15. Doma Nie Je Vždy Dobre

374 32 22
                                    

Otec bol už úplne kľudný po tom, čo ho Daniel uzemnil. Vrátil sa domov a najprv vošiel do Nikovej izby. Ten sedel na posteli, rukami si objímal kolená a hľadel do blba. Už neplakal, no mal červené líca a na nich ešte pomaly schli slzy. Keď uvidel otca, zľakol sa a stiahol sa až ku stene.

"Neboj sa ma, Niko," začal otec, no na Nika to nezapôsobilo. Vystrašene naňho pozeral. Otec sa posadil na stoličku.

"Chcem sa ti ospravedlniť. Nemal som ťa tak zmlátiť. Úplne som stratil nervy. Uvedomujem si, že som od teba oveľa vyšší a silnejší, a že som ti mohol spôsobiť úraz. Dúfam, že sa ti nič nestalo," povedal otec a pozrel sa na Nika.

Niko len mierne pokrútil hlavou, stále zaskočený.

"Celá tá vec s tými fotkami na internete ma hrozne naštvala. Pustili sme ťa do Prahy kvôli dejepisu a nie preto, aby si tam išiel do toho bláznivého sprievodu. A ešte keď si sa bozkával s tým susedovie chalanom, to bola posledná kvapka. Proste som chytil rapla a prestal som sa ovládať," hovoril otec.

Niko nevedel, čo na to povedať. Stále len sedel, pozeral na otca a počúval.

"Naštvalo ma aj to, akým spôsobom som sa to dozvedel. Z internetu prostredníctvom nejakej stránky o teplých, ktorej článok zdieľala facebooková stránka Českej televízie. Mal som sa to dozvedieť priamo od teba a nie cez internet."

Niko sa konečne odvážil prehovoriť. "Oci, keby som ti to povedal... Keby som sa ti priznal, že som gay, asi by sa tým nič nezmenilo. Zmlátil by si ma tak či tak."

"Možno nie. Aspoň by som to vedel priamo od teba. Bol by som sklamaný, to je jasné. Ale určite by to bolo lepšie, keby si sa mi priznal. Nejako by sme to už vyriešili," povedal otec.

"Nerozumiem," povedal Niko.

"Pozri sa, ja viacmenej proti teplým nemám nič. Dokiaľ sú to slušní ľudia s riadnou prácou a nepretŕčajú sa na verejnosti, tak ma ich súkromný život nezaujíma. Tvoj prípad je však iný. Si v puberte, ešte si zmätený, možno ten bozk s Kikom bol len náhodným činom na základe toho, že si bol v takom prostredí. Možno si len túžil zapadnúť. A tak si to urobil," rozdumoval otec nahlas.

Niko si oprel hlavu o stenu a zdvihol obočie. Tak táto úvaha predčí všetko šibnuté, čo som v živote počul. Ja som vlastne pobozkal Kika iba preto, aby som zapadol. Kde ten foter na to chodí, tomu naozaj nerozumiem...

Otec si chvíľu formoval myšlienky a potom povedal: "Zakázal som ti chodiť za Kikom a za Danielom a Patrikom. Na tom musím trvať. Potrebuješ sa pohybovať v normálnom prostredí, aby si nebol zbytočne zmätený. Do konca prázdnin máš zákaz sa s nimi stretávať a budeš doma. Za pár dní začne školský rok, verím, že v tvojej triede alebo v ročníku sa nájde nejaké pekné dievča. Keď mi povieš, že si si našiel dievča, ktoré sa ti páči, zruším ti domáce väzenie a dokonca ti prispejem na to, aby si ju pozval na kofolu. Čo povieš?"

"Znie to všetko pekne, ale je tu jeden veľký problém. Moja malá postava. Už som predsa povedal, že žiadne dievča nebude chcieť chodiť so záhradným trpaslíkom. Ony majú záujem o vysokých chalanov, silných a namachrovaných a ja taký nie som," argumentoval Niko.

"Musíš byť viac sebavedomý, Niko. Keď si sebavedomý a gurážny, vtedy ťa aj dievčatá budú brať inak. A nebude ich zaujímať, že si nízky. Ešte raz, prepáč, že som ťa udrel. Mrzí ma, že som sa neovládol. No skús si začať viac veriť a všetko bude lepšie. Uvidíš," vyhlásil otec a vyšiel z izby.

-----------------------

Na druhý deň sa to samozrejme dozvedela aj mama. Otec jej to večer nepovedal preto, aby ju po návrate z práce nezaťažoval vážnymi vecami.

Mama Nika nezbila. Ale urobila mu riadny výplach žalúdka.

"Ale nakoniec, načo sa kvôli tomu budeme rozčuľovať?," zahlásila napokon. "Si ešte primladý, je to len fáza, cez ktorú prechádzaš. Ešte si nemal žiadne dievča, tak si myslíš, že si na chlapcov. Ale to prejde. No ten bozk s Kikom bol riadne blbý nápad, to ti teda poviem."

"Mami, prosím! Nerob už z toho takú drámu. Je to len bozk, na tom neni nič zlé. A už mám dosť rokov na to, aby som vedel, že byť gay nie je nejaká fáza, cez ktorú prechádzam," hovoril Niko nahnevane.

"Tak ty si naozaj myslíš, že si gay?," opýtala sa mama prudšie, než by sa Nikovi páčilo.

"Podľa mňa áno. K dievčatám necítim to, čo by som mal cítiť. Ku chalanom áno. Nemyslím si, že by som bol preto zlý," namietol Niko.

"Nie, ty nie si zlý, Niko. Ty si len poriadne zmätený. Trávil si u tých susedov priveľa času, tak sa to na tebe podpísalo. Do toho tá účasť v teplom sprievode... Bude trvať, než sa zase vrátiš do normálu," vyhlásila mama.

"Ale ja som normálny, mami!", naliehal Niko.

"To, čo si robil v Prahe, nie je normálne. Ten zákaz, čo ti dal otec, je správny a platí do odvolania. Teraz bež do izby a začni sa chystať na školu, školský rok je za dverami, nech si pripravený."

Niko sa otočil a bez slova vyšiel hore do izby. Tam napísal cez facebook Kikovi, lebo aspoň ten facebook mu rodičia nekontrolovali.

Niko: Ahoj, Kiko, pruser... Nasi sa dozvedeli, ze som bol na Pride.
Kiko: Ahoj... Do riti! Ako sa to preboha dozvedeli?
Niko: Otec nasiel na facebooku nejaku stranku, kde pisali o nas a boli tam fotky nas dvoch a na jednej sme sa bozkavali.
Kiko: Kurva...
Niko: Presne to som si pomyslel aj ja.
Kiko: A co vasi urobili?
Niko: Detaily ti radsej nepoviem. No obaja su presvedceni, ze to je len nejaka faza, z ktorej vyrastiem.
Kiko: No nemam slov...
Niko: Ani ja. Ale do konca prazdnin mam zaracha, takze sa uvidime az v skole. Nasi nevedia, ze spolu chodime do triedy. No uz teraz mi chybas, Vrabcek.
Kiko: Aj ty mne, Mravcek. Je to cele na hovno. Nespravodlive. Neviem, preco su vasi taki. Nerozumiem tomu.
Niko: Ani ja. No aspon budem mat cas na ten referat o Prahe.
Kiko: To je pravda. Tak ti drzim palce, nech to dobre napises. A uz sa neviem dockat, kedy zase budem s tebou.
Niko: Ja tiez. Ahoj, Kiko. Tak v skole.
Kiko: Tak v skole. Ahoj, drobcek.

Esencia LáskyDonde viven las historias. Descúbrelo ahora