När Liam berättade för mig ville jag slita av hans vita linne och kyssa hans gyllenbruna bröst. Jag ville omfamna hans muskulösa armar och drunkna i hans ögon.
Men det kunde jag inte, för han gillar inte tjejer.
Han är bög.
Ända sedan han berättade har jag inte kunnat sluta tänka på honom. Jag vill ha honom nära och känna hans mjuka kroppshår dra längst med min rygg.
Jag vill, men inte han.
Mitt hjärta värker varje gång vi träffas och därför har jag nu tagit avstånd, inte svarat på sms eller samtal. Han är förkrossad och tror jag har problem med hans läggning.
Det har jag ju i och för sig, men på ett helt annat sätt.
Jag tittar på hans gamla profilbild, på oss två. Jag pussar på hans kind och han ler brett. En nostalgisk känsla sprider sig i min kropp. Jag känner lycka.
Jag känner skuld.
Nu ska jag fan ringa honom. Jag orkar inte ljuga, jag ska berätta för honom.
Jag låser upp mobilen, går in på kontakt-appen och klickar mig in på honom. Jag tvivlar någon minut, men hjärtat vinner över hjärnan i slut ändan.
Tonen ringer sex gånger. Jag ska precis lägga på innan jag hör hans lena röst på andra sidan luren.
"Hej"
Mitt hjärta dunkar
"Eleonora?"
Jag vill svara men andas bara tyst. Det skär i mig. Säg något. SÄG NÅGOT!
"Jag älskar dig" säger jag tillslut, spontant och ogenomtänkt. Jag håller andan.
"Jag älskar dig med"
Jag hör en lättnad i hans röst. Han tror jag ber om ursäkt.
" Inte på det sättet Liam. Jag är förälskad." Jag tar en paus och suckar. "I dig"
Det är tyst i några sekunder, sedan börjar jag gråta.
"Nej Eleonora gråt inte, det är ba-"
Jag klickar honom.
FUCK KÄRLEK.
Jag krymper sedan ihop i sängen och låter natten svälja mina tårar.
FUCK KÄRLEK!
ESTÁS LEYENDO
Bit min läpp
Novela JuvenilDe säger att kärlek dödar. I mitt fall, bokstavligen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ En erotisk novell om mitt liv med dramatiska vändningar, häpnadsväckande hemligheter och massor av kyssar. Jag är redo att berätta den ohörda sagan... Rekommender...