À bientôt - kembali bertemu
Sejak kebelakangan ni, kenangan
Lepas asyik datang mengganggu fikiran aku.Farhan
Lama nama kau tak bertamu di bibir aku. Keadaan kau macam mana ya disana. Aku harap Allah sentiasa lindungi kau. Kau tak payah risaukan aku. Kau tau tak aku banyak betul masalah. Lepas kau tinggalkan aku banyak benda yang perlu aku tempuh sendiri. Kalau kau ada mesti kau sentiasa ada dengan aku, backup aku kan sayang?. Kalau kau ada dengan aku sekarang mesti kita dah bahagia dengan anak kita sekarang kan?
Alhakim:oii menung apa tu?
Faye: ehhh... Weii!! Lama tak jumpa. Apa cirta sekarang?
Alhakim: aku nak kawin tak lama lagi. Aku tengah prepare untuk masuk minang.
Faye: serius ah!! Haha eeyy sampai hati tak bagi tau aku kan... Siapa perempuan tu?
Alhakim: kau lah...
Faye: hahahahhahahahhahahahha
Alhakim: kau gelak pahal. Excited eh nak kawin dengan aku?Faye: hahaha kau ni kan selalu bergurau tau dengan aku. Dengan kau tak pernah tak gelak.
Alhakim: aku leh bahagiakan kau selalu kalau kau kawin dengan aku faye.
Faye: dah dah tak yah memain. Ni apa hajat datang kemari?
Alhakim: project baru coming up. Your uncle ask me to talk to u bout it. So how?
Faye: so... Yeah.. I about to called you to talk about it. Tak expect kau akan muncul. Sebab aku decided nak buat meeting next week. My uncle... Come up with a good idea. Need to state out first our design ideas.
Alhakim: ok no problem papehal kau gi tau je. Aku sedia dah ni. Tak sabar nak kerja dengan kau balik.
Faye: aku pon dooooo... Haha
Alhakim: dah lunch dear?
Faye: belum my dear... Haha jom makan sama
_________________Loqman bermonoloque:
Sejak dari majlis si natasya, faye tak cari aku pun. Aku call, msj apa semua langsung tak ada respond dari dia. Aku tak boleh putus asa if aku nak dia. Tapi makin aku dekat makin dia jauh. Aku tak tau apa lagi yang patut aku buat.
Tuttt tuuutt..
Loqman: mom...
Puan mashetah: ye sayang.. Lama loqman tak call mummy, apa khabar anak mummy ni?
Loqman: ..... (nangis)
Puan mashetah: why sayang?! Why are you crying my dear?
Loqman: i missed you mom...
Puan mashetah: aww really.. I missed you to darling.
Loqman: i really need you.
Puan mashetah: you want me to go there and meet you..
Loqman: nahhh its ok..
Puan mashetah: its ok i already ask pak deris to book my ticket to Malaysia. Jumpa disana malam ni ye.
Loqman: ok mom.Hubungan aku dengan mummy aku semakin baik. Aku bersyukur sangat sangat. Mummy dah start berubah menerima kembali yusrun. Aku perasan sejak aku bertemu dengan faye my life turn 360. Semuanya berubah. Papa dah start balik rumah. Abang dengan mummy start rapat. Kami juga dah mula solat berjemaah. Aku sayangkan faye. Kerana dia banyak kebaikan muncul sekeliling aku. Dulu nya gelap penuh dengan awan mendung. Kini cerah warna warni. Aku takkan lepaskan faye. In shaa Allah.
______________________
Loqman: mana mummy ni kata dah sampai?
Puan mashetah: loqman..
Loqman: mummy! (peluk cium pipi salam)
Puan mashetah: loqman dah makan sayang?
Loqman: belum. Tak pe mummy loqman dah masak sementara tunggu mummy tadi. Jom balik ke rumah loqman.
Puan mashetah: ok sayang.Aku keliru, patut ke aku beritahu mummy hasrat hati aku ni. Mummy walaupun almost 80 percent brubah mummy tetap mummy loqman yang tegas. Aku risau aku kecewa jika mummy menolak apa yang aku inginkan.
Puan mashetah: faye mana loqman?
Loqman: ha?? Kenapa mummy tanya pasal faye ni? ( mummy seolah olah tau apa yang bermain dikepala aku)
Puan mashetah: mummy teringin nak jumpa faye. Teringin nak tengok muka bakal menantu mummy
Loqman: what?! Seriusly mummy? Mummy serious terima faye jadi menantu mummy.
Puan mashetah: haha sabar sayang. Sabar. Mummy tau anak mummy actually deeply fall in love with this extraordinary woman. Dari cara loqman cerita pasal faye kat mummy. Mummy tau anak mummy sayangkan faye sangat sangat.
Loqman: loqman actually nak bagi tahu mummy and nak mintak mummy masuk minang faye secepat mungkin. Dia terima ke tak terima loqman tak kisah.
YOU ARE READING
TFWIM
RomanceTFWIM THE FIFTH WEDDING IS MINE OR TFWIM kisah ni mngisahkan Faye Ora seorang gadis yang tak pernah merasa hidup pakwe makwe yang hidup penuh dilema dimana umur makin lanjut. empat orang kawan faye sedang menuju ke jinjang pelamin, faye semakin ce...