Kapitel... Övernattning

819 16 1
                                    

~2 månad, 2 veckor och 2 dagar efter~

Nu har det gått ett tag sen jag kom hem igen och det var nu början av hösten. Lukas är mycket bättre nu bara efter en och en halv månad, han är iallafall så bra att han stor vid dörröppningen varje gång jag vaknar. Eller iallafall nästan varje gång eftersom det kunde hända ibland att jag sov hos honom eller han hos mig.

För varje dag som gick så blev jag bara lyckligare och lyckligare för varje tecken Lukas gav av att han skulle bli bättre, för att jag skulle aldrig kunna leva mer om han inte fanns vid min sida. För ett liv utan den man älskar är inget liv alls, för Lukas är verkligen speciell och jag kan inte leva utan honom.

Men den här dagen skulle jag tyvärr bort för att sova över hos Kayla, för att vi hade glidit lite isär på senaste året. Visst hon fanns där för mig när Lukas hade skickat hem mig, men det var inte så bra tider då för bästa vänner men det är det nu.

Så Lukas hade kört mig till hennes hus för ungefär två timmar sen, så nu sitter jag och Kayla i sängen på hennes rum. Hennes rum hade mörkblåa väggar, cerise rosa gardiner och mörkt trägolv. Hon hade inte så många möbler utan hon hade bara en stor dubbelsäng med blått täcke och rosa kuddar, sen hade hon en platt tv på väggen framför sängen och två mörkbruna nattduksbord på varsin sida. Men såklart har hon också en spegel garderob.

Men nu satt vi iallafall i hennes säng, det var en liten jobbig situation när hon kollade på mig och log lite lurigt som fick mig lite skraj.

"Så Alexia hur går det för dig och Lukas?" Frågade hon och log mot mig.

Jag skrattade till och log mot henne.

"Jo det går bara bra, så hur går det med dig och Karl då?" Frågade jag och log.

"Ja det är väldigt bra med oss, vi har kommit ganska bra in i vårt förhållande" sa Kayla och log lite.

Jag kollade på henne med höjda ögonbryn och la armarna i kors, för jag känner henne och kan nu bara tänka på:

Hon döljer något helt klart, det skulle jag se på flera mils avstånd.

"Ni har gjort slut eller hur?" Frågade jag misstänksamt.

"Japp, kan du fatta att han trodde jag var otrogen när jag skulle hjälpa min kusin att öva till en manus för han skulle ha en föreställning. Så Karl gjorde slut med mig och jag var krossad i ett helt dygn, men när jag fick veta att han hade varit otrogen med 7 andra tjejer samtidig som han var ihop med mig så blev jag helt tokig. Men det är löst nu" sa hon och log nöjt.

Ännu en gång så döljer hon något och jag vet exakt vad det är.

"Du gav honom en käftsmäll eller hur" Frågade jag och log mot henne som skrattade till.

"Japp, när jag hade fått veta vilka dom andra var fick han 7 käftsmällar. Och du den sista tränade ju på boxning, tror du inte att han fick en blåtira då" skrattade hon glatt.

Jag skrattade till och log för hon är verkligen en sån person man inte ska bråka med, men det leendet försvann lika snabbt som det dök upp. Och jag såg på Kayla att hon visste att jag tänkte på något, så hon tog min hand och kollade in i mina ögon.

"Vad är det?" Frågade hon oroligt.

"Jag kom bara på att tänka om Lukas skulle vara otrogen mot mig" sa jag lite dystert och oroligt.

Kayla kramade om mig så det blev en sido-kram så jag la mitt huvud på hennes axel, hon strök min arm och la sin kind på mitt huvud. Den tanken var verkligen oroväckande, för man vet ju aldrig när ens partner är otrogen eller inte.

Kidnappad och lite magi (redigerar)Where stories live. Discover now