodičia však jeho nadšenie príliš nezdieľali. Jedného dňa, keď Niko prišiel od Kika domov na večeru, obaja rodičia sedeli za stolom a už večerali.

"Prečo si stále u tých susedov?", vyzvedala mama.

"Pretože Kiko je môj dobrý kamarát," odpovedal Niko a prekvapene pozrel na mamu. Nechápal jej otázku.

"Ešte tu nebýva tak dlho, aby si o ňom hovoril ako o dobrom kamarátovi," snažila sa ho mierniť mama.

"Ale ja ho už za dobrého kamaráta považujem," namietol Niko. "Veľa kamarátov nemám. S Kikom si rozumieme, je s ním sranda a hlavne sa mi neposmieva za to, že som malý."

"Uvedom si ale, že nebýva v príliš príkladnom prostredí," povedala mama.

"Ako to myslíš? Majú krásny dom, záhradu, dom je pekne a vkusne zariadený, všetko je tam na poriadku. Povedal by som, že to je veľmi príkladné prostredie," povedal Niko. Rozhovor mu už začínal liezť na nervy.

"No to teda nie je," zavrčal otec a Niko pozrel na neho.

Otec už jasnejším hlasom pokračoval. "Kiko vyrastá s dvomi otcami. Vychováva ho homosexuálny pár, a to nie je pre výchovu dieťaťa vhodné."

"Jeho mama žije v Prahe, má tam prácu," pokúsil sa namietnuť Niko.

"Žije v Prahe a on býva kde? V Žiline. Takže na neho nemá žiadny vplyv. A všade na svete to funguje tak, že dieťa má mať aj otca, aj mamu, s ktorými býva, a oni ho riadne vychovávajú. Kika vychovávajú dvaja teplí a tým pádom je teplý aj on," zakončil otec svoj monológ.

Nikovi spadla sánka. Vedel už dosť na to, aby mu bolo jasné, že keď dieťa vychováva homosexuálny pár, na jeho sexualitu to nijako nevplýva.

"Oci, to vôbec nie je pravda. Aj keby ho vychovávali otec a mama, aj tak by mohol byť homosexuál," povedal Niko.

"Mohol, ale bola by tam oveľa menšia pravdepodobnosť, že by bol teplý. Skrátka, s mamou sme toho názoru, že by si s tým Kikom a tými jeho akože otcami nemal tráviť toľko času. Nechceme, aby si sa stal teplým aj ty," vyšlo z otca.

Bolo dobre, že Niko sedel, inak by určite odpadol. A takisto bolo jeho šťastie, že práve nemal nič v ústach, lebo by mu zabehlo. Môj otec dokáže vypustiť z úst takúto hovadinu? To nemôže myslieť vážne, vravel si Niko v duchu.

"Oci... ale teplým sa nemôžeš stať. Teplým sa proste narodíš. To nie je nejaká nákazlivá choroba," povedal Niko, ktorý už viac šokovaný nemohol byť.

"To síce nie je, ale keď sa ako puberťák dennodenne pozeráš na dvoch chlapov, ako sa olizujú, je jasné, že to chceš vyskúšať aj ty. Je to prostredím, v ktorom žiješ a vyvíjaš sa," nedal sa otec.

Esencia LáskyDonde viven las historias. Descúbrelo ahora