QUEST 10

643 109 43
                                    

Aku rasa aku dah agak sesuatu. "Mari aku teka. Couple?" Dia angguk. Benar tekaan aku. Perasaan simpati aku padanya kembali.

"Sebab tu aku ajak kau. Hanya kau yang aku selesa bercerita tentang perasaan aku kerana cara kau yang agak dingin dan supportive tu buat aku rasa betul selesa" ujarnya. Aku diam memandangnya. Dia melihat diriku. "Kau matang. Cara kau nampak sangat kau tu matang. Jadi aku rasa aku boleh bercerita tentang perasaan aku pada kau tanpa was-was" tambahnya lagi.

Aku matang? Huh, aku cuma dingin, tapi aku ni lurus bendul juga huhuhu. "Dah mari. Kita jalan-jalan. Usah peduli tentang kampus, kawan-kawan, crush, pensyarah semua tu. Kita buat kerja kita" ujarnya. Mulutku tiba-tiba tersenyum. Nampaknya aku perlu lupakan sekejap perkara remeh seperti itu dan benang merah pengikat jodoh semua orang...





... Termasuk aku.















Di kampus

"Yah!" Kaede dan Sooryun menoleh kearah suara lelaki bernama Namjoon. 6 orang termasuk Namjoon berlari kearah Kaede dan Sooryun. "Nak tanya nampak Jimin?" Soal Jin dan mendapat gelengang daripada mereka berdua. "Oh, ya. Korang pun ada nampak tak Sulyeon?" Soal Sooryun pada mereka. Hampa tiada siapa tahu.

"Kemana Jimin pergi ni?" Taehyung mula menjadi risau. "Sulyeon tadi awal² pagi dah keluar rumah" ujar Kaede. Pernyataan Kaede mendapat pandangan daripada Hoseok. "Dia keluar pukul berapa?" Soalnya. "Dalam 6 pagi macam tu."

Semua orang memandang kearah Hoseok. "Pagi tadi aku tanya Jimin dia nak kemana then dia cakap aku tak perlu tahu. Lepas dia keluar dari rumah aku sempat tengok jam dan waktu itu pukul 6 pagi" semua orang memandang sesama sendiri.




"Sulyeon dengan Jimin agak baik kebelakangan ni"

"Maknanya..."

"Mereka rancang untuk keluar bersama ya?" Satu suara menyapa dan semua orang memandang kearah itu.

"Ryujin"
























Aku dan Jimin terus melupakan semua perkara yang berada di Seoul dan meneruskan aktiviti ponteng kami. Setelah sarapan, kami berjalan dalam mall.

"Macam dah tak ada tempat lain nak pergi" rungutku. Jimin pout. "Alah! Sini beza dengan Seoul!" "Yalah! Yalah!"

Kami membeli dan window shopping. Betul kata Jimin, barang kat Busan dan Seoul berbeza. Malahan dia sewaktu kami berjalan di pasar-pasar tepi jalan, boleh bercakap dengan senangnya bersama dialek Busan.

"Gomawo Ahjumma" balas Jimin. Tangannya mencapai Teobokki yang di hulurkan oleh Ahjumma itu. Aku yang sedang menyedut air memandangnya sebelum tersenyum dan tunduk pada ahjumma itu. "Aigoo... Keluar date ke?" Soalnya dalam dialek Busan. Jimin tergelak manakala aku kat sebelah tak faham apa-apa.

"Mana adalah ahjumma. Kami nak pergi Dewan Perpustakaan Changjin. Belajar" balas Jimin dalam dialek Busan. Yang aku faham kat ayat Jimin adalah Dewan Perpustakaan Changjin dan pelajar ke?



Setelah itu kami pergi dari situ. Aku berjalan di sebelah Jimin. "Oi, apa makcik tu kata tadi?" Jimin melihat aku. "Dia kata kita keluar date ke? Then aku katalah yang kita ni nak pergi perpustakaan, belajar" aku tergelak.

"Belajar? Kita tengah pontengkan sekarang ni?" Soalku dan mendapat gelak tawa bersama eyes smilenya. Kami mencari sebuah meja dan duduk disitu.

Sedang menikmati teobboki, phone aku berdering. "Mesej dari Kaede" ujarku. Aku menarik notification bar aku.

Forever Flat👒

Renge, kau kat mana. Kenapa tak datang kelas? Aku tahu kau mesti dengan Jimin sekarang ni.






Aku yang sedang mengunyah teobboki terhenti. Jimin melihat phone aku. "Wait! Macam mana dia tahu?!" Soal Jimin.

Kali ini phone Jimin pula bergetar.





In Coming Call

>> Seokkie✨ <<







Aku melihat phone Jimin. Dia juga memandang kearah yang sama. Mata kami terbeliak. "Eotokhae Jimin?"

"Off Phone"

TBC~~



(ノ´ヮ´)ノ✨💞

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


(ノ´ヮ´)ノ✨💞

red string quest | pjmWhere stories live. Discover now