Belum sempat aku dan Jimin off phone, telefon kami telah mendapat in coming call secara serentak.
"!!!"
In Coming Call
>> Yellowmoon🌝<<
In Coming Call
>> Anime Tae🌠<<
Kami memandang sesama kami. Jimin melihat phoneku. "Yellowmoon?"
"Sooryun simpan contact aku nama Blackmoon, aku pun Yellowmoonkan dia" balasku selamba.
Lama selepas itu kami offkan phone kami. "Bagus~~" muka pelik kami buat sambil angkat ibu jari.
"Jom pergi pantai" ajak Jimin dan aku hanya mengikuti langkahnya. Setelah turun dari teksi, bayu lautan menampar pipiku. Jam tanganku, aku lihat. "Dah pukul 6 petanglah" ujarku.
Jimin membuka kasut sneakersnya lalu berlari di pantai. Dah macam budak-budak. Aku berjalan di belakangnya sambil tersenyum. Sejuk juga pantai ni. Malahan ramai orang dan tanpa sengaja mataku melihat beach boy yang sado itu. Omo sexynya.
Jimin berjalan lalu duduk di sebelahku. "Kau tengok sapa tu?" Soalnya dan aku menggeleng dengan laju. Dia hanya mampu tertawa sahaja.
"Aku bawa kau kesini sebab nak tunjuk kat kau tempat tinggal aku. Amankan?" Ujarnya. Rambutnya terbang ke belakang akibat angin yang kuat kat laut ini. Tapi otakku telah membuat tafsirsan yang salah. Ada pulak otak aku buat rambutnya terbang dengan slow motion bersama sparkle. Ugh, hate you otak.
"Jom pergi rumah omma aku! Malam ni kita tinggal kat situ semalam. Dan bagitahu mereka yang kita ke Busan" ujar Jimin. "Apa? Tinggal kat rumah kau?!" Terkejut aku. What the-
Dia angguk. Aku rasa rohku telah keluar dengan perlahan melalui mulutku. "Omo! Roh kamu terkeluar!" Seorang gadis yang memakai name tag Nao (author) menangkap rohku lalu memasukkan semula ke dalam badanku melalui mulut. "Fuh selamat" setelah itu dia blah.
Di kawasan kedai ayam goreng
"Kau ada tengok location Sulyeon?" Soal Jin pada Kaede. "Sulyeon tak active location dia. Katanya tak nak orang tahu kemana dia berada. Well, Sulyeon selalu merayau seorang diri tak kira waktu." Balas Kaede dan menongkat dagu. Mengeluh. "Bahayalah" ujar Ryujin yang berada di sebelah Sooryun.
Jungkook yang sedang scroll phone tiba-tiba terjerit. "Ah! Nasib ada location Jimin! Rasanya dia dah on semula phone dia." Ujar Jungkook. Semua orang mula merapati Jungkook.
"Mwo!?!" Terkejut semua orang apabila melihat locationnya. "Bi-biar betul..." Terkejut tak terkata Yoongi dibuatnya. Hoseok menjenguk. "Bu-Busan?!"
Tiba-tiba phone Kaede berdering. Terus sahaja gadis itu mengangkat panggilan. "Yeobseyo?"
"Kae, ni aku Renge kesayangan kau. Aku sekarang kat Busan-"
Kali ini pula phone Taehyung berdering. "Siapa?" Soal mereka. Taehyung melihat mereka semua.
"Jimin"
TBC~~
Now playing: Hatsune Miku - Quiet Room 🎧 ˋωˊ
YOU ARE READING
red string quest | pjm
Fanfiction〔🌸〕"Aku boleh melihat jodoh seseorang dari kecil" "Dengan hanya melihat jari kelingking mereka diikat dengan benang merah yg berkilau." "Hanya aku sahaja boleh melihatnya.." "...namun apabila aku melihat kearah jari aku..." "...tiada satu pun benan...