V ten deň, keď konzervatívna suseda Papánková "poctila" svojou návštevou dom Kikových otcov, nenechali Daniel a Patrik nič na náhodu. Cez skype sa spojili s Pavlou, Kikovou mamou, a povedali jej, čo je vo veci. Pavla si v práci vybavila dovolenku a o niekoľko dní pricestovala na Slovensko za svojimi tromi chlapmi. Keď sa Kiko s otcami sťahoval z Prahy, Pavla sľúbila, že ich navštívi, keď sa zabývajú. No nikto z nich nečakal, že niekto bude mať s nimi problém, ledva vyprázdnia posledné sťahovacie auto.
-------------------------------
Daniel bol po Pavlu na železničnú stanicu a priviezol ju domov. Patrik s Kikom ostali doma a chystali pre ňu koláč. Keď Kiko cez okno zbadal, že už prišli, rýchlo zavolal Patrika a ponáhľali sa Pavlu vítať.
Kiko otvoril dvere, ktoré sa Daniel akurát chystal otvoriť, a hneď mamu mocne objal.
"Kiko, ty kluku jeden, vždyť mě zadusíš," vydýchla Pavla, zovretá v pevnom objatí.
"Tak rád ťa zas vidím, mami," žiaril Kiko a pustil ju.
"To víš, že já tebe taky. Ukaž se mi. Člověče, ty jsi zase vyrostl, co? Možná jen vo fous, ale přece. A ty tvé vlasy...no jo, tentokráte limetkově zelená. Je to cvoklé, ale sluší ti to," usmiala sa a pozrela na Patrika.
"Ahoj, drahoušku, moc ráda tě vidím," povedala a objala ho. "Kluci, tolik jste mi chyběli."
"Už sa na teba tešíme, odkedy si povedala, že prídeš. Poď ďalej, nech nestojíme pred dverami," pozval ju Patrik.
Pavla vošla do predizby a zacítila vôňu koláča. "Jé, tady se zas peklo, tyhle vůně už znám. Už se těším na koláč. Tak ráda vás zase vidím," hovorila nadšene. Chlapi ju zatiaľ uviedli do obývačky.
Patrik išiel do kuchyne po koláč, ktorý už bol akurát na jedenie.
"Takže, vy prý tady máte sousedku, které se nelíbí, že vychováváte dítě," ozvala sa Pavla.
"Presne tak. Rozprávali sme ti o nej. Každým dňom čakáme, že sem napochoduje aj s nejakou podobne konzervatívnou sociálnou pracovníčkou a začnú tu robiť bašavel," povedal Daniel a zamračil sa.
"Žádný strach, kluci, teď jsem tady, může přijít třeba s papežem. Já jim povím pár vroucných slov, to budou koukat, jen se nebojte," hovorila Pavla odhodlane.
----------------------------------
Dva dni po Pavlinom príchode sa obavy všetkých troch chlapov stali skutočnosťou. V to dopoludnie zazvonil zvonček. Patrik pozrel spoza záclony v obývačke a videl, že pred bránkou do záhrady stojí Papánková aj s nejakou ženou.
"No zbohom, už sú tu. Je tu Papánka a s ňou ešte nejaká ženská," referoval Patrik.
"Tak si predsa zohnala nejakú sociálnu pracovníčku a teraz nám tu idú zasahovať do života," otrávene skonštatoval Daniel.
"Kluci, nechte to na mě. Já jim otevřu a pak ať je hlídaj všichni svatí," povedala Pavla energicky a vyšla do záhrady.
Keď otvorila bránku, prekvapene na ňu pozerala Papánková aj žena, ktorá ju sprevádzala.
"Dobrý den, přejete si?", oslovila ich ráznym tónom.
"Dobrý...dobrý deň, my sme... prišli pozrieť pánov... Vy ste...vy ste kto, prosím?", prekvapenie na Papánkovej bolo úplne zreteľné.
"Já jsem Pavlína Štolbová, Kikova matka. Vy jste paní Papánková, že jo? Ráda vás potkávam. A kto je tato paní, prosím?"
"Toto je pani Michalcová, sociálna pracovníčka. Prišli sme sa presvedčiť, či je v tejto domácnosti všetko v poriadku," povedala Papánková.
YOU ARE READING
Esencia Lásky
Teen FictionHoci má Niko 14 rokov, je malý. Je veľmi malý. Za to môže nedostatok rastových hormónov, takže Niko sa pomaly zmieruje s tým, že bude navždy malý ako blcha. To však nahráva jeho spolužiakom, ktorí kvôli tomu Nika šikanujú a robia si z neho posmešky...