Alla kommer nog tycka att jag är rätt knäpp just nu, men jag är inte den som är knäpp här ska jag säga. Förvirrande? Ja jag vet, så jag tar allt det här från början då: jag är just nu hemma hos Kayla och Alexander, för min allra sista kväll som ogift. Så jag och tjejerna är här, medan Lukas och killarna är hemma hos oss.
Imorgon ska ju jag och Lukas gifta oss, och vanligtvis brukar man väl ändå vara rätt nervös, rädd eller så eller hur? Men jag är det faktiskt inte. Jag är ganska lugn, eller rättare sagt: jag tänker inte ens på det. Ska jag berätta varför?
Även om jag knappt kan tro det.
Min syster, Ylvali då, har blivit kär. Så kär att hon kysste honom, KYSSTE HONOM. Kanske inte konstigt för er, men känner man min syster så kan man undra om hon har blivit utbytt av en alien. För hur mycket hon än säger det, att tjejer ska ta första steget, så är hon typen som endast vill att killen ska ta första steget.
Men just nu är det inte direkt det som är problemet. Det är ingen vanlig kille, utan det är...
"HUR KUNDE DU KYSSA HONOM?!" Kaylas ryt fick mig att rygga tillbaka, för det där såg jag inte direkt skulle komma.
Iallafall så är killen...
"JAG VET INTE, DET HÄNDE BARA OKEJ SLUTA HÄNG UPP DIG PÅ DET!"
Serieöst? Nu börjar Ylvali skälla också.
Bara så ni vet så är killen inte Alexander, om ni trodde det då det är dom två som bråkar. Utan det är...
"Hörni sluta upp nu, det här är Alexia's kväll så sluta upp och skrika på varandra" skällde Selin på dom båda två.
Okej det är nu jag undrar om det är någon mening att jag säg...
"Hon började!" beklagade sig båda två på varandra och pekade på varandra.
Men kom igen alltså!
"Spelar roll vem som började! Ni båda ska sluta upp nu bara. Det är fortfarande Alexia's kväll, så nu släpper vi detta att Ylvali har kysst Kim"
Nej! Det där var taskigt, jag ville ju säga det!
Iallafall då vet ni det. Killen som Ylvali har kysst, är Kim. Varför bråkar då dom två undrar ni? Jo såhär är det:
1. Kim är Kayla's kusin.
2. Hon har inte direkt accepterat det där med att förbannelsen är bruten.
3. Hon har verkligen inte släppt allt han har gjort mot deras familj.
4. Hon har VERKLIGEN inte förlåtit honom för vad han har gjort mot mig, och även barnen.Så ja man kan fatta varför hon är förbannad på Ylvali. För hon kysste en kille som har gjort så mycket ont. Kalla mig taskig, men det här är faktiskt lite roligt att kolla på. Men riktigt irriterande samtidigt också.
"Förlåt" sa dom skamligt och kollade sorgset ner i golvet.
"Det är lugnt, jag förstår helt varför det blev ett så stort tjafs över detta" sa jag och log mot dom.
Dom log tillbaka och Selin pustade ut. Om någon har tröttnat på deras tjafs, så är det hon. För dom har bråkat om detta i typ 1 timme just nu. Jag säger såhär: dom bråkar bara för att vi körde sanning eller konsekvens och Ylvali valde ju sanning. Hon fick frågan om vem den senaste killen hon har haft ett intresse för, då var hon ju tvungen att svara.
Där fick ni svaret, och det är där vi sluta som vi börja igen. Nu när Ylvali fick frågan, är det hennes tur att fråga någon.
"Alexia, s/k?" Frågade hon mig.
Min syster är riktig knäpp, så man måste tänka på alla möjliga saker hon kan säga. Hon är inte elak i sina val, men hon tar ändå saker man inte vill svara på eller göra. Vilket gör saken riktigt jobbig.
"K" sa jag tveksamt.
Nervositeten växte när jag såg flinet som växte sig på hennes läppar. Nu har jag verkligen satt mig själv i klistret. Vilket jag ångrar väldigt mycket.
"Du ska ta en bild med dig och Casper, som du ska skicka till Lukas och säga att du är med din nya pojkvän" sa hon och log busigt mot mig.
"Visst" sa jag bara enkelt, för det är inte så farligt.
Casper är en stor nallebjörn som Kayla har fått av Alexander, så det är lugnt. Jag satte mig i hans famn och gjorde så hans armar omfamnade mig. Sen tog jag en bild på oss på snapchat, med ett kärleksfullt filter på. Den bilden sparade jag i bilder innan jag skicka den till Lukas, med texten:
"Har tyvärr skaffat en ny pojkvän som jag är med"
Som tur är så vet han att jag aldrig skulle vara otrogen med honom. Så han kommer inte bli arg, eller orolig. Föresten så kommer han ju se bilden och fatta att jag inte menar allvar.
"Så, då var den skickad och jag frågar dig Selin, s/k?" Frågade jag och kollade på Selin med en lurig blick.
"S" sa hon och log.
Hon känner mig verkligen bra.
"Har du någon du gillar nu?" Frågade jag helt utan fantasi.
Alla skrattade med mig på min dåliga påhitt. Konsekvens kan jag komma på över en miljon saker till, men sanning har alltid varit svårt. Annars brukar jag iallafall höra att det är tvärtom.
"Nej, jag gillar ingen nu" sa hon lite andfådd efter sin skrattattack.
Hon hann inte fråga någon, innan jag fick ett svar från Lukas. Först typ två rader med skratt emojisar, sen texten:
"Okej om du säger det så, gör bara inget dumt" skickade han som fick mig att skratta till.
Det var ju det jag sa, han fattade att det var ett skämt. Svaret han fick var ett par skratt emojisar, och många glittrande hjärtan. Endast för jag älskar honom så mycket. Men efter det så fortsatte vi att köra. Enda tills vi inte orkade mer och satte på en film, som vi tyvärr somnade till.
Den här kvällen var inte så lång, men vi ska upp riktigt tidigt imorgon. Men vi somnade kanske lite senare än vad vi skulle göra. Fast det gör inget, för vi kommer ändå vara pigga och glada imorgon. Det är ju min dag så jag kommer verkligen vara pigg. För imorgon kommer han äntligen bli min, och jag kommer bli hans.
———————————
Nu när det snart är jul tänkte jag publicera det här kapitlet, får se hur lång sista kapitlet blir för det kan bli för långt så jag måste dela upp det. Men idag är det 23 december och bara några timmar kvar till jul. Jag hoppas ni har en underbar jul och en underbar dag till er som inte firar. God jul på er tack för att ni har hållit ut, och tack så sjukt mycket för över 19K läsare.
YOU ARE READING
Kidnappad och lite magi (redigerar)
FantasyAtt bli kidnappad kanske inte är så värst ovanligt, men kvällen när Alexia kidnappades blev allt bara konstigare och konstigare. Kanske är hennes kidnappare en stalker som kollat upp precis allt om henne, eller en riktig psykopat som rymt från ett d...