QUEST 06

802 113 4
                                    

Aku memakai pakaian biasa-biasa sahaja. Seperti selalu.

Selalunya aku akan menunggu pada bangku yang berdekatan dengan train namun harini ini aku memilih untuk ke bookstore dan tunggu disana.

Aku memasuki bookstore itu dengan perasaan yang teruja. "Wahh syurga buku!" dan kaki ku terus melangkah kearah satu deretan rak yang menempatkan manga dan light novel. Aku mula bertinggung di situ dan membaca sinopsis disitu.

Ting!

Mataku mengerling pada handphoneku. Ianya mesej dari Jimin.




Chim No Jodoh🌱

Lyeon! Kau kat mana? Aku cari kat tempat biasa kau tak ada pun? ╯△╰






Aku hanya tersengih membaca mesej Jimin. Siap ada moji lagi. Comel!

Sulyeon Personality #3: Suka benda comel + pelik seperti emoji dalam mesej.

Aku menaip sesuatu pada dirinya dan meneruskan pembacaan disitu.
















Ting!

Jimin melihat message itu dan tergelak kecil.






Water Lily📒

Aku kat Jeehyo Bookstore  berdekatan dengan train! Kau cari nanti jumpalah! Aku kat kawasan manga! 🐙💨








"Hahaha!! Peliklah emoji yang dia guna!" Tergelak Jimin dan terus mencari bookstore yang dinyatakan oleh aku.

Setelah masuki bookstore itu, matanya terus melilau mencari kearah rak komik. Setelah jumpa, Jimin terus bergerak kearah kawasan itu dan menjumpai diriku.

"Sulyeon, kaja. Aku tengok langit macam dah gelap. Baik kita cepat"

Aku mendongak memandang dirinya lalu melihat komikku semula. "Sabarlah. Aku tak habis lagi"



Beberapa minit kemudian...









"ANDWAE!!!"

"Sulyeon! Kau dah beli 2 buah manga, 2 light novel dan 1 buku words search! Kau nak apa lagi? Kaja kita pergi!"

Jimin terus mengheret aku erm, dia tarik aku kat kaki. Semua orang sudah melihat pelik kearah kami dan tiada siapa nak membantuku! Tak! Aku tak mahu keluar dari kedai buku! Aku tak puas lagi!

Sulyeon Personality #4: bookworm + degil untuk keluar dari kedai buku

Selepas itu aku bangun dan menepuk bajuku setelah kami keluar dari bookstore.

Aku memandang malas mukanya. "Jadi kita nak kemana?" Soalku pada dirinya. Jimin memandang aku dan tersenyum simpul. "Fun fair~" dia terus menahan teksi dan kami berdua naik dan terus ke taman tema tersebut.














"Wah!" Sekali lagi aku teruja. Aku berlari memasuki kawasan taman tema itu. Aku dan Jimin bermain pelbagai permainan di sana.

"Jimin! Jom try bungee jump!" Aku mengajaknya dan tak lepas untuk menarik tangannya. "Andwae! Aku gayat! Aku tak nak!"

"Aku pun gayat tapi aku teringin!" Ujarku ceria dan masih setia menarik pergelangan tangannya.



Sulyeon Personality #5 : suka mencuba benda baharu biarpun dia tahu dia takut akan sesuatu itu.


Aku masih memaksa Jimin namun aku rasa diriku melayang secara tiba-tiba. "Wah! Jimin turunkan aku!" Jimin angkat aku kat bahu dia! Dia dengan selamba membawa diriku pergi dari kawasan itu sambil di pandang masyarakat setempat.

Setelah jauh dari kawasan itu, dia menurunkan diriku di salah satu tempat terus ke bangku. Nasib cuaca tak menunjukkan nak hujan.




"Kau nak apa? Mari aku pergi beli"

"Ah, aku air teh hijau dengan roti kentang pun cukup" balasku. Aku tak suka makan makanan yang merenyahkan ketika keluar berjalan sebegini. Jimin hanya akur dan tolong membelikan makanan di gerai yang berdekatan.

"Nah" aku mendongak melihatnya. "Gomawo" aku menyambut huluran Jimin sebelum lelaki itu melabuhkan punggungnya di sebelahku.

Penutup air aku buka dan meneguk minuman itu secara perlahan. Diam seketika. "Sulyeon. Hmm... Cantik nama" kepalaku tertoleh kearahnya. "Thanks"

"Kau ada crush kat seseorang tak Sulyeon?" Soalnya pada diriku dan aku menoleh melihatnya.

TBC~~





red string quest | pjmWhere stories live. Discover now