"Eins, zwei, drei, vier" aku menyebut satu persatu perkataan tersebut dan mengira menggunakan jari. Jimin dan adik lelakinya memandang pelik kearah aku.
"Hyung, apa yang kawan hyung buat buat ni?" Soal adiknya secara berbisik. Jimin perlahan-lahan menoleh memandang kearah adiknya. "Entah. Hyung pun tak tahu" aku mengangkat kepala memandang mereka. Aku tersenyum. "Usah risau. Saya bukan buat apa pun cuma kira aje anak kucing dengan anjing coklat sekor ni" ujarku sambil mengusap kepala anjing tersebut.
"Ada 4 semuanya"
"Bahasa apa yang kau guna tadi?" Soal Jimin. "Erm? Oh bahasa Germany. Ianya satu, dua, tiga dan empat" ujarku.
Dekat rumah keluarga Park ada 3 ekor anak kucing dan seekor anjing besar. Nak kawal rumah mungkin. Aku memasuki rumah Jimin apabila di ajak oleh anak tuan rumah. "Mari Sulyeon." Ajaknya. Ommanya sedang masak di dapur. Apabila Jimin melaung memanggil ommanya, ommanya keluar dan ternampak aku. Aku bangun dan tuduk. Hormat orang tua Sulyeon.
"Aigoo, kamu bawa kawan kamu ke Jimin?"
"Taklah daughter-in-law omma!"
Kepala Jimin tertoleh kearah satu suara di belakangku. Wajah pelik tiba-tiba terhasil di wajahku.
Muka Jimin merah padam seakan-akan menahan marah. "PARK JIHYUN!!!" Jeritnya dan membuatkan bahuku terangkat. Jihyun hanya mampu tertawa lalu berlari ke tingkat atas. Aku hanya mampu tertawa pelan dengan wajah yg berkerut.
"Marilah makan malam sekali, erm?"
"Oh, nama saya Kang Sulyeon" ujarku pada ommanya. Omma Jimin angguk. "Cantik nama kamu" "Kamsahamida"
Dan malam itu aku makan bersama keluarga Jimin.
"Jimin, patut ke kita call sekarang?"
"Rasanya ya. Jom, aku tak nak diorang risau" aku dan Jimin berada di ruang tamu setelah habis menjamu selera dan membasuh pinggan walaupun aku dimarahi oleh omma Jimin kerana aku membasuh semua pinggan dalam sinki itu sedangkan aku ni tetamu. Segan doh datang rumah orang buat macam rumah sendiri.
Setelah itu aku call Kaede. "Yeobseyo" orang di sana menjawab, "Kae, ni aku Renge kesayangan kau. Aku sekarang kat Busan-" belum sempat ayatku habis terdengar satu jeritan yang kuat di tingkat atas. Dan dalam masa yang sama, Jimin mula menelefon seseorang.
Aku memandang sekejap pada tingkat atas sebelum menyambung panggilanku. "Hello Renge," "Ah ya maaf, act aku diajak keluar daripada Jimin dan dia bawa aku sampai ke Busan. Dia tak nak orang lain tahu sbb tu kami off phone. Sorry Kae, buat kau risau" aku meminta maaf padanya dan dia maafkan. "Satu lagi. Aku... Ermm... Malam ni bermalam kat rumah keluarga Jimin, so esok baru aku balik, bye aku letak dulu!" Dan tamatlah panggilan aku dengan Kaede.
Aku perhati Jimin. Nampaknya dia pun dah selesai menjawab panggilan. Dia pandang aku. "Nah" sebatang berus gigi di hulurkan kepada diriku. "Aku tahu kau tak bawa jadi sebab itu aku belikan dekat kau" kata Jimin lalu aku menyambut hulurannya. "Gomawo"
Since aku kena bermalam kat rumah keluarga Jimin sebab tiket pulang ke Seoul adalah pada pukul 8 pagi esok, so aku hanya mampu bergolek dalam bilik tetamu di rumah Jimin sahaja setelah selesai mandi. "Bosannya" tiba-tiba terasa ingin ke bilik Jimin untuk mencari kemungkinan ada bahan bacaan yang menarik di biliknya. Phone di cas kasi penuh.
Setelah sampai di depan bilik Jimin aku melihat bahagian bawah pintu biliknya. Ada cahaya, nampaknya di masih belum tidur. Aku mengetuk pintu biliknya. Risau kalau aku terjah jap lagi ada free show depan aku.
"Masuklah pintu tak berkunci" panggilnya dan aku membuka masuk. Dan itulah kali pertama aku melihat bilik seorang lelaki.
TBC~~
Rindu Koro Sensei 😂😂😭😭
YOU ARE READING
red string quest | pjm
Fanfiction〔🌸〕"Aku boleh melihat jodoh seseorang dari kecil" "Dengan hanya melihat jari kelingking mereka diikat dengan benang merah yg berkilau." "Hanya aku sahaja boleh melihatnya.." "...namun apabila aku melihat kearah jari aku..." "...tiada satu pun benan...