*Liv*
Jag öppnade ögonen långsamt och upptäckte att jag var tillbaka i rummet tillsammans med kedjorna som hållit fast mig i vad som känts som en evighet. Det var en stor besvikelse att komma tillbaka hit men det var något som inte stämde, förutom där jag satt så var allt annat svart vilket det inte varit tidigare. Medans jag försökte komma på vad det kunde vara som var fel så kom det något brännande varmt på mig, det gjorde ont som om någon långsamt försökte bränna mig. Jag tittade mig omkring utan att hitta orsaken till den brännande känslan som jag fått. Mitt uppe i letandet så kom det igen men kraftigare och det kändes nästan som om det som rörde vid mig försökte slita mig i stycken. Efter ytterligare en stund så kom det något som påminde om en våg, som bara sköljde över mig med det brännande som försökte slita mig itu.
Trots smärtan så skrek jag av ilska, ilskan över att behöva dö så här, ilskan över att ha blivit övergiven för ett annat barn, ilskan över att ingen faktiskt stoppade varelsen från att äta mig. När jag skrikit för tredje gången så gav jag upp och lät smärtan och mörkret omfamna mig, den ville åtminstone ha mig oavsett hur jag var som.
*Molly*
Varelsen låg fortfarande ner och hade tystnat så jag vågade sakta närma mig den, när jag bara var en liten bit ifrån den så började den återigen att vråla men det var något med vrålet som påminde om en människa som skrek. Efter en stund så tystnade den igen och fortsatte att försiktigt ta mig närmare. Jag visste inte varför jag ville komma närmare varelsen med det var något som drog mig till den.
När jag var precis bredvid den så vrålade den till en tredje gång, det var ett plågsamt ljud som fick det att rysa i ryggraden. Vrålet pågick en bra stund och jag var redo att backa tillbaka snabbt för att inte bli nästa offer men istället för att resa sig upp så tystnaden den bara.
YOU ARE READING
Girighetens pris
FantasyI en avlägsen framtid så har demonerna tagit över världsherraväldet som människorna en gång haft. I människornas strävan efter att återta makten på jorden så använder dem sig av vetenskap för att skapa mänskliga demoner som kan strida mot härskarna...