17. Stretnutie po rokoch

1K 63 4
                                    


Ták, trvalo mi to "iba" niečo vyše dvoch mesiacov. A za to sa čakanie sa vám všetkým úprimne ospravedlňujem. Rada by som sa na niečo vyhovorila, no faktom je, že som sa počas leta nechala lapiť javom, ktorému sa odbore hovorí prokrastinácia. Ale čo je moc to je moc a tak som si dnes sadla k PC s jasným cieľom, konečne dokončiť tú kapitolu. S úľavou musím konštatovať, že úspešne. Hoci s ňou nie som úplne spokojná, ale lepšie to už asi nebude. Dúfam, že si ešte príbeh pamätáte a kapitolu si užijete.

S pozdravom, 

Nyssa

*****

(Harryho posledná hodina elixírov)

„Ako sa to len mohlo stať? Prečo je mi súdené, že nemôžem byť šťastný? ...vždy sa musí niečo pokaziť. Ja nemôžem byť otec. Veď ma to dieťa bude nenávidieť. Potom ma bude nenávidieť aj Harry... nie, to nedokážem. Keď som už pri tom, kde je Harry?" Severus sa rozhliadol po triede, len aby sa stretol s nervóznymi pohľadmi, ktoré si medzi sebou vymieňalo niekoľko jeho študentov. Ani oni zrejme nevedeli, kde je Harry. Severus len dúfal, že sa mu nič nestalo. V okamihu keď sa otvorili dvere do triedy, sa mu nesmierne uľavilo. Vo dverách postával nervózne sa tváriaci Harry. Severus ho rýchlo prezrel od hlavy až po päty. Ak nebral do úvahy to, že je bledý ako stena, vyzeral byť v poriadku. Opretý o katedru čakal, čo bude. Harry najprv pozdravil Draca a Grangerovú, ktorí si ako jediní zo študentov všimli jeho príchod. Potom sa otočil a nesmelo prišiel až k miestu, kde stál.

„Seve- ehm, pán profesor, odpusťte mi prosím môj neskorý príchod, bolo mi trochu zle," ospravedlnil sa mu potichu. „Ak vás môžem požiadať, aké bolo zadanie? Sľubujem, že svoje meškanie doženiem..." Severus ho celú dobu pozorne sledoval. Harry bol skutočne až nezdravo bledý. A bolo mu zle... za to určite môže to decko! Ale teraz je už konečne tu, takže na neho môže dohliadnuť. „To dúfam, pán Poter. Strana 223 vo vašej učebnici. Mali by ste začať, ak to chcete stihnúť." Prikázal mu úsečne. Harry sa na neho vďačne pousmial a odišiel k lavici.

„No tak, Severus... upokoj sa predsa. Harry je už tu, nemusíš byť tak podráždený..." pomyslel si a snažil sa dostať svoje emócie pod kontrolu. Vedel, že bol ku svojmu Chrabromilčanovi zbytočne chladný, no nedokázal si pomôcť. Pohľadom vyhľadal miesto, kam si šiel Harry sadnúť. Našiel ho medzi Dracom a Grangerovou. Rozhodol sa mu za svoje správanie neskôr ospravedlniť. Harry si práve vytiahol učebnicu a listoval na príslušnú stranu. Keď si prečítal názov elixíru, ktorý mali dnes variť, zbledol ešte viac. Severus sa nechápavo pozrel po celej triede. Všetci sa venovali svojim kotlíkom, len Draco ho prepaľoval obviňujúcim pohľadom. S kamennou maskou mu jeho pohľad vrátil, no vo vnútri cítil nepokoj. Prešiel za katedru a vyhľadal učebnicu. „Aký elixír to dnes vlastne majú variť?" Pomyslel si a nalistoval príslušnú kapitolu. „Ale nie, nie.... kurva! Antikoncepčný elixír? Prečo som si to neskontroloval na začiatku hodiny? Pretože tu Harry nebol a ja som sa nesústredil na nič iné, iba na to, či je v poriadku... Ale to ma neospravedlňuje! Kurva! Čo si len teraz Harry musí myslieť? Musím ho tu zdržať, po hodine si musíme pohovoriť... musím mu povedať, že to bola len hlúpa zhoda náhod..." rozhodol sa odhodlane.

Hodina prebiehala mizerne. Po celú dobu mal zlú náladu, a tak si to odniesli jeho žiaci. Najviac si to však odniesol práve Harry. Niekoľkokrát na neho nepekne vybehol. Vôbec mu nepomohlo, keď si potom všimol jeho smutný výraz. Ten u neho vzbudil výčitky svedomia, ktoré len podporili jeho už tak mizernú náladu. Vrcholom bolo, keď Harrymu odmietol jeho žiadosť ísť na ošetrovňu, pretože to považoval len za jeho pokus o útek. Nebol pri tom vôbec milý a ihneď si uvedomil, že sa správa takmer ako v dobe, keď ho ešte nenávidel a videl v ňom len kópiu jeho otca... podráždene sa posadil za katedru a snažil sa upokojiť. Musí sa s Harrym pozhovárať, musí to spraviť hneď a musí pri tom mať chladnú hlavu! Musí ho tu zdržať aj po hodine. Počkal, kým mu študenti začnú odovzdávať svoje vzorky a potom zvolal: „Potter, ako trest za to, že ste na hodinu prišli neskoro, tu zostanete a dáte do poriadku celú treidu!"

Bolestivá cesta ku šťastiu [Snarry]Where stories live. Discover now