CHAPTER 23: AL HAKIM

50 3 0
                                    

Hakim bermonologue:

Aku tak tenang, aku tak boleh biarkan mamat separuh celup tu dekat dengan Faye. aku dah tak boleh nak selindung jiwa aku sakit. Aku dah cukup tersiksa hadap betina kat luar sana yag perangai serupa binatang, aku nak faye, aku tau faye mampu jaga aku dia mampu jaga hati dan perasaan aku. aku dah tak larat dipermainkan mental aku tertekan ubat aku abis.. aku dah tak mampu nak teruskan makan benda busuk ni hahaha. aku kene plan sesuatu.. aku kene cipta tak kira apa saja alasan untuk berjumpa dengan faye..

sejak dari itu, aku ikut kemana sahaja faye pergi.. berbekalkan duit simpanan aku selama ni aku akan gunakan untuk apa saja demi memastikan aku sentiasa di sisi faye. Hari itu, hampir saja aku hilang kewarasan aku dimana aku hampir saja terkam dia ketika di parking lot berdekatan dengan coffee house kawan rapat faye yang aku kenal sebagai najihah.

sebulan yang lepas,

Dato Wan: hakim, datang ke bilik saya ye lepas lunch saya ada benda nak bincang dengan awak.
Al Hakim: ye dato..

aku bingung kenapa dato tetiba ingin berjumpa dengan aku. lebih mencurigakan bila dato sendiri datang jumpa dengan aku.

tuk tuk tuk

Al Hakim: boleh saya masuk ke dato ?
dato wan: masuk hakim, sila duduk lama kita tidak bersembang kan hakim sejak projek charity hari tu ? awak bagaimana ? sihat ? Al Hakim: saya sihat je dato alhamdullillah. ye betul juga apa yang dato cakap tu lama kita tak bersembang dato wan: bergini la saya straight to the point je la ye. saya dapat aduan actually awak tak buat apa yang diminta dan prestasi awak menurun, sebulan ni awak murung saja. pihak human resources ada buat perjumpaan kan dengan awak dan awak tengking mereka bertanya kan soal gaji? bukan ke gaji diberi kan setiap bulan da tak silap saya gaji awak tuk bulan dah pun awak receive. awak ada masalah duit ke ? kalau ada masalah syarikat tidak ada masalah nak berikan pinjaman dahulu. dan awak boleh je minta dari saya sendiri. hakim... saya sangat sukakan awak cara awak bekerja dan hasil yang keluarkan sangat menakjubkan saya sukakannya saya tak nak kehilangan pekerja bagus seperti awak. begini la kalau awak perlukan cuti saya boleh luluskan.
Al Hakim: saya nak berhenti.

dato wan: ha ! jap jap did i said something wrong ? i didnt expect this coming. im sorry if i hurt you by saying all that. i just want the best for you and the company, for my people. hakim setiap benda boleh di bawa berbincang Al Hakim: saya nak berhenti! saya tetap dengan keputusan saya. maafkan saya dato, saya dah tak nak teruskan saya dah tak ada mood nak kerja.

aku buat keputusan tuk berhenti aku dah tak leh nak coop dengan benda yang berlaku sekeliling aku. i feel it deep in my heart that im losing my mind.. secara sedikit demi sedikit kewarasan aku hilang. faye....
____________________
flashback..

Uitm.. fakulti seni bina budak budak diploma. ( di dalam studio)

studio ketika ni sunyi sebab mostly student fokus study, exam lagi dua minggu.. student yang last minute warrior je yang still ada kat studio ketika ni

di ceruk studio..

student 1: heiii bodoh sini kau.. kau bodoh ke apa aku mintak lain,lain kan yang kau buat cana aku nak submit benda alah ni bangang ! hei aku le, aku ni masih ada perikemanusiaan lagi tau. kau nak kene lagi ke ha. tak cukup ke kene sula ritu ke nak lagi. hahaha kau nak lagi eh ?!
Al Hakim: tatak.. aku tak nak. aku dah buat apa yang kau mintak ritu apa lagi yang tak cukup?
student 1: ehhh kau ingat aku bodoh ke ! aku ni walaupun tak buat assignment celaka ni. aku tau la apa requirement yang kene ada ! (sambil tujal kepala hakim) Al Hakim: sakit la ! student 1: ooooo tau lak kau sakit hehehe ( sambil tarik selua hakim) kau nak kene lagi sakit ke ? hehehe, geng.... budak ni cakap dia sakit la. tak padan kene ritu kau nak lagi ah ni ? kau sangap eh .. dasar faggot.
Al Hakim; ok ok tak perlu sampai ke situ. ( sambil tolak student 1 ke tepi ) bagi sini aku buat balik.. aku siap kan malam ni jugak then bagi kat kau. student 2: tak sekarang ni baru dia punya tau kami punya macam
Al Hakim: aku tak mampu nak buat tiga sekali gus. aku tak larat assignment aku lagi
student 2: mana boleh ! due date nak dekat dah ! kau ingat .. kami tak nak lepas ke sem ni?
Al Hakim: dah tu buat sendiri kan senang. student 2: kau jangan biadap sangat boleh tak ! ( pegang kolar baju hakim) kau nak kene lagi ke tak cukup kami tabuh kau ritu .. ni kau nak lagi ke ?! student 1: dia ni sangap ni.. dia nak lagi ni geng.
Al hakim: lepas kan la aku!
Student 2: diam la bodoh! (tumbuk muka hakim).

TFWIMWhere stories live. Discover now