*Molly*
- Vem har vaknat? Jag frågade utan att tänka mig för.
Jag kastade en orolig blick på varelsen men den verkade ha lugnat ner sig, med ett kraftigt ryck så slet den sig fri från rötterna och gick rakt emot mig. Instinktivt så slöt jag ögonen och bara väntade på att möta döden."- Du kommer att märka vad jag menar". Varelsen gick förbi mig och gick rakt emot dörren, den tittade på den i några sekunder innan den slog till dörren med en sådan kraft att den gav ifrån sig ett gnisslande tjut innan den ramlade till golvet.
- Ska du bara lämna mig så här? Min fråga lät kanske lite för hoppfull men varelsen verkade inte bry sig.
"- Jag äter inte växter". Varelsen tittade på mig en gång till innan den gick ut genom dörren.*Liv*
Blodet från forskaren rann nerför min strupe och hade väckte en törst som jag inte ens visste att jag hade.
Ett svagt knarrande ljud hejdade mig i min måltid och jag tittade mot utgången, det var ytterligare en forskare som hade kommit men denna gång så stod han fortfarande i dörröppningen. Jag lämnade den redan döda forskaren och gick emot honom. Forskaren kastade sig om och försökte springa iväg, han kom inte långt innan man hörde ett plågat skrik och en döv duns. Efter att det blivit tyst så hördes det tunga fotsteg som kom emot mig.
*Högste forskaren*
Hittills så hade båda experimenten gått bättre än förväntat och försökspersonerna var ännu vid liv. Det var frustrerande att ingen av dem visade tecken på att ha fått de krafter som vi försökte få fram.
Blod experimentet som var det äldsta av dem båda hade till en början sett ut att blivit en stor framgång men ju mer tiden gick så såg det nästan ut som att även detta försök skulle sluta snart.
För att kontrollera tillståndet på blod experimentet så hade jag bett Clara att gå och kolla samt att ge den lite mer kvicksilver för att trigga igång dens överlevnadsinstinkter. Men det hade tagit alldeles för lång tid så jag bad Jerry gå och kolla vad som hade hänt men ingen av dem hade kommit tillbaka.
Med en djup suck så gick jag ut ur mitt kontor.
YOU ARE READING
Girighetens pris
FantasyI en avlägsen framtid så har demonerna tagit över världsherraväldet som människorna en gång haft. I människornas strävan efter att återta makten på jorden så använder dem sig av vetenskap för att skapa mänskliga demoner som kan strida mot härskarna...