Kapitel... Quiz

287 14 2
                                    

(Okej bara för att vi nu har nått 3k vilket gör mig överlycklig så kommer det ett till kapitel igen, men som ni säkert fattar så är inte den här redigerad heller men hoppas ni gillar den ändå)

Några timmar har gått och Kiara ville rida på sin ponny som hon hade fått och jag fick vara med henne så hon inte skadade sig, hon blev faktist bättre för varje dag men hon var lite arg för att hon inte fick rida barbacka som mig och Lukas men hon var inte så bra än plus hennes ponny som heter Dream-heart var en sån ponny som gillade att ha på sig sadel och trängsel, hon fick bara rida barbacka om hon red med en av oss men annars så fick hon inte det själv. När kvällen äntligen kom hade jag bäddat ner Kiara i sin säng och gått och satt mig i min säng, precis när jag satte mig ringde Kayla på FaceTime.

"Hej Kayla" sa jag när jag svarade.

"Hej min bvfaoe (bästa vän för alltid och evigt)" sa Kayla glatt.

"Wow, det var länge sen vi pratade på vårt lilla språk" sa jag och log.

"Ja men nu ska vi göra en liten rolig grej" sa Kayla lite lurigt.

Jag suckade och kollade på henne.

"Okej vad är det nu?" Frågade jag.

"Jag har hittat ett quiz som berättar hur bra förhållande man har" sa Kayla ivrigt.

Jag suckade och log mot henne.

"Okej, jag kan inte stoppa dig så kör på" sa jag och log lite.

"IIIII, okej första frågan, ni har en hel kväll tillsammans. Vad gör ni? A. Ni stannar hemma och tittar på någon mysig film, B. Ni går ut och gör något chill, sen går ni hem och ägnar er åt varandra, C. Vad som helst! Desto galnare desto bättre! Eller D. Ni går ut och äger klubben - ingen risk att ni är hemma innan klockan tre?" Frågar Kayla.

Jag funderade i några sekunder och kollade på Kayla.

"B, nog" sa jag och log.

"Okej, andra frågan. Ni vaknar upp tillsammans efter en lång natts sömn. Vad är det första ni gör? A. Ni gör en asmysig frukost och sen kryper ner i sängen igen och kollar på någon film, B. Ni går upp, slänger i er varsin kopp kaffe, klär upp er och går på en skön promenad som slutar med en shoppingrunda, C. Ni ligger och drar massa sjuka skämt för varandra och skrattar tills ni knappt kan andas, eller D. Ni tittar lite snabbt på varandra, lägger er riktigt nära och bara myser hela dagen?" Frågade Kayla.

"D och C passar in men mest är det oftast D" sa jag och log.

Kayla fortsatte att fråga lite till tills hon kom till sista frågan.

"Okej, hur sover ni tillsammans? A. En bit ifrån varandra, B. Med nattkläder, för att det känns bekvämare, C. Helt näck vad annars, eller D. Tätt intill varandra?" Frågade Kayla.

"Jag vet inte, det är jämt mellan B och D" sa jag.

Kayla kollade förvånat på mig och jag kollade underlig på henne.

"Vadå?" Frågade jag.

"Sover ni inte näck, det är ju en av dom viktigaste sakerna i ett förhållande, i varenda sida och så hittar man, att om man sover helt näck med varandra så är man i ett lyckligt förhållande" sa Kayla bestämt.

Jag suckade och log lite mot henne.

"Ja men vi brukar inte göra det, det har typ bara hänt 2-3 gånger, och vist Lukas kan sova halvt näck men jag gillar inte att sova utan pyjamas ifall att Kim eller någon annan ska försöka ta mig" sa jag lite tyst för att Kiara inte skulle råka höra när jag kom till Kim.

Kayla kollade på mig med öppen mun som om hon inte kunde få in orden i huvudet, jag skrattade till och log mot henne.

"Skojar du med mig?" Frågade hon helt förvånat.

"Nej det är sant" sa jag och log.

"Men hallå, det är ju helt galet, varför gör ni det bara inte?" Frågade Kayla allvarligt som om hela värdens öde gick på spel.

"Kayla jag är tjej och vill liksom inte att folk ska se mig utan kläder, dom ända som får det förutom min familj är ju du, Lukas och Kiara. Föresten så händer det för....." tvekade jag och fick svårt att avsluta meningen.

Kayla kollade lite underligt på mig och jag kollade lite oroligt på henne.

"Vadå?" Frågade Kayla.

"Varken Kim eller någon/något har inte försökt något på länge, det har inte hänt något sen Kiara föddes" sa jag lite oroligt.

Kayla nickade lite och kollade oroligt på mig.

"Okej, då måste du och Kiara vara försiktig" sa Kayla.

"Mm" sa jag.

"Okej, nu går vi tillbaka till det viktiga, VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ ER?" Frågade Kayla lite upprört.

"Kayla" sa jag.

"Okej, okej men seriöst någon gång borde ni göra det" sa Kayla.

Jag suckade och vi pratade en stund tills jag såg att det började ösregna ute och hörde hur det blixtrade, vi pratade en stund till tills jag såg att Kiara kom in och var helt skräckslagen, hon sprang till mig och kramade om mig.

"Gumman vad är det?" Frågade jag oroligt.

"Himlen låter så läskigt" sa Kiara med en darrande röst.

Jag hörde hur det började åska igen och Kiara gömde sig fort under täcket och drog det över huvudet.

"Men lilla vännen då, det är bara åskan, den kan inte skada dig" sa Kayla genom telefonen.

"Kayla, jag ringer dig imorgon" sa jag och kollade på Kayla.

"Okej, men då ska vi ha ett allvarligt snack" sa Kayla bestämt och la på innan jag han svara.

Jag suckade och kollade på den stora bulan i täcket och la handen på den så den kom på Kiara's rygg.

"Hjärtat då, du behöver inte vara rädd" sa jag och drog försiktigt bort täcket från henne.

Hon låg ihopkrupen som en liten boll med ögonen hårt stängda och med öronen stängda, jag drog min hand försiktigt ner för Kiara's huvud och ner till hennes rygg. Jag började nynna på låten som jag sjung för henne när hon var ledsen och som min mamma sjung till mig när jag var ledsen eller rädd. Jag bar upp henne i knät och lutade hennes huvud mot mitt bröst och strök min hand på hennes huvud, hon somnade nästan sött och jag log mot henne.

"Mamma" sa Kiara tröt och med tunga ögonlock.

"Ja älskade hjärtat?" Frågade jag och log.

"Jag är trött" sa Kiara svagt.

Jag log och pussade henne lätt på pannan.

"Kom så går vi till ditt rum så du får sova" sa jag och log mot henne.

Kiara nickade och log lite.

Kidnappad och lite magi (redigerar)Where stories live. Discover now