Na najbližšej hodine hudobnej výchovy predstavil Kiko svoj muzikál Trpaslík A Sedem Lesných Víl. Celá trieda bola nedočkavá, skoro všetci chodili za Kikom, aby im povedal obsah v predstihu. No Kiko všetkým s tajomným úsmevom hovoril, nech počkajú na hudobnú.
Keď začala hudobná, učiteľka Černíková vyvolala Kika, nech všetkých oboznámi s obsahom muzikálu.
Kiko predstúpil pred tabuľu a spustil.
"Takže, ako ste sa určite mnohí dovtípili, ide o mierne upravenú verziu Snehulienky. V tomto prípade bude hlavnou postavou trpaslík. Tento trpaslík žije na kráľovskom zámku a je jedným z kráľových pážat. Kráľovi predčasne zomrela žena a nestihla mu porodiť potomka, ktorý by neskôr prevzal žezlo. Kráľ sa teda rozhodne, že jeho nasledovníkom bude jedno z jeho pážat. Všetci sú rúči junáci, iba jeden tam nepasuje. Drobný chlapec, ktorému nikto nepovie inak, ako Trpaslík. Ostatné pážatá mu robia zle a ani kráľ ho nemá v láske.
Po jednej nešťastnej príhode ho kráľ vyženie z hradu a Trpaslík sa dostane do lesa. Tam ho nájdu lesné víly, ktoré cez deň udržujú lesný potôčik krištáľovo čistý. Vezmú ho do svojho príbytku a tam začnú spolu nažívať. Budú Trpaslíka učiť vážiť si samého seba, naučia ho odvahe, chrabrosti a všetkému, čo je treba na to, aby sa raz mohol stať kráľom.
O nejaký čas, keď už kráľ cíti, že by mal vládnutie prevziať jeho nasledovník, usporiada udalosť, pri ktorej každé z pážat bude musieť predviesť svoje schopnosti. Z nich potom kráľ vyberie najvhodnejšieho nasledovníka trónu. A vtedy sa na hrad vráti Trpaslík, predvedie svoje schopnosti a ako sa to skončí, uvidíte sami," dodal Kiko tajomne.
Triedou sa rozoznel šum, vyzeralo, že Kikov muzikál každého nadchol. Černíková sa usmievala.
"No teda, Kiko, toto znie zaujímavo. Vidím v tom veľký potenciál. Určite stojí za to pustiť sa do toho. Vyhlásime konkurz a začne sa s prípravami. Súhlasíš?"
"Súhlasím, paňčelka. Postavu Trpaslíka mám už obsadenú, bude ho hrať Niko. Ostatní prejdú konkurzom," povedal Kiko.
"Áno, Niko má najlepšie predpoklady na tú postavu. Konkurz vyhlásime cez školský rozhlas, dáme to na hlavnú školskú nástenku a môžeš vytvoriť aj udalosť na facebook. Ale ešte povedz - lesné víly budú dievčatá z našej triedy?"
"Aj z našej triedy, ale rád by som si pozrel dievčatá aj z iných tried. Najvhodnejšie by boli ôsmačky a deviatačky. Tie nech prídu na konkurz a ja nejakú vyberiem."
"Zdá sa, že to máš premyslené," povedala Černíková. "To je dobre. Ale s tým konkurzom ti pomôžem, súhlasíš?"
"Jasné," usmial sa Kiko. "Budem rád, keď mi pomôžete, som si istý, že to pôjde lepšie.
Černíková potom poslala Kika na svoje miesto a začala hodinu. Niko sa na Kika usmieval. Kiko zachytil jeho pohľad a usmial sa tiež.
"Si macher, Kiko. Toto bude bomba," zašepkal Niko.
"Ďakujem. Áno, toto prevráti školu hore nohami," súhlasil Kiko.
Po hodine zažili Niko s Kikom hotové nájazdy ku svojej lavici. Každé dievča chcelo byť lesnou vílou, chalani zase chceli byť kráľom. Niektorí mu sľubovali pomoc s úlohami, len aby dostali úlohu. Kiko všetkým s úsmevom hovoril, aby sa prihlásili na konkurz a tam budú mať možnosť ukázať, čo v nich je.
Keď odchádzali na obed, pristavil Kika Šimon.
"Počúvaj, Kiko. Vravel si, že ten Trpaslík bude bývať v príbytku lesných víl?"
"Áno, presne tak," odvetil Kiko.
"A tie sa budú o neho starať a budú ho mať rady?", vypytoval sa Šimon.
"Presne ako hovoríš."
"Dobre. Chcem hrať v tvojom muzikáli," povedal Šimon.
Kiko mal čo robiť, aby sa nerozosmial. "Čože? Veď si sám povedal, že v muzikáli hrajú len ženy a buzíci. Mám to chápať tak, že si buzík?", podpichol ho s úsmevom.
"More, netrep! Nie som buzík. Ale zmenil som názor. Chcem hrať toho Trpaslíka," povedal rozhodne.
Kiko si ho premeral odhora až dole a naspäť. "Tak Trpaslíka. Hmm... A nezdá sa ti, že si naňho trošku... vysoký? Si ešte o čosi vyšší ako ja."
"Na to sa vysrať. Chcem tam hrať a byť medzi lesnými vílami," vyšlo z neho.
"Aha, tak o to ti ide. Byť medzi dievčatami. Žiaľ, starý, musím ťa sklamať. Trpaslíka nemôže hrať niekto, kto je takto vysoký. No veď uznaj, ako by to bolo. Trpaslík bude Niko, ten má na to správny vzrast aj talent. Ale keď tak veľmi chceš, môžeš dostať nejakú úlohu. Vieš spievať?"
"Viem rapovať a robiť beatbox," povedal Šimon hrdo.
Kiko vyprskol do smiechu. "Sorry, bro, ale toto nebude program na festival Hip-hop Žije. Toto bude normálny muzikál. Navrhujem ti nejaký si pozrieť. Spievanie V Daždi, či My Fair Lady. No ak ťa klasika nebaví, zožeň si La La Land, to je nedávne a je to pecka."
"Nebaví ma pozerať muzikály," zahundral Šimon.
"Tak prečo chceš hrať v mojom?", zaujímalo Kika.
"Že prečo, kvôli babám predsa," rozhodil rukami Šimon.
"Aha takto. No pozri sa, toto nebude balička báb ale seriózny muzikál. Ak chceš zbaliť babu, oslov nejakú z našej triedy, alebo z vedľajšej. Ak chceš hrať v mojom muzikáli, tak preto, že to naozaj chceš a nie preto, že nedokážeš kontrolovať chtíč. A teraz ma ospravedlň, idem na obed. Čau," povedal Kiko a nechal Šimona stáť v triede, neschopného slova.
Ani na obede nemal Kiko pokoj. Sotva našiel Nika a posadil sa k nemu, už sa k nemu zbehli spolužiačky, ktoré chceli hrať lesnú vílu. Kiko trpezlivo každej hovoril, nech počká na konkurz. Keď potom odchádzal aj s Nikom z jedálne, sucho utrúsil, že teraz púta pozornosť aj bez farebných vlasov.
A keď už odchádzali zo školy, pričom s Nikom stále rozoberali konkurz, povedal Kiko: "Zdá sa mi, že sa nám tu rodia hviezdy. Ako keby každá baba, každý chalan boli hlboko vnútri hviezdy, ale až teraz to vyplávalo na povrch. Som fakt zvedavý, ako sa prejavia na konkurze."
-----------------------
Ahojte, tak sme sa dostali cez 600 prečítaní, to je super. No a blížime sa k diabolskej hranici - 666 prečítaní 😈. Ďakujem Vám všetkým veľmi pekne, veľmi si to vážim. A keďže sa začne školský rok, prajem všetkým školopovinným šťastný začiatok, nech sa Vám od začiatku len darí.
YOU ARE READING
Esencia Lásky
Teen FictionHoci má Niko 14 rokov, je malý. Je veľmi malý. Za to môže nedostatok rastových hormónov, takže Niko sa pomaly zmieruje s tým, že bude navždy malý ako blcha. To však nahráva jeho spolužiakom, ktorí kvôli tomu Nika šikanujú a robia si z neho posmešky...