senden once .
Elbette Ozandan onceki hayatim da daha sosyal daha neseli daha azimli daha gozu kara daha hayat dolu ve hayata dair olumlu dusunebilen bir insandim
Soyle ki Bursada var olan Bursa Kent Konseyi Engelliler Meclisinin 2014 oncesi en faal engelli uyelerinden biriydim.Meclis bunyesindeki Kalbin dansi grubunda tekerlekli sandalyemle ozgurce gulerek eglenerek dans eden bikmadan usanmadan provalara katilip bende varim bende bu hayatta imkan ve firsat verildiginde neler basarabiliyorumu gosterebilen bir kisi idim.
Ben Ozani taniyana dek hayatima ask adami alacak cesareti kendimde bulmak soyle dursun hayatima girmek ve beni tanimak icin can atan engelli karsi cinslerime dostluk ve sohbet muhabbet disinda set ceken askindan bahsedecek oldular mi'' dur oda dur bi dakka bi dakka ne dedin seen...kesinlikle askla isim olmaz ben aska inanci olmayan bir bayanim benimle askta evlilikte dusunmeyin kimseye umit verip umutlandirmak istemem ah almak var ya ah almak basima gelecek kotuluklerin baslangici olur ''der ve elimin tersiyle tum kismetlerimi iterdim.
Hatta size bir ornek vereyim bundan yillar yillar evvel isim vermek istemedigim bir arkadasim hastane koridorlarinda askini ilan etmisti onun bana olan askindan yasadigi izdirabi gormemek mumkun degildi hatta o vakit tum hastane personeli bu aski duyup beni ikna etme cabalarindaydi ama nafile ...
Ozandan once meclisin Turk halk muzigi korosunda seve seve turkuler soylerdim ben sesim guzel falan degil yanlis dusunmeyin sadece orada engelli dostlarimla bir arada olup sarki turku soylerken ruhen deşarz oluyor koro calismasina girmeden evvel evde ya da is ortamim da yasadigim ne olay var ise calisma yaptigimiz mekan kapisinda birakip calismaya baska bir haletiruhiyeye burunup giriyordum yeni turkuler icra etmek benim neseme nese katiyordu.
Hatta Ozanla nisanli iken meclisin ritim gurubu olan ve vurmali calgilar caldigimiz kalbin ritmi grubununda calismalarina katilirdim.Dumbelek nedir herkes bilir bende diger arkadaslarim gibi hocanin ogrettigi ritim yonlendirmeleri ile enstrumanimi calip desarz oluyordum hatta iste sinir oldugum musteri tipleri aklima geldikce daha hizli vuruslar yapardim adeta sanki o dumbelek bir insana donusur bense var olan hincimi dumbelekten alirdim.Cok eglenceli geciyordu tum calismalarimiz ve orada gorev almaktan buyuk mutluluk duyuyordum.
Ozandan once erkeklere guvenmezken basta insanlara gozlem yapar sonra samimi olur sonra derdimi acar sonra dost sonra ise sirdas olabilirken Ozan hayatima girdigi an itibariyle herkesi kendim gibi bilip adeta amiyane bir tabirle dokuz kralla barisik olup ayrimsiz herkese guvenir olmustum
Evet evet asik olmustum dahasi ask beni degisime ugratmaya baslamisti...
O gunlerde iyi ki hayatimdasin iyi ki varsin der dururdum Ozanima...
Anlasilmak anlamak ugruna mesaleler yakmaliydik yureklerimizdeki birbirimizi isiklandirip gorebilseydik ayni yolda ayri yurumek yerine isigimizla beraber ayni yolda hemde bir omur yururduk askla..
Ama hayat bu ya biz biz olmaktan cikmistik eften puften sen ben olmustuk ask nefrete donmeye baslamis gunden gune tahammulsuzluk olusmustu.Adeta buluttan nem kapar olmustuk.her lafimizdan baska anlamlar cikarip amiyane tabirle öküzün altinda buzagi arar hal almistik.haleti ruhiyemiz evimizin yuvamizin huzuruna etki etmeye basladi.Buyuklerimiz der ki;cocuk askin meyvesidir percemlemdirir esleri birbirine baglar.Ben ise askimin huzurunu cocukta aramak yerine birbirimizde bulmamamiz gerektigi kanaatindeydim.O ortam huzursuzsa tartismaliysa katlanma sınırın gerekenden cok asilmissa o vakit o dogacak evladinda gunahina giremem ki dusuncesinde idim.Ayrilik karari bosanma surecince o kadar yipranmis ve o kadar yipratilmistim ki fedakarlik yapacak hal birakilmamistim bu sebeple dedim ki zamaninda iyi ki buyuklere uyup o canimin cani diyebilecegim evladinda iyi ki gunahina girmemissin buket en dogru karari almissin hamile kalsaydin dogacak cocuk bir Ankara bir Bursa bir ana kucagi bir baba ocagi derken ziyan zebil olacak daima arada kalacakti.Halbuki Ozanin en buyuk hayali idi cakmak gozlu lule lule saclari olan bir kiz evlat babasi olmak...
Ozur dilerim sana baba sifatini yasatamadigim adam...
Ozur dilerim sivri taraflarimi torpulemedigim icin...
Ozur dilerim daha ozverili olup kendimden cok seni dusunmeme ragmen nefesinken nefretin oldugum icin...
Yasanan herseye herkese acilara ragmen hatta ayriligimiz 9 yil olmasina ragmen iyiki tanimisim seni de aileni de..
Mahfoldum... sevgimden yiprandim askimdan helak oldum ama basindan beri ben gunluk aylik haftalik degil omurluk ciktigim bu evlilik yolunda senle olmayi secmistim hic bir zaman pismanligim olmadin...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dünün Yası Bugünün Umudu
No FicciónDünlerin acısıyla bugünlere tutunan bedensel engelli, serebral palsili (cp) ve küllerinden doğan bir kadının hayatta kalma çabası size umut olsun... Kitabımdan en ufak bir bölüm alınırsa ve paylaşılırsa hemen yasal işlem başlatılacaktır