Cerita 'Ra-One' yang bersiaran pada skrin TV berukuran 65 inci itu langsung tak menarik minat Zara. Fikirannya melayang pada malam dia dibawa ke banglo yang serupa kelab malam itu.
Shay.
Pertama kali dia bersua-muka dengan perempuan seksi itu. Wajah Shay yang cantik mampu mencairkan hati mana-mana lelaki. Nampak macam sombong, tapi peramah sebenarnya.
Shay adalah kekasih pada Jack merangkap kawan perempuan Carl Ayden. Mulanya, mati-mati Zara fikir yang Shay teman wanita suaminya. Itulah, cepat sangat bersangka buruk dengan orang.
"You Zara, right?"
Zara memandang Shay sambil mengangguk kepala perlahan-lahan. Masih bingung dengan situasi sekarang. Siapa perempuan tu? Macam mana boleh kenal dia? Pelik.
Shay menutup mulutnya dengan sebelah tapak tangan. Matanya terbuntang luas, jelas teruja dengan pengakuan Zara. Lantas dia bangun dari peha Jack lalu berdiri dihadapan Zara.
"Seriously? Zara? Wow! Tak sangka betul I dapat jumpa you. Cantiknya you, jealous pulak I tau!" kata Shay penuh rasa teruja sambil memuncungkan sedikit bibirnya.
Terlepas ketawa kecil dibibir Zara melihat Shay yang memuncungkan bibir. Cute. Dia pun masih terkejut dengan perwatakan perempuan dihadapannya itu. Nampak macam sombong tapi sebenarnya tak.
"Takde lah cantik sangat. Biasa-biasa je. Awak lagi cantik dari saya" balas Zara merendah diri dengan segaris senyuman nipis.
"No . You memang cantik lah Zara.You blushing tu pun I dah tahu tau .. " tak lepas matanya merenung wajah Zara yang bersih tanpa sebarang jerawat.
Makin memerah wajah Zara bila dipuji Shay. Carl Ayden dan yang lain berbual sesama mereka membiarkan Zara dan Shay berdua.
"Oh . Lupa pulak I, panggil I Shay. Girlfriend your husband's friend. Jack, tu yang perasan hot tu." sambung Shay sambil memperkenalkan Jack pada Zara dengan jari telunjuk yang dihalakan pada Jack.
Zara menoleh ke arah lelaki yang dikatakan Shay, lelaki yang menegur Carl Ayden masa mereka masuk tadi. Nampak sepadan Shay dengan Jack.
"Oh, I see." balas Zara tersenyum nipis.
Segera Shay menarik tangan Zara lalu dibawanya ke arah meja kecil yang kosong, khas untuk mereka berdua.
Zara hanya menurut tanpa membantah, Carl Ayden pun seakan membenarkan Zara mengikuti Shay, lagipun dia ada juga rakan untuk berbual.
"You know Zara, I betul-betul terkejut tau bila Carl cakap dia dah kahwin. Like, wow! Are you kidding me Carl?!" ceria saja suara Shay bercerita sekali dengan mimik muka lagi.
Zara mengerutkan keningnya. Maksud sebenar Shay apa? Memang dia tak pernah nampak Shay sebelum ni.
"Kenapa awak cakap dia bergurau?" soal Zara dengan muka hairan.
Shay tergelak kecil. Siapa tak kenal Carl Ayden, si heartless tu. Perempuan pun dia pandang sebelah mata je.
Kalau yang jenis menggoda pulak, sekali tengok mesti orang fikir Carl Ayden tak bernafsu. Sebabnya, dia tak layan. TAK AKAN!
YOU ARE READING
ZARA : BIDADARI TERAKHIR |✔|
Romance[ BOOK 1 ] [ C O M P L E T E D ] • • • ZARA NAFISA ...