Annemin gözüyle ben Kimim?
Annemin kaleminden...
Buket'in 14 aylıktan itibaren 9 yaşına kadar; ama evde ama fizyoterapist eşliğinde hastanelere giderek veya rehabilitasyon merkezlerine giderek tedavisine devam ettik. Günün birinde "Ayten Bozkaya Spastik Çocuklar Hastanesi"ni duyduk. O yıllarda yeni açılmıştı. Hemen hasta kayıttan girişimizi yaptırdık; ilk hastalardandık.
O gün bugündür Buket'in fizik tedavisi Ayten Bozkaya Hastanesinde Halen devam ediyor. Her yıl en az üç en fazla dokuz ay kesintisiz, hastanede yatarak tedavisi oluyordu. Sadece haftasonları izinli olarak eve geliyorduk. Daha sonraları özel rehabilitasyon merkezleri de engellilere aynı hakkı tanıyınca oralardan da tedavisi için faydalanmaya başladık.
Nevacan Özel Rehabilitasyon Merkezi'ne başlamıştı.
Buket, taa ki staj gördüğü yıla kadar yoğun fizik tedavi neticesinde çok iyi bir duruma gelmişti. Kanadyen ile rahatlıkla yürüyebiliyordu. Bir eline kanadyenini alıp, diğer eliyle trabzanlara tutunarak rahatlıkla merdiven inip çıkabiliyordu.Ev içersindeki tüm ihtiyaçlarını kendi başına yardımsız yapabiliyordu. Maalesef doktorun ameliyatta tendon transferi sırasında siniri kesmesi sonucu ve biz bunu bir yıl sonra emg çekimi sonucu öğrendiğimizden onca yıllık çalıştırılan kasları tekrar o hale getirmek oldukça güç idi . Ama umudumuzu hiçbir zaman yitirmedik ve azimle Ayten Bozkaya Hastanesi'nde yatarak ve düşe kalka azmederek sol ayağını az da olsa kullanmayı başardı ki doktorlar "O ayağını kullanamaz, ancak sürüyerek çekebilir." demişlerdi. Umudumuzu hiçbir zaman yitirmedik. Buket çok azimliydi ve halen de çok azimli biri... ve inanıyorum ki, Buketim bu azimle daha çok şeyler başaracak.
(Özel bir rehabilitasyon merkezinde henüz 9-10 yaşımda iken adımlama egzersizi çalışan ben...)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dünün Yası Bugünün Umudu
No FicciónDünlerin acısıyla bugünlere tutunan bedensel engelli, serebral palsili (cp) ve küllerinden doğan bir kadının hayatta kalma çabası size umut olsun... Kitabımdan en ufak bir bölüm alınırsa ve paylaşılırsa hemen yasal işlem başlatılacaktır