CHAPTER 21: Colocataire 2

24 2 0
                                    

Mr. Parker: done picking up all your things ?

Faye: yess dad... Hmm it quite small for 4 people to stay in here right dad ?
Mr. Parker: yeah... There's no sign of human staying here.. Means that you re alone ...
Faye: i guess so.. By the way thank you dad sending me all the way here..
Mr. Parker: nahhhh it's ok... You were my first daughter after all .. All this time ive getting boys as student here.. For u i will do anything my dear.. Ok .. I need to get going.. Later dont forget to call your mom ok muahh ( cium dahi)
Faye: thanks dad.. Dont forget to let me know.. If anything happen...
____________________

Hari dah nak masuk malam tapi takda tanda seperti ada yang akan masuk atau duduk bersama aku malam ni. Tapi kalau diikutkan kawan aku bilang memang akan ada roomate. Hmm takpe la.. Apa aku nak buat malam ni, perut masih kenyang... Kemas bilik la. Bilik yang kecik dua katil single kat ruang tamu, small balcony di ruang tamu berhadapan dengan pintu masuk juga dapur dan single toilet.. Comfortable kalau seorang yang duduk. Kalau dua orang ni, apa lagi perempuan barang berlambak. Aku tak tau macam mana nak hadap nanti.
_______

Pagi esoknye..
Nasib baik kedai dekat kalau jauh jenuh nak jalan kaki sejujurnya aku malas nak keluar duit walaupun aku mampu... Semata mata untuk naik bas
Sunyi apartment hari ni.. Semalam riuh jugak... Bnyak old folk london duduk lepak dekat bawah sambil minum kopi..
Wahh penatnya agaknye cukup la barang yang aku beli ni untuk dua minggu.. Ayam seekor.. Ikan dua ekor .. Celery kubis bayam hmmm rasanya cukup
Rumah cerah semacam je... Agaknya roommate aku dah masuk agak nye..

Klakkkk
Faye: hello( jenguk kedalam)
Faye: takda orang pun ( tengok sekeliling) ada beg ah dengan kasut.. Japp ni kasut...
Flush....
Farhan: ohh sorry i use the toilet bro.. Im farhan nice to meet ya... We going to be roomate bruh..
Faye: (bruh... Dia ingat aku laki ke pe) hmm its ok just used it..
Farhan: name bruh... You from here... Sorry if im asking.. Because you look like asian man..
Faye: (man...!! Seriously... No wonder awek awek tergila gila kan aku even laki pon tak leh beza aku laki ke perempuan) yupp im asian .. Im from malaysia.. I guess you also a malaysian right?
Farhan: i should be ... My father worked in london since he was a kid.. He got married with a malaysian girl.. A spoiled brat.. She gave birth me and left my father... Hey.. You still didnt let me know your name bruh..

Faye: you can speak malay for sure right? And you also a student?
Farhan: yupp engineer to be.. Haha .. Ofcourse i can speak malay haha selalu sembang dengan papa aku pakai bahasa melayu jugak.
Faye: so .... Ngada cakap orang putih.
Farhan: amboi marahnye( something wrong ah dengan mamat ni.. Lawa semacam gayboy pe ?)
Faye: nama aku... FAYE ORA..
Farhan: wait... Tu bukan nama perempuan ke.. Asal pelik sangat nama kau abistu aku kene panggil kau apa Faye?

Faye: just call me ora.. Orang kebanyakkan kat sini panggil aku ora.. And aku memang PEREMPUAN pun..
Farhan: wat de heck.. Seriusly macam mana boleh jadi macam ni.
Faye: aku pun tak tau.... Tapi aku boleh expect sebab kawan aku cakap owner susah sikit nak runding so tak leh nak buat apa.. Yang tolong sewa kan bilik ni kawan aku jugak maybe owner ingat kawan aku la kot yang nak duduk bukan nya aku..
Farhan: kau tak takut ke tinggal dengan aku satu bilik ... ? ( senyum melirik)
Faye: aku rasa kau yang patut takut.
Farhan: sorry aku panggil kau man ke bruh tadi.. Badan boleh tahan jugak sedapa mata memandang tapi boobs takda leper je.. Aku ingat kau memang laki ah .. Hahah
Faye: kau perati badan aku pehal?
Farhan: saja... Ok ah aku nak mandi lu ..
_______
Setengah jam kemudian....
Aduh lamanya mamat ni mandi.. Mandi ke apa ni. Aku nak mandi jugak la. Dah tu nak masak pulak, nak kene masak sekali ke tuk jantan tu hmm pandai pandai la dia cari makan..

TFWIMWhere stories live. Discover now