BUZ TUTMUŞ KALPLER

64 0 0
                                    


Buz tutmuş kalpler, aşk ateşiyle yanmaktan korkar. Ama aynı zamanda tek çareleridir bu korku, küçük istisnalar dışında. Aşkın ateşiyle yanıp su hâlinde birbirlerine karışmak, tek kavuşma çareleridir. Birbirlerine karıştıktan sonra ayrılmak o kadar kolay değildir. Korkunun asıl kaynağı da budur. Henüz başlamadan sonunu düşünmek! Bunun suçlusu bu kişiler değil belki de...

Onları bu şekilde düşündürmek zorunda bırakan tecrübeleri sağ olsun!

Kalbi buz tutmuş birini aşka döndürmek;

Bir şarkı çalar.

Aynı şarkı bir kez daha çalar.

O kadar takılıp kalmıştır ki geçmişe, onun bu hâlinin sebebi olan kişiden nefret etmesine rağmen ona olan sevgisini öldüremez.

"Yatağını özler dayanamaz döner o!"

Bu kadar çok dinledikten sonra anlar ki "Dönmez o"

"Onun kalbi başkasıyla aşka doyarken benim kalbim yalnızlık mı toplayacak?" der ve kendini saklandığı buzluktan, aşkın ateşinde eritmek için çıkartır.

Ona duyduğu sevgiyi öldürüp aşka tekrar döndüğünde artık şunu anlamıştır;

"Aşkı, yalnızlığa karşı açılmış bir savaşın galibiyeti olarak görmemen gerek. Çünkü sen, kazandığını düşündüğün başka bir savaşın mağlubusun."

Kalbi buz tutmuş birini yine kalbi buz tutmuş biri en iyi anlar. Zaten aşkta en önemli kural "Anlaşabilmek" değil midir? Kendini dev aynasında görmeye bayılır insan.

Ama bir kez kalbi üşüdüyse, o aynaları paramparça etmesini de iyi bilir.

İstisnai bir durum;

Ne yaparsan yap, aşkın ateşinde erimeyi göze alamayanlar olacak. Onlar, daha önce aşkın ateşine tek başlarına karşı koymaya çalışmıştır çünkü! Aşkın varlığını dahi inkâr edecek kadar canları yanmıştır çünkü! Rehabilite süresinin ucu açık bu durumda. Belki de hiçbir zaman sonuç alınamayacak.

İnsan ben merkezli yaşar. Bunun en acı örneği, deli gibi sevdiği kişiyi öne sürdüğü saçma sapan nedenlerden dolayı bir çöp gibi, hayatın, pis, yalnızlık kokan sokaklarına terk eder.

Terk eden kurtulduğunu düşünür.

Ama terk ettiğinin kendinden sonra ayakta duramadığını gördükçe kendi de düşer.

Düşer O da!

Bunla da bitmiyor ki...

Terk edilen kişiden daha şanssız, bahtsız biri varsa o da bu kişiye tutulan, âşık olan kişidir. Umutsuz vakanın umudu olabileceğini düşünür. Çalışır çabalar ama Onun kalbi buz tutmuştur bir kere...

Nafile...


Bir Sabahın HayaliHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin