La vérité blesse = truth hurts
Lama jugak kami tak berkumpul di cafe milik Najihah. Tetiba tergerak kami berlima kumpul untuk bertanya khabar, dan tak sangka Noor mengandung anak kedua. Kami takkan lepaskan peluang yang ada untuk tahu dengan lebih lanjut.
Pertengahan bulan macam ni, selalunya cafe penuh dengan student lepak cuti semester. Tak kurang juga pasangan pasangan burung merpati sejoli datang dating.
Tak lama lagi juga. Perkahwinan Natasya dengan pasangannya. Mereka pilih untuk buat majlis persandingan dekat tepi pantai but bertemakan bollywood. Simple but nice. Segala persiapan dah siap. Baju sanding sari dan kurta coklat keemasan lengkap perhiasan pengantin perempuan. Berkat bantuan kami, Natasya dapat melakukan majlis yang dia ingin kan seperti yang dia impikan selama ni.
Mula mula bajet jadi isu, sampai bergaduh Natasya dengan Shukri. Tapi bak kata orang perkahwinan hanya sekali seumur hidup. Bukannya tidak mampu tapi masa depan pon jadi taruhan jugak. Tapi setelah bincang dengan pihak keluarga masing masing. Mereka bersetuju tuk teruskan. Natasya dengan peniagaannya dan shukri dengan kerjanya. Masing masing mampu. Kami pon tak lepaskan peluang untuk jayakan.
Aku....
Sekali lagi menanti. Bukan takda jodoh banyak depan mata. Selepas mak cik aku datang, ada lagi yang datang masuk meminang. But i choose what i want right. Loqman... He always stay beside me. Aku tak nafikan perasaan aku pada dia. Tapi aku tak nak dia tau bertapa malangnya dia kalau dia bersama perempuan serba kekurangan macam aku.Al Hakim aku tak lupa. Baru baru ni juga dia ada cari aku. Kalau ikutkan urusan aku dengan dia dah lama abis. Tapi dia masih lagi in contact dengan aku. Masih lagi menyakat aku macam dulu. Aku keliru dimana aku dengar dia dah kawin. Agak terkejut sebab setahu aku dia bujang. Ada jugak member member kerja tunjuk gambar. Aku anggap benda tu just anasir luar. Sebab bagus kalau aku dengar dari mulut dia sendiri tapi tak pula aku berani nak tanya. Kalau dah beristeri kenapa dia mintak aku kawin dengan dia..?
Kring kring...
Loqman: kat mana sayang?
Faye: otw ..
Loqman: yup i know that since you told me one hour ago.. But where?
Faye: do i need to tell you ? Haha
Loqman: facking yeah... Haha
Faye: fack you.. Haha aku gi cafe pertemuan pertama kita tu.. Ada meet up jap dengan gugurl aku.
Loqman: seriously?! Why didnt tell me earlier.
Faye: should i... ?
Loqman: awhh come on babe... If i knew it earlier.. I can just come and fetch you. Because we in the same road.
Faye: kau tak yah nak susahkan diri bagai.
Loqman: fine then see you there.
Faye: yeah bye...See...
Betapa baik anak manusia ni. Aku tak mintak pon, actually tak kisah jauh ke tak kalau boleh memang dia nak amik dan hantar aku. Mentang anak dato free je la sepanjang masa. Mostly pulak work from home je. HmmmSatu je aku kadang kadang tak paham. Kalau dengan Loqman ni, ada je kenangan memalukan yang aku akan alami bersama dengan dia. Ada la certain yang memang aku tak leh lupa. Contoh, berjalan kat mid valley. That time kita orang nak cari baju kot. Aku try satu jeans lepas tu keluar tunjuk kat dia.
Faye: how is it ? Nice ?
Loqman : nice ! Suits you well.. But .. ( bergerak)
Faye: why...
Loqman: this ( berdepan ) zip tak tutup ( tarik zip naik ke atas )
Faye: ....
Loqman: i think zip problem...
Faye: like seriously perlu ke centu.. Bagi tau jelaaaa !!! Apa org kata kalau orang nampak LOQMAN AKMAL.
Loqman: haha aku rasa tak perlu aku gitau pon... ( tangan di dagu)Aku tak dapat tidor seharian sebab benda tu je... But not just that.... Banyak lagi ! Contoh... Dia jemput aku datang rumah. As usual, abang dia yusrun and kebetulan Nuna pon ada tak lupa juga papa dia orang. Boleh pulak he ask me to come just to help him clean the house. Lepas tu masak pulak. Aku pakai lawa lawa then kene jadi bibik. But its ok... Aku tolong. Yang aku tak boleh nak move on tu...
YOU ARE READING
TFWIM
Любовные романыTFWIM THE FIFTH WEDDING IS MINE OR TFWIM kisah ni mngisahkan Faye Ora seorang gadis yang tak pernah merasa hidup pakwe makwe yang hidup penuh dilema dimana umur makin lanjut. empat orang kawan faye sedang menuju ke jinjang pelamin, faye semakin ce...