"Apakah itu sextuplets?" Soal Seokjin dengan penuh hairan. "Sextuplets adalah kembar 6" kata kembar aku yang ke-3 pada Seokjin, Kang Su-heon (♂).
Jimin berfikir. "Boleh susun dari sulung sampai bongsu" soal Jimin dan kami pun introduce diri masing-masing.
"Kang Su-lyeon, 21, perempuan. No. 1"
"Kang Su-lyeol, 21, lelaki. No. 2"
"Kang Su-heon, 21, lelaki. No. 3"
"Kang Su-hyeon, 21, perempuan. No. 4"
"Kang Su-geom, 21, lelaki. No. 5"
"Kang Su-gyeon, 21, perempuan. No. 6"
"Ah... Kang Jang-mi, 19, perempuan. No. 7"
Setelah itu habislah introduce kami semua. Agak memeningkan bukan. Tapi itulah hakikatnya. Semua orang cuba mengingati nama kami semua. Kaede pula hanya tersengih sahaja kerana dia dah tahu. Itu pun dia mengambil masa 2 bulan baru ingat semua.
"Kang Jang-mi sahaja lain, haha!" Ketawa Ryujin dengan bersugguh-sungguh lalu mendapat tamparan daripada Jangmi. "Sudah la tu!" Katanya meluat. Aku hanya memandang dari dapur lalu menggeleng. Akhirnya dulang air itu aku bawa ke depan.
Jimin memandang aku dan kembar aku yang lain. "Haih macam mana ni, nanti bila kita dah 'ermm ermm' pasti aku susah nak cam" aku memandang dirinya pelik. Apa maksudnya dengan 'ermm ermm'? Aku suddenly fikir benda pelik-pelik.
"Apa? Apa ermm ermm tu?" Soal aku hairan. Dia memandang aku dengan mukanya agak blush sikit. Apa kena dengan kau doh?
"Kahwin la." Balasnya bersahaja. Aku pandang wajahnya. Ka... Kahwin? What? Apa dia fikir ni?!
Jimin melihat mukaku lalu pandang aku atas bawah. "Kau tak sedar lagi ke?" "Se... Sedar apa?!" Suaraku meninggi sedikit. Dia mengeluh, badannya tadi yang merapati aku di tegakkan. "Aku baru confess dan lamar kau jadi isteri aku dengan cara yang halus~"
Tanpa aku sedar semua orang dan keluarga aku memandang ke arah kami berdua. Aku pandang mukanya. "Semua benda ni-"
"Ya, telah dirancang" katanya lalu tersenyum. Otosan dan Okasan aku sudah tersengih. "Ah! Aku kalah dengan pertandingan 4 tahun lepas buatan aku sediri!" Jerit Suhyeon kuat. Dia kata kalau Sulyeon yg tiada jodoh ni kahwin dulu, dia akan berikan apa² sahaja kalau Sulyeon minta. "Bukan kau tiada jodoh ke?!" Soal Sugeom padaku. Aku pandang wajahnya. Matanya aku tutup dengan tanganku beberapa saat. Oh ya, keluarga aku tahu pasal kuasa ni. Okasan aku ada kuasa ni, tapi selepas dia berkahwin kuasanya hilang.
Rasanya kuasa dia dapat kat aku. Anak sulung, okasan aku pun anak sulung. Kuasa keturunan maybe. Sugeom membuka matanya lalu memandang dengan tidak percaya. "Betullah. Ada benang" katanya dan aku tersengih.
"Baiklah bagai mana dengan tempat majlisnya, oh pakaiannya kamu nak-"
"Okasan! Otosan! Apa ni!" Aku menjerit melihat mereka. Laju sangat ni! Dalam kelajuan Mach 50! Daebak! Kali ini aku melihat kearah Jimin pula. "JIMIN!! KAU KASI MAK ABAH AKU NO. TIPON MAK ABAH KAU KE?!" Soalku padanya.
"Kalau ya, kenapa?" Soalnya tidak bersalah padaku. Aku hanya mampu terngaga. "Lagipun tak lama lagi aku akan jadi son in law mereka~" katanya dan ketawa pelan. What? WWWHHAATTT??!
Author: whatta man...whatta man...
Sulyeon: shut up author!
"Sulyeon, kamu graduation bila?"
"Eh? Erm... Tahun depan, bulan 2"
"Orite"
"Kenapa tanya?"
"Untuk menetukan tarik kahwin kamu la"
"Omma..."
"Wow, kamu dah tak guna Okasan mcm biasa"
Dan aku mampu melihat senyuman di setiap wajah sahabat aku ini. Aku akan kahwin dengan Jimin seriously.
Akhirnya aku tersenyum melihat mereka semula. Aku memang berjodoh dengannya.
Cincin emas putih itu tersarung di jari manisku. "Wah" aku sedikit teruja. Weh! Aku tak pernah dapat cincin seumur hidup aku! Kaede pernahlah. Cincin mainan dari mesin capsul daripada kawan lelaki baiknya. Masa umur mereka 9 tahun.
Korang tak tahu, Kaeda dah bertunang. Dengan kawan lelakinya itu.
"Renge, kita kahwin tarikh yang sama boleh~" soal Kaede dan aku menjelingnya. "Mana boleh! Kau kena hadirkan diri di majlis aku dan aku pun sama, kena hadirkan diri di majlis kau!" Kataku dan semua orang tertawa.
Majlis? Huhu, tunggu next chapter!
TBC~
Lee Seung Gil, Ice skater korea dekat Yuri on Ice 😍😂
YOU ARE READING
red string quest | pjm
Fanfiction〔🌸〕"Aku boleh melihat jodoh seseorang dari kecil" "Dengan hanya melihat jari kelingking mereka diikat dengan benang merah yg berkilau." "Hanya aku sahaja boleh melihatnya.." "...namun apabila aku melihat kearah jari aku..." "...tiada satu pun benan...