🌹 - 6

99.6K 4.3K 33
                                    

Setelah siap berpakaian dan rasa selesa dengan keadaan sekarang, pintu bilik air Zara Nafisa buka perlahan sambil menjenguk sedikit kepala mencari kelibat Carl Ayden.

Matanya tertancap pada susuk tubuh yang sedang terbaring di atas katil. Nampak gayanya encik suami sudah pun tertidur. Lapang rasa dada.

Suaminya sudah tidur. Alhamdulillah.

Dia melangkah keluar daripada bilik air lalu berjalan ke arah katil secara perlahan-lahan. Punggung dilabuhkan pada birai katil sambil memandang wajah nyenyak Carl Ayden.

Nafas ditarik dalam sebelum dihembus perlahan. Tak kisah lah kalau tidur atas sofa pun malam ni daripada kejutkan singa yang tengah tidur, kan?

Sebiji bantal diambil lalu dia melangkah ke arah wardrobe dan dua helai selimut turut dicapai. Bantal yang dipegang Zara Nafisa letakkan ke atas sofa sekali dengan selimutnya.

Kaki bergerak semula ke arah katil, dengan berhati-hati tubuh Carl Ayden diselimutkan. Penghawa dingin dah lah terpasang, takkan tak sejuk?

Ni kulit manusia ke apa?

Lama wajah yang sedang lena dibuai mimpi itu ditatapmnya. Entah macam mana lah hidup dia lepasni dengan lelaki itu.

Ikhlas ke Carl Ayden nikahinya? atau sebaliknya?

Segala perasaan yang menganggu fikirannya segera dihapuskan. Mungkin dia yang terbaik dan mungkin juga dia yang telah ditakdirkan menjadi suaminya.

Segaris senyuman terukir di bibir. Kepala ditundukkan sehingga tinggal jarak hanya seinci dengan wajah Carl Ayden.

Cup!

Satu ciuman hangat dilabuhkan pada dahi suaminya. Memang kelakuan dia tika ini amat memalukan tapi dia berani buat macam tu pun sebab lelaki itu suaminya.

"Selamat malam." ucapnya sedikit berbisik .

Berlalu ke sofa, lalu badannya dibaringkan. Beberapa minit kemudian, mata Zara Nafisa tertutup rapat. Lena.

×××××


Paginya, setelah terjaga dari tidur Zara Nafisa terpinga-pinga melihat keberadaan dia sekarang. Sepatutnya semalam dia tidur di sofa tapi dia berada di atas katil pagi ni. Pelik.

Kepala ditoleh ke sisi, mungkin Carl Ayden yang mengangkatnya semalam tapi malangnya tiada susuk tubuh Carl Ayden di sebelahnya.

Dia sendiri tak pasti kemana lelaki itu pergi. Atau dia yang tak pernah tahu kalau Carl Ayden selalu bangun awal pagi?

"Mana pulak dia pergi?" gumamnya perlahan dengan mata yang meliar memerhati sekeliling bilik.

Alarm yang telah disetkan dalam handphone berjenama Asus yang menandakan sudah masuk waktu subuh Zara Nafisa matikan.

Jam sudah menunjukkan pada angka 6:15 pagi. Segera dia bangun untuk bersiap-siap menunaikan solat subuh.

Lima belas minit membersihkan diri, telekung Zara Nafisa sarungkan di badan dan solat subuh dilakukan se'kusyuk' mungkin.

ZARA : BIDADARI TERAKHIR  |✔|Where stories live. Discover now