QUEST 17

665 96 12
                                    

Pulangnya kami dari hospital, aku hanya mampu termenung sepanjang  perjalan sehinggakan Jimin pelik melihat diriku. Dia yang duduk di sebelahku hanya pelik melihat diriku.

"Kenapa Sulyeon? Dari tadi kau macam murung je?" Soalnya prihatin pada diriku.

Aku membalas kata-katanya tanpa memandang mukanya. "Jimin, kalau aku lupa pasal kau dan orang lain, tolong..."



"...ingatkan aku semula" ayatku membuatkan Jimin kehairanan. Sudah semestinya dia hairan kenapa aku berkata begitu kerana dia tidak tahu perkara sebenar. "Hei, apa kau cakap ni... Aku tak faham" ujar Jimin padaku. Aku melihat wajahnya. Nafas berat aku hembuskan.


"Jimin..."


"Doktor cakap..."


"Kalau kepala aku terhantuk sedikit, aku akan lupa sesuatu perkara..."

"Kalau dalam bahasa psikologinya ianya di panggil..."

"... Amnesia..."



Aku dapat mengagak reaksi Jimin berikan pada diriku. Ternyata dia tergamam. "Kejap semua ni di sebabkan-"

"Ya, kemalangan tu"

Aku termenung lagi. Semua ni salah aku sebab libatkan Jimin sekali. Adakah ini balasan yang aku dapat? Jimin hanya menunduk memandang kasutnya dan kakinya yang masih belum pulih.


"Aku tak mahu beritahu orang lain selain kau, keluarga aku, Kaede dan Sooryun. So please keep it secret." Kataku pada dirinya. Jimin angguk tanda dia mengiakannya.






July,29, Di Kampus


Musim panas dah bermula. Sejak kejadian itu semua orang tak tahu bahawa aku telah mendapat amnesia. Apabila aku memberitahu pada keluargaku, Kaede dan Sooryun, mereka kelihatan terkejut ya amat. Selepas ini diri aku akan dijaga.

"Weehoo!! Cuti musim panas!" Jerit Kaede teruja. Aku, Sooryun, Kaede, Ryujin dan Bangtan berkumpul di bilik menari. Nak bermesyuwarrah katanya. "Baiklah semua! Pilih tempat mana yang paling best untuk pergi bercuti" ujar Namjoon pada semua orang. Kaede mengagkat tangannya.

"Erm Jepun jom. Waktu musim panas akan adanya festival! Seronok sangat!" Kata Kaede dengan penuh keterujaan. Aku mengagguk tanda mengiakannya. Masa menengah tinggi aku dan Kaede selalu pergi ke festival. Salah satunya aktiviti festival musim panas yang dilakukan setiap tahun adalah Hanabi (fireworks)! Pada bulan July ni ada jugak!

"Baiklah kita ke Jepun!" Ryujin berkata dan semua orang mula membuat persiapan.











"Hebat, pergi Jepun berjemaah" ujar Jungkook dan menyiku rusukku sewaktu kami berada di Incheon Airport. Aku hanya mampu terjerit keasakitan lalu menampar kuat bahunya. Kali ini pula dia yang kesakitan. "Janganlah siku!" Marahku dan dia hanya tergelak.

Sebelum kami pergi, aku dan Jimin sempat buat check up di hospital. Kaki Jimin sembuh sepenuhnya manakala penyakit amnesia aku masih belum ada tanda-tanda nak pulih. Dia boleh pulih kerana aku bukan amnesia sepenuhnya.

"Kaja bertolak!" Ajak Kaede dan kami pun pergi ke Jepun bersama!

Selamat tinggal bumi Korea,

Hello bumi Jepun!













Kepada diary aku dah lama tak tulis,

Mungkin sebab aku sudah berjumpa dengan jodohku? Ah, mungkin juga.

Jimin sekarang selalu rapat denganku.

Tapi kami tidak bercadang untuk couple.

Entah masih belum berminat untuk bercinta.

Biarlah Tuhan yang tentukan.



Coretan Kang Sulyeon, July 30


TBC~~




Maafkan author sbb lambat yapdet

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Maafkan author sbb lambat yapdet. Nah Nakamoto Yuta (inner author: kenapa Yuta? Kenapa bukan Yato?!) Btw, Kalau dia berlakon dengan Yamazaki Kento mesti awesome. Maaflah Taeyong. Aku curang sat....

Haha!


red string quest | pjmWhere stories live. Discover now