~2 månader senare och 3 dagar~
Idag så skulle Kayla ta mig ut för att fixa en brudklänning till mig och ett par klänningar till Kayla, Selin och Ylvali som skulle vara mina tärnor. Esmeralda och Kiara eftersom Lukas skulle fixa en frack med Liam och dom fick då t hand om Derek eftersom Ally skulle vara borta idag så hon kunde inte passa barnen. Vi hade kommit fram till en affär där dom sålde eller lånade ut brudklänningar, kvinnan i kassan kom fram och välkomnade oss och frågade vad vi sökt för klänning och jag sa att det spelar ingen roll. Vi kollade på olika klänningar som jag kunde testa, jag testade 8 klänningar som vi hade hittat. Två av dom var mina favoriter, en av dom var som en prinsess klänning, den är hjärtformad med ett sidenband runt midjan och en lång vacker kjol och var golvlång, den andra var en enkel men ändå jätte fin klänning, den gick ner till golvet och satt jätte bra på mig, den hade ett guld band runt midja och vid axelbanden. Kayla gillade alla men hennes favorit var en klänning som var hjärtformat och gick ner till golvet, den hade ett band runt midjan och några broderade blommor som gick som en halvmåne på överdelen och jag kan erkänna att jag gillar den också men den är inte på toppen av mina favoriter. Kiara och Esmeralda tyckte att alla klänningar som fans i butiken var vackra och eleganta men dom hade endast en favorit och det var en klänning som också var hjärtformad och gick ner till golvet men den här hade lite spetsblommor ovanför bröstet och den var ljusblå som dom tyckte var så vacker på mig för jag såg ut som Askungen och jag lovar, om jag skulle ha tagit den klänningen så skulle dom ha tvingat mig att ha glasskor också. Jag köpte den klänningen jag gillade mest och man kan säga att Kiara och Esmeralda blev lite ledsna för jag inte tog Askungen klänningen, jag gillade den mycket och den har min favoritfärg men det känns lite konstigt att ha på sig en klänning som får en att se ut som en prinsessa. När vi var klara med min klänning så fixade vi klänningar till Kayla, Ylvali och Selin, dom fick varsin ljusrosa klänning som gick till knäna, den var hjärtformad och hade ett ljusrosa band runt midjan med en ros på sidan. Efter flera timmars shoppande till mig, tärnors och barnen plus lite dekorationer så var jag super trött, till och med tröttare än när jag var gravid med Kiara och Kayla, Ylvali, Selin och jag hade shoppat barnprylar en hel dag. Vi var äntligen påväg hem och jag försökte komma på ett perfekt ställe där jag kunde gömma klänningen där Lukas inte skulle kolla men så lätt var det inte eftersom Lukas kan sitt hus bättre än jag och kan kan allt som händer där av något galet slag. När vi kom hem hjälpte Kayla och Ally mig att komma på att perfekt ställe medan barnen höll utskick efter Lukas eftersom han inte fick se min klänning. Efter en lång stund av grubblande av var vi ska gömma klänningen så ringde Lukas och jag svarade.
"Precis när man talar om trollen så ringer du" sa jag lite retsamt och skrattade till lite lätt.
Jag hörde hur Lukas skrattade till och jag kunde föreställa mig hur han ler sitt leende som fångar mig.
"Ja men det är tur att jag ringer för vi är halväggs hemma nu så du borde skynda på att gömma klänningen" sa han och jag kunde föreställa mig hur han ler.
Jag stod där med uppspärrade ögon och öppen mun medans jag kollar ut i tomma intet, jag hörde hur han började skratta och undrade vad han skrattade åt. Skrattade han åt att han hade skojat med mig eller för att han kunde föreställa min relation.
"Hur visste du att vi gömmer klänningen?" Frågade jag lite chokat.
"Jag är en grym kille, föresten så vet jag allt som händer i skogen och i huset" sa han och jag kunde höra leendet han hade på sina läppar.
Jag log för mig själv och kollade mot Kiara och Esmeralda som sprang förbi efter Aurora och Balto som fick mig att skratta till lite.
"Okej då, men ring när du är hemma så får jag hoppas att jag och Kayla kan hitta något ställe där vi kan gömma klänningen där du inte hittar den" sa jag och log.
"Okej då, vi ses om en stund" sa Lukas och la på.
Jag log och gick tillbaka till Kayla för att hjälpa till med att gömma klänningen, men efter en stund så gav vi upp och bestämde att Kayla fick ta hand om klänningen tills bröllopet. Hon hade åkt hem och jag väntade på Lukas och Derek, efter en ganska lång stund så kom dom och jag log glatt mot dom.
"Äntligen kommer ni, jag trodde någonting hade hänt er" sa jag och log mot dom.
Lukas skrattade till och gick till mig som stod vid dörröppningen, jag såg också hur Derek sprang emot mig och in i huset som fick både mig och Lukas att skratta.
Ibland kan jag undra hur Kiara, Esmeralda och Derek kunde lära sig så snabbt om saker och ting, t.ex att gå eller prata flytande.
Jag avbröts av mina tankar när jag kände hur Lukas la sin hand på min midja och tryckte mig emot honom, han kraschade våra läppar med varandra och jag la mina armar runt hans hals. Vi kysstes en liten stund innan vi drog ifrån varandra lite granna och kollade in i varandras ögon, jag log mot honom med nästan rosenröda kinder och han ler mot mig med dom ny kyssta läpparna. Jag är glad att vi blev tillsammans och skapade en familj som seriöst var det största som hänt oss men inte lika stort som när han friade till mig. Visst vi kanske inte har den bästa biten på hur vi träffades eftersom han träffade mig första gången när jag föddes och har kommit ihåg det sedan dess medans jag träffade honom när han hade kidnappat mig som är en väldigt bra första intryck. (Förstår ni min ironi) iallafall så älskade jag honom för att han var Lukas och ingen annan som kunde vissa mig vem han egentligen var, fast det tog några år.
YOU ARE READING
Kidnappad och lite magi (redigerar)
FantasyAtt bli kidnappad kanske inte är så värst ovanligt, men kvällen när Alexia kidnappades blev allt bara konstigare och konstigare. Kanske är hennes kidnappare en stalker som kollat upp precis allt om henne, eller en riktig psykopat som rymt från ett d...