Försiktigt sätter jag mig vid min bänk, bredvid Elisa. Klassens bitch. Alla hatar henne, men ändå så svärmas hon utav människor hela tiden. Hon leker ängel, när hon egentligen är djävulens dotter.
"Lite sen idag Eleonora?" piper hon samtidigt som hon höjer sitt högra ögonbryn extravagant. Jag ler falskt i respons. Långsamt tittar jag mig omkring i klassrummet och möter Liams blick, han sitter längst bak i hörnet med sitt grabbgäng. Han ler men jag vänder snabbt bort blicken och tittar ned på klottret i min bänk. Lite slarvigt målade kukar och skällsord står skrivna i blyerts.
"Gud va omoget!" viskar Elisa och fnittrar samtidigt som hon med sin avbitna penna pekar på en utav kukarna. Jag vet att hon målat minst hälften av dem.
"Lite som du då" svarar jag nonchalant.
"Men OJ!" flämtar hon melodramatiskt. Jag himlar mina ögon och riktar mitt fokus till Hugo.
Han håller på att presentera sig själv och sina arbetserfarenheter. Plötsligt slänger han ut en fråga.
"Vad är jag?"
Alla tittar förvånat på varandra.
"Snygg" ropar Elisa över klassrummet så att alla ska höra. En klunga skratt ekar i salen, till och med Hugos. Den belåtna minen på Elisas ansikte irriterar mig. Jag får lust att slå henne blodig.
"Hehe, tackar men det var inte riktigt det jag tänkte på" skrattar Hugo nervöst.
Daniel Fors räcker upp handen och får ordet.
"Du är en lärare" säger han som om han svarat på frågan om meningen med livet.
"Precis och vad är lärare?" Frågar Hugo entusiastiskt.
Jobbiga, tråkiga, töntiga och makthavande är några av dem få ord min klass väller ur sig.
"Låter ju som en politiker" skrattar Daniel.
Hugo nickar instämmande och ska precis säga något.
"Yrkesrollernas samhällsklasser" säger jag innan han hinner öppna munnen. Hugo tittar på mig med viss förvåning som sedan övergår till en fascination. Han vänder sig om och skriver de exakta orden på whiteboard tavlan.
Jag skymtar två symboler tatuerade på hans nacke när han sträcker sig för att skriva långt upp på tavlan. Stjärntecknet Jungfrus astrologiska symbol och Yin och Yang i svartvit. Han har på sig en turkos skjorta och slitna jeans. Hans häng når nästan ned under hela rumpan och hans indigo färgade boxers blottas inför hela klassen, jag verkar vara den ända som stirrar blint på hans röv.
Verkar som om han gillar blått. Blå och lila står varandra väldigt nära.
Jag småflinar åt den perversa tanke som poppar upp i mitt huvud.
Utan att vända sig om slänger Hugo ut ytterligare en fråga.
"Varför vill ingen svensk studerande ungdom bli städare?"
"Öh, äckligt" fnyser Elisa lågmält.
"Dem vill alla ha pengar och status" svarar jag snabbt.
"Varför?"
"För pengar är konsumtion" fortsätter jag
"Och vad är konsumtion?"
Hans whiteboard penna ryker då han antecknar det jag säger på tavlan.
"Prylar, kläder, smink, allt"
"Och varför har vi dessa saker"
Konversationen går så snabbt att omgivningen tappar fattningen.
"För att vi vill bli älskade. Ju mer vi har desto mer älskvärda är vi."
Hugo vänder sig om och stirrar djupt in i mina ögon. Jag försöker dölja min rodnad genom att föra händerna framför ansiktet.
"Ni kan rast"
Jag reser mig upp och ska ut men hejdas.
"Du i lila, stanna kvar"
Mitt hjärta smälter. Elisas också, men inte på samma sätt. Hennes hjärta är fyllt av avund. "Ge honom en fin avsugning nu Elonora" säger hon och klappar mig på axeln. Jag låtsas inte höra utan ger istället Liam, som passerar, en menande blick. Han gestikulerar något som jag uppfattar som att vi ska snacka sen.
Två stela samtal på en dag? Perfekt!
Innan han hinner ut ser jag hur han grabbigt dunkar på en utav sina killkompisars rygg.
Dem knullar säkert.
YOU ARE READING
Bit min läpp
Teen FictionDe säger att kärlek dödar. I mitt fall, bokstavligen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ En erotisk novell om mitt liv med dramatiska vändningar, häpnadsväckande hemligheter och massor av kyssar. Jag är redo att berätta den ohörda sagan... Rekommender...