Aku melihat sekeliling kawasanku sebelum mula melintas jalan. 6:20 pagi. Pasar basah baru sahaja hendak membuka kedai. Aku berjalan lalu tunggu di satu bangku yang berdekatan dengan taman rekreasi. Aku membuka phone dan melihat semula mesej yang dihantar Jimin pada pukul 5:45 pagi. 5:45 PAGI TADI!!
Lonely Little Prince 👑
Jumpa aku kat taman Rekreasi Handong pukul 6 :15 pagi. Bangun sekarang!
Nasib aku terjaga awal pukul 5:44 pagi. AWAL SEMINIT. “Haih” aku mengeluh.
"Dah sampai?" Soal seseorang dan aku mendongak melihatnya.
"Jimin. Kenapa awal sangat ni? Kelas aku mula pukul 9 pagilah. Kaede pun hairan tengok aku bangun awal sangat" ujarku padanya. Kesian tau aku tengok Kaede tu. Tapi sejak semalam, Sooryun keluar dari asrama dan tinggal serumah dengan kami. Katanya meluat dengan roommatenya.
Jimin menyeluk tangannya ke dalam poket seluar. Awal pagi, memang sejuk.
"Jom. Ikut aku. Bila kau dah jejak kaki kat sini maka kau dah ikut arahan aku. Kau tak boleh kemana seharian ni" hairan aku mendengarnya. Tanganku diraihnya lalu menarik ke kearah stesen tren. Apa dia nak buat?
"Ji-Jimin? Kau nak kemana ni? Kenapa jebakkan aku sekali? Kelas kau mula pukul berapa? Kenapa naik tren ni? Kenapa aku!?" Bertubi-tubi soalan aku lemparkan kepadanya. Dia hanya menggarukan kepalanya dan terus menolak aku masuk dalam tren. Setelah itu dia masuk juga.
"Aniya Jimin. Aku tak nak ikut kau pergi jauh-jauh. Aku turun sekarang!" Aku mula gelabah. Kakiku mekangkah untuk keluar namun tanganku disambar oleh Jimin. "DUDUK.SEKARANG." seram sejuk aku dibuatnya lalu duduk juga. Terpaksa ikutnya.
Tren mula bergerak dan membawa kami jauh dari Seoul. Aku memandang dirinya yang berada di hadapanku. "Kenapa aku perlu ikut kau?" Soalku padanya. Dia yang sedang mengigit roti memandangku.
"Kau dah terima ajakkan aku maka kau perlu ikut aku" ujarnya selamba. Aku menekup mukaku. Oh tuhan, aku tak bermaksud untuk jauh dari kampus.
Dan pada waktu tren bergerak itu, cahaya matahari mula menyinari terus ke mukaku.
"Perhentian seterusnya, Busan, Busan"
Aku terjaga dari tidur. Tiba-tiba terasa mengantuk. Aku melihat jam yang menunjukkan waktu 9:25 pagi?! Ternganga aku. "Kaja keluar!" Ujar Jimin ceria lalu menarikku keluar dari tren. Mataku melihat kawasan yang tak famillar bagi diriku.
"Jimin. Kita kat mana?"
"Kita sekarang kat tempat kelahiran aku! Busan!"
"Mwo?!"
Aku tak percaya. Dia membawaku ke pusat bandar. "Jimin apa kita tengah buat sekarang ni?" Soalku padanya. Aku rasa dia ada sebab dia bawa lari aku dengan dirinya.
Dia memandangku sedalamnya. "Objektif utama aku adalah aku nak ponteng kelas harini-" aku dah agak. "-dan aku ajak kau sekali." Katanya.
"Kenapa tak ajak kawan kau yang lain"
"Saja"
"Jimin. Bagitau aku perkara sebenar. Aku tahu kau sembunyikan sesuatu"
"Okay, act aku tengah broken"
"Broken?"
"Hoseok ngan Ryujin...-"
"???"
TBC~~
Author sambung lagi!
YOU ARE READING
red string quest | pjm
Fanfiction〔🌸〕"Aku boleh melihat jodoh seseorang dari kecil" "Dengan hanya melihat jari kelingking mereka diikat dengan benang merah yg berkilau." "Hanya aku sahaja boleh melihatnya.." "...namun apabila aku melihat kearah jari aku..." "...tiada satu pun benan...