Kapitel... Shopping

822 13 0
                                    

~1 månad, 4 veckor och 6 dagar efter~

Det var nu början på vintern och man började se lite granna att det låg ett barn i magen nu. Jag hade verkligen fått en kulmage nu, som jag varje morgon strök jag min hand på den med Lukas hand på min.

Dom här veckorna har gått hyfsat bra. Jag har mått illa ibland, har spytt fåtal gånger, har haft värkar och svårt att sova. Men annars har det gått jättebra, förutom att jag har cravings på flera olika saker som Lukas alltid lyckas att fixa.

Men den här dagen hade Ylvali, Selin och Kayla tvingat med mig ut på stan för att köpa möbler till barnrummet, kläder till barnet, lite kläder till mig och mer därtill.

Halva dagen hade vi letat kläder, möbler, tapeter, leksaker, rumsdekorationer och andra barnsaker och resten av dagen skulle dom bara dra in mig i olika affärer bara för att dom kan.

Men efter flera timmars shopping då dagen hade tagit sitt slut, hade jag äntligen kommit hem med ganska stora påsar med kläder och klockan var nu 8 på kvällen. När jag hade vinkat hejdå till tjejerna -med alla påsar runt mig- suckade jag djupt och hörde hur dörren bakom mig öppnades.

"Så hur gick det?" Frågade Lukas som kom ut med ett leende på läpparna.

"Jag säger såhär, om jag någonsin blir gravid igen så tänker jag inte säga det till dom" sa jag och suckade samtidigt som jag pekade bak mot porten med tummen.

Det fick honom bara att skratta roat till med ett charmigt leende på läpparna.

"Låt mig gissa, det har varit en usel dag huh?" Frågade han med ena ögonbrynet höjt och log mot mig samtidigt som han la armarna i kors.

"Ja det har det verkligen" sa jag och log lite.

Han gick fram till mig, la sina armar runt min midja och böjde sig ner för att kyssa mig i några sekunder. Jag log gulligt mot honom och han log vänligt tillbaka. Jag har verkligen inte ord för hur mycket jag älskar honom, och hur mycket jag längtar tills barnet kommer ut.

"Ja du borde väl lägga dig, för ni ska väl ut igen imorgon?"

"Ja det borde jag nog eftersom Kayla och jag måste hämta möblerna imorgon, du kan inte fatt hur mycket möbler dom egentligen har tvingat på mig" sa jag och suckade djupt.

Det fick honom att skratta till igen och le snett men roat mot mig.

"Nej det vet jag inte, hur mycket har dom tvingat dig att köpa då?"

Det är just nu jag bara kan säga att gå på stan med min bästa vän och mina systrar, inte riktigt är en lysande idé.

"Ja jag säger så här, vi har köpt 5 olika sängar, 2 olika barnvagnar, 4 olika såna där bänkar där man byter på barnet och mycket mer möbler" sa jag utmattande.

Det fick honom att tappa talförmågan och spärra upp sina ögon, inte konstigt när jag säger att tjejerna överdriver med möbler och kläder. För allvarligt jag har 16 påsar fulla med kläder runt mig, fattar ni då varför jag aldrig borde vara i stan med dom tre.

"Oj det var mycket, verkar som dom tror att vi kommer få femlingar" skämtade han vilket fick mig att skratta till.

"Ja det tror jag också"

Båda skrattade till lite innan vi gick in och såklart fick Lukas hjälpa mig med påsarna. Jag gick direkt till mitt rum och bytte om till min pyjamas för att sen somna sött i min säng.

—————————————

Nästa morgon vaknade jag klockan 07:30 för att fixa mig innan Kayla skulle hämta mig, jag tog på mig en vit tröja som var gjord för gravida och ett par svarta mjukisbyxor innan jag gick ner för att äta frukost.

Kidnappad och lite magi (redigerar)Where stories live. Discover now