hoofdstuk 10

83 6 3
                                    


Charles pov

We zijn allemaal aangekomen in de strandclub. Max en Femke gaan drinken halen. 'Geen alcohol voor ons hé Max' schreeuwt Nico ze na 'We moeten morgen nog de vrije training rijden'. Ze delen het drinken uit en Tara trekt Nico de dansvloer op. De rest loopt er achter aan. Renate blijft staan en kijkt naar me. 'Wat' zeg ik. 'Moet ik dan al het werk doen' zegt ze en sleurt me bij mijn hand mee. Er gaan twee uren voorbij en ondertussen zijn Merel, Isabella en Femke al half van het padje af. 'Hey Max en Merit' schreeuwt Femke 'Jullie zouden een relatie moeten krijgen dan zijn jullie M&M's hahahahah'. Max en Merit zuchten beiden. 'Volgens mij wordt het tijd om te gaan jongens' zegt Silvana. 

Silvana pov

We gaan weer weg en lopen terug over het strand. Tara moest natuurlijk bij Nico op zijn rug omdat 'ze zo dronken was' terwijl ze maar één glaasje gedronken had. Opeens komen we een verlaten kampvuur tegen. 'Jongens laten we daar gaan zitten' roept Isabella. Ze sleurt Femke mee en gaat zitten. De rest neemt ook plaats. 'Hey weet je wat ik me eigenlijk al een tijdje afvraag?' zegt Max. 'Nou vertel pik' zegt Merit. 'Waarom hebben jullie die extra stoel in jullie vliegtuig?'. 'Ah..' zegt Dani 'Das nog al een verhaal' en ze begint te vertellen. 'Ooit was er iemand die voorstelde deze spionnen groep op te richten, eerst was daar verder geen probleem mee, maar ze kon niet overleggen en wou altijd haar zin en vond haar mening het belangrijkste'. 'Alleen op een gegeven moment' vertelt Renate verder 'Gaf ze niks meer om ons, wij moesten alle rot klusjes doen terwijl zij alle eer op zich nam, ze werd steeds moeilijker en afstandelijker. 'Toen heeft ze achter ons om een andere spionnen groep gemaakt en met hun geprobeerd ons uit te schakelen, maar zoals je ziet is dat haar niet gelukt'. 'Ze zat verstopt in Afghanistan want daar spraken de mensen ook slecht Engels en begrepen ze haar tenminste'. lacht Renate. 'Ze zat daar in een kamertje met een platenspeler die no life dezelfde plaat draaide, uiteindelijk was die plaat net zo doorgedraaid als zij zelf' zegt Merit. 'Dus toen hebben we haar overmeesterd en meegenomen naar het hoofdkwartier, daar hebben we haar een maand op water en brood laten leven terwijl we een verblijfplaats voor haar zochten' zegt Tara. 'Toen vonden we een oude kerker in Siberië, daar zit ze nu en één keer in de twee dagen krijgt ze wat eten en drinken' zeg ik. 'Ow' zegt Max.

Merel pov

We praten nog gewoon wat tot Charles zegt 'Maar hebben jullie ook wel eens echt iemand vermoord dan?'. 'Ja tuurlijk' zegt Tara 'Elke keer als ik binnenkom in een ruimte vermoord ik jongens met mijn goede looks'. 'Begrijpelijk' zegt Nico. Waarop Tara nog dichter op hem gaat zitten of zeg maar gerust op hem zit. 'Maar we hebben nog nooit echt iemand vermoord hoor' zegt Femke. 'We hebben wel eens iemand in tijdelijke coma gelegd met vergif of zo' zegt Silvana alsof het niks is. 'Ik heb wel eens iemand bewusteloos geslagen met mijn AH tas' zegt Renate en ze kijkt trots naar de tas die naast haar staat.  Charles schuift een stukje op waardoor Renate omvalt. Charles kijkt angstig naar de AH tas. 'Wat doe je' zegt Renate. 'Straks sla je mij nog knock out met die tas als je boos op me bent' zegt hij. 'Dat kan ik niet uitsluiten' zegt Renate. De rest moet hard lachen. Charles staat op en loopt haastig naar de andere kant van de groep. 'OOK GOED' zegt Renate 'DAN KNUFFEL IK WEL MET MAX HOOR!' en ze leunt op Max die aan de andere kant van haar zit. Charles springt op en rent terug en gaat weer naast haar zitten. Hij probeert de arm van Max die voor de grap zijn arm om haar heen had gedaan van haar af te halen. 'Nee nu heb ik Max al hoor' zegt Renate en ze steekt haar tong uit en blijft demonstratief tegen Max aan zitten. Charles zit er sip naast.

Femke pov

Niet veel later gaan we weer terug. Tara heeft ondertussen net gedaan als of ze slaapt. 'Dan draag ik haar wel' zegt Nico 'Anders wordt ze wakker'. Hij pakt haar op en gooit haar over zijn schouder en begint te lopen. Tara kijkt ons aan en steekt haat duimen op en doet daarna weer alsof ze slaapt. Renate loopt nog steeds demostratief naast Max inplaats van Charles. Ik loop rustig naast Merel. Opeens komt Charles naast ons lopen. 'Jongens hoe krijg ik Renate terug' zegt hij.  'Probeer eens wat' zegt Merit die langs ons heen loopt. Charles is een tijdje stil en dan begint hij naar voren te rennen waar Max en Renate lopen. Hij pakt Renate van de grond af en begint haar in bruidsstijl te dragen. 'Hallo zet me neer' roept Renate. 'Ik zet mooie meisjes niet neer ik probeer ze na de zevende hemel te dragen' zegt Charles. Renate probeert zich nog een paar seconden los te worstelen en geeft het dan op. Eenmaal aangekomen bij Max zijn appartement gaan we met zijn allen naar binnen en gaan naar bed. Oftewel Max gaat naar bed, de rest gaat naar de bank en de luchtbedden.


The secret spiesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu