hoofdstuk 13

64 5 0
                                    


Femke pov

We zijn boven aangekomen en Merel staat al op ons te wachten. 'Slomo's' zegt ze. We lopen naar de kamer toe en zien de deur op een kier staan. 'Als we het al niet dachten' zegt Femke. Ze duwt de deur wat verder open en we zien Zoë aan Daniel's kleren ruiken. 'Oke ik tel tot die' zegt Isabella 'een, twee, die'. En Renate trapt de deur wagenwijd open en we stormen naar binnen. 'Zoë leg dat neer en ga op de vloer liggen'. Zoë schrikt zich dood en laat de sokken vallen. 'Denk je nou echt dat ik op de grond ga liggen' roept ze en rent snel naar het raam toe. 'De vloer is Daniel Ricciardo' roept Merit. Maar het is al te laat en ze klimt via het raam naar buiten en loopt over het balkon naar de brandtrap. 'Oh ik dacht dat dat wel zou werken' zegt Merit. 'Nee hoor het werkt alleen op Dani' zegt Merel en Dani staat al beschaamd weer op. Silvana, Isabella en ik gaan ook via het raam.

Renate pov

De rest gaat allemaal via de trap. Als we langs de lift komen zie ik Merel twijfelen. 'Merel hoer als je nu met de lift gaat sla ik je neer' schreeuw ik. 'Oke' zucht ze en we rennen allemaal naar beneden. Eenmaal buiten aangekomen zien we Zoë richting een taxi rennen. 'Neeeeee blijf staan' schreeuwt Tara. Maar net voordat ze er is wordt ze uit het niks neergeslagen door Charles met de AH tas. 'DAT IS MIJN MAN' roept ik heel hard. 'Kijk Tara dat doet die van jou niet hoor!' pest ik Tara nu terug. Ze kijkt me sassy aan. Ondertussen zijn we allemaal bij Charles en Zoë aangekomen. Charles kijkt me aan 'Dat is toch handig zo'n tas nu wil ik er ook een'. 'Je mag die van mij wel lenen' zeg ik. 'Dan leen ik jou er liever ook bij' zegt hij. Ik bloos weer. 'Goed gedaan Charles' zegt Isabella. 'Laten we haar naar de auto brengen' zegt Silvana.

Merit pov

Eenmaal achterin het busje pakt Renate de juiste spullen. 'Wat gaan jullie doen met die naald' zegt Tara. 'Ervoor zorgen dat ze de komende uren niet wakker wordt' zeg ik. We geven haar het spul en laten haar lekker op de grond van het busje liggen ze verdient tenslotte niets beters. 'Oke jongens zodra we terug in het huis zijn wil ik dat de eerste de beste vliegtickets naar Siberië geboekt worden' zegt Isabella. 'Maar wat dan met onze vakantie' zegt Tara. 'Die gaat dan helaas verder niet meer door' zegt Isabella. 'Maar ik heb Nico nog niet shirtless zien zwemmen' zegt Tara. 'Das pech shirtless Nico weg' zegt Renate. We lachen. We zijn weer aangekomen bij het huis. Charles heeft ondertussen Max, Nico en Daniel gebeld zodat Daniel zich mentaal kon voorbereiden op Zoë haar komst. We stappen uit en Silvana en Merel dragen Zoë. 'Jezus wat heeft die meid gegeten' puft Merel.

Max pov

De meiden zijn binnengekomen met Zoë. Daniel kijkt wat angstig. 'Rustig maar ze slaapt nog wel een paar uurtjes hoor' zegt Merit. Tara en Nico beginnen weer met hun 'welkomst' naar elkaar. 'Doe dat toch lekker boven' zeg ik. 'Maar dan moet ik eerst naar boven lopen' zegt Tara. 'Wie zegt dat dat moet' zegt Nico en hij gooit haar over zijn schouder en neemt haar mee naar boven. Terwijl Tara daar hangt steekt ze nog haar duimen naar ons op. Silvana is druk bezig op de computer. 'Wat doe je' vraag ik. 'Vliegtickets naar Siberië' zegt ze. 'Waarom gaan jullie naar Siberië?' zeg ik. 'Weet je nog dat ene wijf die daar in die kerker zat' zegt Merit. 'Ja denk ik'. 'Nou zij gaat daar in ieder geval bij' zegt Merel. 'Oke ik heb tickets voor vanavond dan komen we er morgen ochtend aan' zegt Silvana. 'Oke perfect' zegt Isabella 'ga jullie spullen maar pakken'. 'Maar wat moeten Nico, Dan, Charles en ik dan' zeg ik. 'Jullie gaan mee natuurlijk, Tara overlijdt ter plekke als ze langer dan een dag van Nico verwijdert is' zegt Dani. 'Oke' zeg ik en ik begin ook met inpakken.

Tara pov

Nadat we minstens 20 keer hebben moeten uitleggen dat Zoë zogenaamd niet bewusteloos was maar sliep zitten we eindelijk in het vliegtuig. 'Tara neem jij alvast contact op met Jessie J' zegt Isabella. 'Is goed' zeg ik. Ik pak mijn supersonische walkie talkie en toets de nummers in om Jesse te krijgen'. 'Hebben jullie contact met Jessie J' vraagt Nico verbaasd. 'Nee schat dat is de codenaam voor de jongen die het monster in de kerker voert' zeg ik. Na een tijdje zeg ik 'Oke jongens Jessie J haalt ons op'.

Jesse pov

Ik sta al een half uur op ze te wachten terwijl ze er al hadden moeten zijn. Opeens zie ik ze op me afkomen lopen. 'Hey Jesse sorry dat we zo laat zijn maar er is nog al wat gebeurd' zegt Renate en ze begint te lachen. 'Tara en Nico waren al lopen aan het zoenen en toen vielen ze op de grond vervolgens zat Tara's ketting vast aan de halsband van een loslopende hond en moesten we een kwartier lang achter haar aanrennen omdat die hond haar meesleurde'. Merel ligt alweer helemaal in een deuk. 'AF' schreeuwt Nico heel hard wanneer we de hond tegen komen terwijl we naar de auto lopen. 'Willen jullie gelijk naar de kerker?' vraag ik. 'Ja graag hoe eerder we van dit ding af zijn hoe beter' zegt Silvana.

Nico pov

Na een korte trip stoppen we. We lopen naar een soort bar waar op staat : karaoke met Jessie J,  en gaan daar naar binnen. We lopen ver door vele gangetjes en geheime deuren wanneer we eindelijk bij een luik aankomen. 'Oke hier moeten we naar beneden' zegt Jesse. We lopen de lange trap af, oftewel iedereen loopt de trap af behalve Merit die heeft weer last van een van haar onhandige aanvallen en valt van de trap af. 'Goh Merit ik zie dat jij nog steeds onhandig bent' zeg een schelle meisjes stem. 'En ik zie dat jij nog steeds een b*tch bent' zegt Merit terug. 'Wat komen jullie hier doen' vraagt het meisje. 'We hebben een leuke vriend voor je' lacht Merel. 'Oh Merel wat heb ik jou toch NIET gemist' zegt ze 'Eens gelijk' zegt Merel. Jesse doet het licht aan en opent de kooi naast die van het meisje. Het meisje heeft bruin haar, ziet eruit alsof ze al jaren niet gedouchet heeft en draagt een shirt waarop staat: belive in mieself. Tara ziet me naar haar shirt kijken en zegt 'Ja ja die heeft ze helemaal zelf bedrukt, het staat voor dat ze vertrouwen heeft in zichzelf dat ze Max zijn vrouw wordt' zegt ze. Max kijkt heel oncomfortabel. 'Nou de kans dat je zijn vrouw wordt is even groot als de kans dat dat Engels goed is' zegt Merit.

Isabella pov

We stoppen Zoë in de kooi naast die van 'haar' en Renate geeft haar een spuitje zodat ze wakker wordt. 'Nou' zegt Tara 'aangezien dit nog niet zolang heeft geduurd gaan we nu weer weg dan kunnen we nog naar een zwembad om Nico shirtless te zien doeiiiii'. En ze trekt Nico weer met zich mee naar boven. De rest lacht en loopt achter haar aan.



The secret spiesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu