Kapitel... Familjemedlemen

307 17 2
                                    

Jag hade lagt Kiara i sin säng och var på väg till mitt rum igen när någon tog tag i mig och la sin hand över min mun, det kändes inte som att det var en kille så det kunde inte vara Kim men någon var det och jag ville veta vem. Jag kände att personen tryckte mig intill sig och la sitt huvud på min axel så jag försökte se vem det var i ögonvrån men det var alldeles för mörkt.

"Lugna dig Alexia, jag vill inte skada dig" viskade personen i mitt öra.

Det lät som om det var en kvinna med lugn röst och lugna men lite stressade andetag som om hon hade sprungit, jag kände hur hon släppte mig men höll fortfarande för min mun. Jag såg inte vem det var för det var fortfarande för mörkt för att jag skulle kunna se något, det ända jag såg var att det var en kvinna och att hon hade en mantel med en luva som täckte halva ansiktet med skuggan den gav.

"Alexia, du måste lita på mig och lyssna på vad jag har att säga" viskade hon.

Jag ville inte lita på henne men någonting i hennes röst kändes bekant, eller något som kändes att jag kunde lita på. Jag nickade lite tveksamt och hon tog min hand, hon började springa med mig i hand in till mitt rum som var tänt, när vi kom in stängde hon dörren bakom sig och jag kollade på henne, hon hade på sig en dräkt som tänkte hela kroppen och den såg ut att vara gjord av grön läder och den såg smidig ut att man skulle kunna springa och röra sig bra i den, mantel som hon hade på sig var brun och den gick ända ner till höften.

"Okej, vem är du? Och hur vet du mitt namn?" Frågade jag underligt och fundersamt.

Jag såg hur hon drog ner luvan och hennes långa ljusbruna hår föll ner för bröstet av en fläta och kollade på mig med två bekanta ljusblåa ögon.

"Det hinner jag inte säga nu, jag måste säga en viktig sak innan någon annan hittar mig" sa hon stressad och kollade på mig.

"Vadå?" Frågade jag och kunde inte släppa hennes ögon.

"Något om Lukas förbannelse so..." han hon säga innan jag avbröt henne.

"Vänta här, hur känner du till Lukas förbannelse?" Frågade jag.

"Jag har känt honom sen han föddes och jag har känt dig också sen du föddes men det är i....." han hon säga innan jag avbröt henne igen.

"VA HU..." han jag säga lite högt innan hon la sina händer för min mun.

"Alexia du måste lyssna på mig, du måste hålla kvar kärleken i Lukas hjärta annars kommer förbannelsen slå in" sa hon bestämt och kollade allvarligt in i mina ögon.

Jag nickade lite och tog bort hennes händer.

"Okej, men hur kan du veta det?" Frågade jag.

Hon suckade och kollade på mig.

"För att jag vet det och för att jag känner Lukas väll och jag vill lika mycket som du att han inte ska skadas" sa hon.

Jag nickade och märkte att hon talade sanning.

"Och en sak till, du får inte säga att du har pratat med mig, för Lukas kommer bara bli arg på mig" sa hon allvarligt.

"Varför då?" Frågade jag lite underligt.

Hon suckade och kollade på mig.

"För att han tror att jag är borta" sa hon allvarligt men dystert.

Jag kollade förvånat på henne som om jag inte kunde pussla ihop alla bitar.

"Jag måste gå innan Ally hittar mig" sa hon och tog på sig luvan.

"Vänta, jag vet inte ens vem du är" sa jag.

Hon skulle precis ta tag i handtaget till dörren men stannade till i några sekunder och suckade, hon vände sig lite mot mig och jag kollade på henne.

"Jag hinner inte att säga, fråga Ally om Cornelia så förklarar hon allt" sa hon och öppnade dörren.

Hon sprang ut och dörren stängdes efter henne och jag stod kvar. Jag skakade lite på huvudet och gick mot sängen för att sova. Nästa morgon hade jag klätt på mig och gått för att leta efter Ally för att fråga om Cornelia, när jag hittade Ally var hon ute i trädgården och bara kollade runt så jag gick fram till henne och log lite.

"Godmorgon Ally" sa jag och log mot henne.

"Godmorgon Alexia" sa Ally och log tillbaka.

"Jag har en fråga, vem var Cornelia?" Frågade jag och såg hur hon reagerade.

Hon kollade lite underligt på mig som om hon försökte dölja något för mig, efter några sekunder av tystnad suckade hon och kollade ner i marken.

"Cornelia är en av Lukas systrar, hon, Kim och deras andra syster Carolin är trillingar. Du vet redan att innan Lukas föddes så retade hans föräldrar av misstag upp en trollkarl som förbannade alla, Kim's hjärta blev mörkt och fullt av hat för trollkarlen såg redan mörkret i Kim's hjärta, Cornelia blev till en hälften alv i resten av sitt liv av någon anledning och Lukas och Carolin vet vi inte vad dom fick. Bara några få veckor efter att Lukas föddes behövde deras föräldrar åka iväg till någon som dom känner med Carolin för att se om dom kunde lista ut vad hennes förbannelse var men Kim han ikapp dom och dödade dom så din mamma fick ta hand om både Lukas och Cornelia tills Cornelia blev lite äldre och kunde hjälpa till att uppfostra Lukas, åren gick och Lukas var 8 år gammal när Kim dödade Cornelia när hon försökte rädda din mammas liv så det bara var Lukas kvar" sa Ally dystert och kollade ner i marken.

Jag hade lite svårt att få in det i huvudet och få ihop pusslet men dom bitarna jag fick ihop hittills räckte för att jag skulle få en liten glimt.

"Oj, vad hemskt" sa jag lite chockerande och visste inte vad jag skulle säga.

"Men vänta här, pratade jag med hennes ande igår kväll eller va" tänkte jag.

"Men vänta här, hur kan du veta vem Cornelia är för du var lite för liten för att du skulle komma ihåg henne?" Frågade Ally.

Jag ryckte på axlarna och kollade på henne.

"Jag vet inte, jag har väl bara drömt det" sa jag och hörde hur dumt det lätt.

"Okej, men du får inte säga något om Cornelia framför Lukas" sa Ally bestämt och log lite mot mig.

"Varför inte?" Frågade jag.

"För att han blir bara ledsen då, Cornelia var hans storasyster som lärde honom allt hon kunde och som dog när hon skulle rädda din mamma. Förutom dig och din mamma så var också hon en av hans svagheter eftersom hon var den ända i familjen som trodde på Lukas och som var snäll mot honom" sa Ally lite dystert.

"Oj" sa jag helt förvånat.

Alla nickade lite och log lite dystert.

"Ja, oj var ordet" sa hon och kollade på mig.

————————————

Först och främst vill jag säga att kapitel 33 är redigerad nu och ska jag fortsätta redigera dom andra kapitlerna. Men den här är inte redigerad, men hoppas ni gillar den. Och vem kunde gissa på att Lukas hade en syster? Vem kunde ens gissa på att han har någon mer syskon? Kunde ni lista ut att det var något mer i hans familj? Eller trodde ni bara Lukas inte har viljat säga att Kim är hans bror?

Kidnappad och lite magi (redigerar)Where stories live. Discover now