*Molly*
Mina fötter smattrade mot golvet och trots att jag bara kommit en liten bit så kändes det redan som att lungorna skulle sprängas. Jag tvingade mina ben att röra sig framåt trots att de protesterade, när jag kommit runt hörnet så såg jag en kvinna komma precis stänga en dörr.
- Vart är hon? Vart är Liv? Min röst lät svag och ostadig men hon verkade ändå ha hört mig för hon stannade till och tittade på mig.
- Liv? Vem är det? Kvinnan tittade frågande på mig.*Högste forskaren*
Jag hade precis stängt dörren till kontoret när det kom en flicka springandes.
- Vart är hon? Vart är Liv? Hennes röst var svag och ostadig men jag kunde ana en viss frustration gömd.
- Liv? Vem är det? Jag tittade frågande på henne.
Namnet verkade bekant men jag kunde inte placera det,men det spelade ingen roll eftersom jag hade bråttom att kolla vad som hade hänt med Clara och Jerry. Jag började gå med raska steg mot blod experimentet. Korridoren kändes ovanligt lång trots att det skulle bara handla om några meter.Jag stannade tvärt och bara stirrade chockat, framför mig stod en gigantisk blodräv med en annan flicka som hängde i dess mun. Blodräven såg väldigt sjuk ut med sitt tydliga skelett och minimala mängd blod som egentligen var menad att täcka hela räven. Den vände sig långsamt emot mig.
*Liv*
Det var en konstig känsla att hänga och bara dingla, styrkan som jag haft tidigare verkade långsamt försvinna och gjorde mig nästan sömnig igen.
"- Tänkte du ta och somna igen?" Rösten verkade ljusare än den varit tidigare, jag tittade upp och såg flickan från tidigare men hon såg äldre ut. Jag blinkade och när jag tittade igen så var hon borta men istället så började varelsen att röra sig, först långsamt sedan fortare.För varje rörelse som varelsen gjorde, fick dess tänder att skära djupare ner i min kropp och för att kämpa emot tröttheten så tittade jag medans rutorna på golvet förbi.
YOU ARE READING
Girighetens pris
FantasyI en avlägsen framtid så har demonerna tagit över världsherraväldet som människorna en gång haft. I människornas strävan efter att återta makten på jorden så använder dem sig av vetenskap för att skapa mänskliga demoner som kan strida mot härskarna...