Efter en vecka så hade Liv vänt sig hyfsat med sitt nya liv på kyrkogården, överlevde man dagens experiment så fick man äta sig mätt och sova gott. Även om hon fortfarande hade svårt att acceptera när någon dog så fanns det inget hon kunde göra åt saken, experimenten var svåra nog för henne att överleva själv så det var förståeligt att man dog utav dem.
Dagens och gårdagens experiment hade lett till att Livs ena ben hade blivit svart och svårt att röra på, antagligen så skulle dem ta bort benet helt imorgon men det var inget Liv tänkte på för det gav henne mardrömmar att tänka på allt som kunde hända.
- Liv, är du vaken? Viskade en röst.
Rösten tillhörde Livs nuvarande kompis Molly. Molly var ett par år äldre än Liv och hade knappt varit på kyrkogården i två dagar innan hon blivit kompis med Liv. Hennes lockiga korta hår var något som Liv var väldigt avundsjuk på trots att Molly alltid blev arg på henne då Molly själv älskade Livs hår.
- Ja, det är jag, Svarade Liv och gjorde plats åt sin kompis.
Molly la sig bredvid Liv och kramade om henne, det var något dem hade börjat med för att trösta varandra. Vanligtvis så sov man innan det var dags att äta eftersom man kunde bli utsatt för kvälls experimenten men både Liv och Molly tyckte att det var lättare att svimma under experimenten eftersom dem gick över fortare då.
- Är du redo att gå till matsalen? Frågade Molly försiktigt.
Liv nickade och dem båda kompisarna började gå mot matsalen för att se vilka som hade dött idag, deras kedjor rasslade högljudd när dem gick i korridoren men det var sånt som dem hade vant sig vid.*Molly*
Liv verkade extra orolig idag och jag kan inte klandra henne, Jan hade blivit dålig de senaste dagarna och det var nog inte långt kvar innan vi inte längre skulle kunna träffa honom igen. För mig var han som vilken gammal man som helst med sina kloka synpunkter och sega gångstil, men för Liv var han otroligt viktigt eftersom han var den första hon hade fått pratat med när hon kom.
När vi gick så rasslade jag extra mycket med kedjan från halsbandet, det var ett obehagligt ljud
YOU ARE READING
Girighetens pris
FantasyI en avlägsen framtid så har demonerna tagit över världsherraväldet som människorna en gång haft. I människornas strävan efter att återta makten på jorden så använder dem sig av vetenskap för att skapa mänskliga demoner som kan strida mot härskarna...