"Aku terima nikahnya Zara Nafisa Binti Ahmad dengan mas kahwinnya RM800 tunai."
Akhirnya, hari yang dinanti-nantikan telah kunjung tiba. Hari dimana Zara Nafisa sah bergelar seorang isteri kepada Carl Ayden.
Jari manis yang tersarung sebentuk cincin itu dipandang lama dengan bermacam perasaan, kini Zara sudah sah menjadi milik Carl Ayden sepenuhnya.
Mata bundar itu memandang sekilas tetamu-tetamu yang hadir, masing-masing mempamerkan wajah bahagia.
×××××
"Letihnya..." keluh Zara perlahan lalu melabuhkan punggung di atas kerusi bertentangan dengan cermin di biliknya.
Lahir segaris senyuman lebar dibibirnya. Bahagia turut terasa walaupun berkahwin tanpa cinta. Tudung yang terlilit kemas dikepala dia buka. Segala jarum dan kerongsang dibuang satu persatu.
Rambut yang tersanggul di lepaskan ikatannya. Rambut yang panjang separas pinggang dibiarkan terlepas. Zara bangun dari duduknya.
Dari atas hingga ke bawah dia perhati baju pengantin tersebut. Memang cantik, tapi tanpa lengan dan sedikit terdedah dibahagian dada. Tadi mungkin tertutup dengan kain tambahan dan juga dengan tudung yang dipakainya.
Dia sendiri tidak pasti apa patut dipanggil dengan baju pengantinnya. Tapi tak mengapa, asalkan auratnya tertutup.
Badan diregangkan sedikit, membetulkan segala urat sendinya. Langkah kaki diatur menuju ke arah katil. Badan direbahkan. Lega!
Majlis perkahwinannya dibuat secara sederhana saja atas permintaannya sendiri. Baginya, setelah diijabkabulkan dan sah di sisi agama sebagai suami isteri itu sudah cukup.
Niat Puan Sri Aisyah supaya majlis perkahwinannya diadakan di hotel ditolak lembut. Tidak perlu dibesarkan, ianya sudah cukup untuk Zara.
Syukur lah dengan apa yang ada. Tak perlu nak bermegah sangat. Rezeki tu tuhan boleh tarik bila-bila masa saja. Lebih baik besederhana, tetapi menenangkan, fikirnya.
Suaminya masih belum lagi kelihatan. Sebaik habis sesi mengambil gambar, terus dia meminta diri untuk naik ke bilik. Carl Ayden pula mungkin sedang melayan tetamu dan rakan-rakannya.
Sempat juga lah Zara berkenalan dengan beberapa orang rakan suaminya sebentar tadi, tidak elok juga jika dia tidak mengambil bahagian beramah mesra bersama tetamu.
Zara terkebil-kebil memandang siling bilik yang diperbuat daripada kaca itu. Fikirannya kosong. Badan yang sememangnya letih buatkan dia terasa nikmat bila berbaring.
Tapi mengapa perli siling bilik tersebut diperbuat daripada kaca? Dan mengapa baru dia ambil tahu hari ini. Haih.
Matanya semakin lama semakin memberat, beberapa minit kemudian Zara terlelap. Dia tertidur kepenatan dengan gaun pengantin yang masih lagi tersarung di tubuhnya.
Pintu bilik dibuka dari luar, Carl Ayden melangkah masuk lalu pintu ditutup rapat sebelum dikunci. Badan ditoleh ke arah katil dan dia terkedu seketika.
Isterinya, Zara sedang tertidur lena di atas katil. Mata dilirikkan ke badan si isteri. Halkumnya bergerak-gerak sebaik tertancap ke arah leher dan dada si isteri yang sedikit terdedah.
"She's adorable and seductive." bisiknya perlahan.
Isterinya memang cantik. Rambut yang semulajadi kerinting dan beralun dibawah manakala lurus di atas cukup membuatkan Zara tampak ayu dan comel.
Carl Ayden meraup wajahnya kasar. Tersedar yang dia begitu asyik memerhati si isteri.
Tak dinafikan, pertama kali dia tergoda dengan seorang perempuan. Namun, ego mengusai, diabaikan perasaan tersebut.
YOU ARE READING
ZARA : BIDADARI TERAKHIR |✔|
Romance[ BOOK 1 ] [ C O M P L E T E D ] • • • ZARA NAFISA ...