CHAPTER 19: Bolly World.

28 2 0
                                    

Sudah tiba masa yang dinanti nantikan perkahwinan Natasya..
Simple tapi mewah dalam masa yang sama. Akad nikah telah pon selesai pagi tadi. Tidak ramai yang di jemput ketika akad nikah atas permintaan pengantin yang hanya mahu ahli keluarga saja yang hadir.

Malam merupakan majlis yang ramai nantikan. Lokasi di tepi laut bagan lalang. Tidak terlalu padat dengan orang ramai. Memudahkan wedding planner menyiapkan segala persiapan. Di sekeliling khemah terdapat lilin lilin wangi yang menghangat kan lagi suasana yang romantis.

Khemah putih berenda yang berdiri megah, menambah kan lagi kecantikan pada malam itu. Pentas sanding kecil yang hanya memuatkan pengantin dan pengapit dihiasi bunga lily pink dan putih. Memang lain dari yang lain agak bercanggah dengan tema bollywood seperti yang dipinta pengantin. Idea pengantin di mana code dress saja yang bertemakan bollywood pastel colour.

Najihah: faye... Sat lagi jangan lupa bawak keluar door gift.
Faye: alrite..
Yana: loqman tak datang ?
Faye: aku tak tau...
Noor: dari dua minngu lepas ke kau tak jumpa dia ?
Faye: yup... Tak jumpa tak call... Aku tak tau apa jadi dengan dia.. Tapi aku tau dia jenis yang tepati janji. Maybe dia datang. Will see later..
Najihah: kau ok .. ?
Faye: why not...
Najiha: aku tanya je....

Kring kringggg...

Faye: holaaaa...
Stranger: faye..
Faye: yup ... Sapa ni..
Stranger: faye.....
Faye: erghhg yahhhhh nak ape yee...
Stranger: saya rindu awak.... Awak saya punya... SAYA AKAN PASTIKAN !!
Faye: hahh??

Faye bermonologue
Siapa ni .. Asal ttetiba call then cakap macam ni dengan aku, rasanya aku tak buat salah kat sesiapa pon. huish sangat tak sedap hati ni. tetiba teringat balik aku masa yang aku kene kejar dulu. ma shaa Allah lindungi lah aku dari sebarang bala. nak kata soal kerja tak pernah pulak aku buat masalah ke apa. kenapa ye sejak kebelakangan ni pun aku rasa tak sedap hati seolah olah ada yang ikut aku kemana mana saja aku pergi.

Noor: jom lah pengantin dah nak sampai. tak sabar aku nak tengok baju depa.Najihah: jom la kita gerak ke khemah. Tetatmu selebihnya biar pembantu yang tolong nanti.

Faye: ok

Najihah: kau ok ke ni.. sapa all kau tadi. Loqman ke ?

Faye: kenapa mesti dia.. takda ahh bukan dia tadi. Tapi jonny depp yang call aku.

Najihah: haa? Bia betul ?
Faye: hahah takda ah aku memain je la.
Najihah: aku rasa kau patut settle kan issue kau dengan Loqman...
Faye: kau ni memanjang serius ...
Najihah: kali ye aku serius...
Faye: ayong... Kalau dia terima aku ke tak .. Tu tak dapat ubah hakikat yang aku memang tak boleh mengandung...
Najihah: faye faye... Aku dah tak tau nak kata apa kat kau lah...

_____________________

Hakim bermonologue:
Ish celaka betul la. Ada saja yang mengganggu fikiran aku.... Faye kenapa kau tak call aku... Kau tak rindu aku... Aku dari dulu rindu kau sayang kau ... Tapi kau tak pernah nampak .. Kenapa .... Aku akan pastikan ... Aku berjanji aku akan pastikan kau jatuh jugak kat tangan aku...

Faye: abang...
Alhakim: faye...
Faye: abang nak makan... Faye dah masak... Anak kita tunggu tu kat bawah..
Alhakim: abang nak makan sayang... (kenyit mata)
Faye: amboi bang tak pernah pernah romantik ceni ...
Alhakim: marilah sini .. Dok kat atas peha abang....
Faye: betul keni bang...
Alhakim: betul kenapa tidak...
Faye: abang tau tak (mendekati alhakim lalu duduk diatas pehanya)
Alhakim: tau apa sayang...
Faye: bella sayang abang... (belai muka alhakim)

Haaa... Bella ! Aku mengigau ke apa ni...

Alhakim: kau buat apa ni bella ! (tolak bella ke bawah)
Bella: kenapa bang... Kenapa ...
Alhakim: kau berambus sekarang....
Bella: abang... Bella...
Alhakim: kau tak paham ke PEREMPUAN ! BAIK KAU BERAMBUS SEKARANG SEBELUM AKU NAIK KAKI NI KE MUKA KAU... JANGAN KACAU AKU.... !
Bella: alangkah indah hidup kita bersama kalau abang terima bella seadanya ... Bella sayang abang... (nangis lalu keluar lalu tutup pintu)
Alhakim: aku takkan jatuh sayang pada perempuan kotor cam kau la sial ! Puih!

Bella bermonologue:
Kenapa semua ni terjadi pada aku... Ma shaa Allah... astaghfirullahalazim.. Ampun kan la dosa ku ya Allah.. Bukan ni yang aku pinta
Tak kisah la abang trima atau tak .. Bella tetap akan sayang abang.. Anak tu anak kita bang... Bella yakin ...
______________
Natasya bekata kata:
Indahnye hari ni harap semua bejalan dengan lancar.. Kawan aku semua ada ... Family... Benda ni takkan dua kali berlaku dalam hidup ... Kali pertama sangat berbeza dengan kali kedua .. Harap kekal la hingga ke jannah

Natasya: guys... Terima kasih datang wedding aku ( nangis)
Faye: kau ni dah kenapa pulak lakhanat...
Natasya: aku terharu ahhhh ... Salah ke terharu pon ... ?
Noor: haha alaaa kau ni biasa ah aku paham perasaan kau...
Faye: haha hmm betul cakap Noor tu (adakah aku akan memahami perasan dia orang?)

Yan: faye.... Aku rasa kau patut tengok tu...
Faye: kenapa ( memandang ke arah belakang)

.........
Dia datang... Aku dah agak dia takkan mungkir janji, dia dah janji dengan Natasya sendiri yang dia akan datang.. Tapi kalau dengan aku agak nya dia mungkiri janji... ?

Loqman: taniah Natasya... ( hulur present)
Natasya: sorang je .. Tak bawak family...
Loqman: semua balik singapore haha

..... Dia langsung tak pandang aku .... Hina nya aku rasa...

Natasya: makan la jemput makan loqman..
Loqman: terima kasih ( berlalu.. Langgar bahu faye)

.... Perlu ke.... Dia langgar bahu aku macam tu...

Najiha: aku rasa ni masa yang sesuai faye.. Lagipun dia sorang..
Faye: kalau dia ikhlas dia terima aku seadanya ayong...

____________________

Loqman bermonologue:
Dia buat bodoh je dengan aku. Lembap punya perempuan. Kau ingat aku boleh terima.. Aku tak kisah kekurangan dia tapi kenapa perlu dja rahsiakan setelah sekian lama kita habiskan masa bersama.
CELAKA kau faye... Kau main perasaan aku. Bijak... Dia... Aku... Bodoh.. Bodoh sebab aku sayang dia sangat ! Argh faye... Tegur la aku...!

Noor: makan loqman tambah
Loqman: haaa.. Ohh ok ok haha thanks... Noor duduk kejap
Noor: kenapa ....?
Loqman: korang dah tau lama ke pasal benda ni?
Noor: benda apa ... Maksud kau faye ke..?
Loqman: yes... For sure...
Noor: kita orang pon baru tahu la loqman... Mula mula bengang gak.. Tapi lepas tu accept keputusan dia ... Bersebab gak dia rahsia kan...
Loqman: .... Tapi...
Noor: better for u to ask her by yourself der... Slow and frankly talk dengan dia...
Loqman: dia terima ke lepas aku tetiba tinggal dia haritu.
Noor: bersebabkan kenapa kau buat macam tu. Aku rasa dia ok...
Loqman: thanks...
Noor: ( senyum) no problem der...

___________

7.00 petang...
Majlis berjalan dengan lancar... Family dengan kawan kawan tak putus datang... Majlis pon dah nak berakhir... Mostly yang stay orang yang terdekat.

Faye bermonologue:
Mana kunci kereta ni.. Aduh dah la jauh aku parking..

Loqman: faye...
Faye: (pusing) yes... Ohh ye .. Kau nak apa
Loqman: kita declare sekarang.
Faye: declare apa loqman...
Loqman: jadi awek aku then tahun depan kita kawin..
Faye:.....

Loqman: aku serius.. Aku memang sayang kau faye aku sanggup buat apa saja tuk kau...
Faye: loqman... Kau boleh terima tapi family kau macam mana.. Setahun dua tahun ok la then mama akan tanya bila nak bagi dia cucu apa semua.. Yang hadap aku tau bukan kau.. By the way cakap senang loqman akmal... Not just word .. Action pon kena ada...
Loqman: ( capai tangam faye) trust me dear... Kita try.....
Faye: give time...
Loqman: faye... Sekarang atau tak selamanya..
Faye: kalau aku jawap tak ... ?
Loqman: ......
Faye: loqman... Aku jujur aku dah jatuh sayang dengan kau... Tapi kau kene pikir masa depan kau jugak... Betul tak sayang...
Loqman: masa depan saya kat tangan awak sayang...
Faye: (senyum) masa depan awak hancur kalau dengan saya...
Loqman: biarlah hancur asalkan awak dengan saya ( peluk )
Faye: dont push me ( nangis)
Loqman: im not pushing u... Aku buktikan bahawa aku memang sayang kau.
Faye:.......

____________________

TFWIMWhere stories live. Discover now