QUEST 18

663 94 15
                                    

"KANG SULYEON!"

Dahiku di kerut berkali-kali. Ah, perempuan ni...

Dia melambai-lambai ke arahku lalu berpusing sambil tidak sudah-sudah memanggil aku. Aku malu tahu! Semua orang yang berada di Airport melihat kearahku melainkan Kaede yang turut sama membalas lambainya. Kae-


"KANG JANGMI!" dan terus berlari ke arahnya. Kaede dan Jangmi berpelukkan lalu berpusing. Ah, ini sangat memalukan. Aku bergerak ke arah mereka. "Lama tak tengok unnie" katanya pada diriku. Aku tersenyum. Aku pun.

Jangmi melihat ke arah rakanku sebelum tunduk hormat dan memperkenalkan dirinya. "Saya Kang Jangmi, adik Kang Sulyeon" balasnya. Taehyung tersengih lalu berkata

"Wah nama korang memang ambil dari nama bunga ya?" Jangmi angguk beberapa kali kearah Taehyung. Dia memang happy-go-lucky. "Buat apa sembang kat sini, jom pergi residen Kang!" Ujar Kaede dan membuatkan aku terkejut. What?!

"Kit... Kita tak check in hotel ke?" Soalku padanya dan dia menggeleng. What the? "Residen Kang punya rumah dah besar buat apa tempah hotel?" Kata-katanya disokong oleh Jangmi. Kang Jangmi ni nak kena dah...

"Btw, otosan dan okasan pun mengalu-alukan ke datang kawan unnie" Aappaa???!! Terasa mahu pengsan aku di buatnya. Akhirnya aku terpaksa balik bersama mereka ke rumah keluargaku.






Semasa perjalan ke rumah keluargaku di Kyushu, aku sempat mendengar perbualan Jangmi dan Kaede.

"Wah Kae-san kau tetap tak berubah, still forever flat. HAHA!" Oh Jangmi kejam. Ternganga Kaede di buatnya. Dia menoleh melihat diriku lalu memandang Jangmi semula. "Tak Guna! KAU DENGAN KAKAK KAU SAMA JE! SELALU PANGGIL AKU FOREVER FLAT! WAH! BENCINYA!" Aku hanya mampu tergelak sahaja mendengar kata-kata Kaede.

Orang lain yang berada di dalam van yang di pandu oleh pakwe adikku, Xu Minghao tak silap namanya hanya hairan mendengar kata-kata kami. Jimin yang berada di sebelah aku mencuit lenganku.

"Aku still tak faham dari haritu lagi. Apa maksud kau 'forever flat' dekat Kaede?" Hairan Jimin dan aku hanya mampu berpeluh lalu menggaru pipiku. "Ah... Err kau tak perlu tahu pun haha!" Kataku dan dia masih menjadi curiousity di situ. Maafkan aku Jimin sayan- wait! Tak! SEJAK BILA AKU PANGGIL DIA SAYANG?! IIIYAAAA!!!!! (Noo!!)






















Kyushu, Japan

"Wow Kyushu! Tiba-tiba teringat Yuri on Ice!" Kata Jungkook dan memandang sekeliling. Wait, apahal kau teringat Yuri on Ice ni? Kaede yang mendengar kata-kata Jungkook terus memandang wajah lelaki itu. "KAU TENGOK YURI ON ICE??!!" "Why? Salah ke?" "Tak, tak salah pun"


Kaede ni saja buat macam tu. Aku memandang Residen Kang di depan itu. Dah lama tak balik. Aku menarik nafas lalu menghembusnya. Kaki ku mula menapak memasuki rumah.

Seterusnya aku di sapa ramah oleh adik beradikku yang lain termasuk okasan dan otosan aku.





"Selamat pulang Kang Sulyeon!"



"APAHAL PULA ADA PARTI DALAM RUMAH NI HAAH??!"



"NAK SAMBUT KEPULANGAN KAULAH!" Bahuku di paut oleh kembarku.









OKAY, KEMBAR AKU.







AKU ADA KEMBAR,














IANYA,













SEXTUPLETS.













3 LELAKI, 3 PEREMPUAN.











"WOAH! Apahal muka korang serupa dengan Sulyeon???" Hairan Namjoon dan Yoongi serentak.

"Kami~"

"Te-he, Sextuplets" sebut kembar aku yang ke-2, Kang Su-lyeol (♂). Aku sulung, Kang Su-lyeon (♀).

"Sex.. Tuplets?" Soal Sooryun hairan. Mereka angguk. Aku tak. Aku hanya keras membatu disitu. "Akulah adik last. Tapi tak ada kena mengena dengan Sextuplets ni." kata Jangmi dan tunduk.

Jimin terkejut lalu memandang aku. Aku melihatnya. Inilah rahsia terbesar aku.

Aku adalah sebahagian daripada Kang's Sextuplets.





TBC~~





red string quest | pjmWhere stories live. Discover now