'HELLO PEEPS I'M BACK!' Hoor ik van beneden een man schreeuwen. Ik doe langzaam mijn ogen open en wrijf erin. Ik pak mijn telefoon onder mijn kussen en kijk hoelaat het is. Het is 07:00 in de ochtend en ik moet 10:00 op werk zijn. Lekker hoor.
Ik gooi de dekens van me af en kijk naar mezelf in de spiegel. Ik schrik op. Mijn haar is helemaal door de war. Ik kam het snel uit en loop naar beneden. Als ik beneden. Ik hoor allemaal mensen praten. Ik loop de woonkamer in en zie Jaouad, Layla en Meryam.
Kennen jullie Jaouad nog? De beste vriend van mijn vader. Hij is getrouwd met Layla en heeft een dochter genaamd Meryam. Lieve meid.
'EYOOW KIJK WIE WE DAAR HEBBEN DJENNA AKA ROMAISA'S DOCHTER!' Schreeuwt Jaouad. 'Jaouad na al die jaren blijf je nog steeds dezelfde idioot.' Zegt Romaisa en kijkt hem lachend aan.
Hij trekt een wenkbrauw op. 'Nou Romaisa na al die jaren ben je echt steeds saaier geworden!' Zegt Jaouad en kijkt haar aan. Ze trekt een wenkbrauw op. 'Jaouad. Bek. Dicht!' Zegt ze en doet haar armen lachend over elkaar. 'En jullie zijn rond de 40 en gedragen jullie als onze leeftijd.' Zeg ik. 'Spreek voor jezelf. Jaouad is gwn gaande!' Zegt Damin.
Jaouad kijkt hen vol bewondering aan. 'Dat is mijn zoon!' Zegt Jaouad trots en geeft Damin een mannelijke knuffel. 'Straks pak je mijn zoon af.' Zegt Amine lachend. 'Hij is mijn zoon al!' Zegt Jaouad en slaat zijn arm om Damin en houd hem in de houdgreep.
Ik pak Meryam bij haar arm en trek haar naar mijn kamer. Meryam is een knappe meid van 19 jaar oud. Ze heeft zwarte krullen en bruine grote ogen. Ze bedekt haar lichaam goed met lange kleding en praktiseert zich goed in de Islam. Ze is gewoon een versie van mij.
'Meryam ik moet zo op werk zijn dus ik ga me snel omkleden ja.' Zeg ik. 'Ja snel ik moet op school zijn hè dame!' Zegt ze lachend. 'Ja komt helemaal goed ik breng je wel.' Zeg ik en ga snel omkleden. Ik ontbijt wel op werk. Ik doe mijn haar in een lage strakke knot en doe mijn werkkleding aan.
Ik maak me lichtjes op en doe wat parfum op. Done. Ik doe mijn ballerina's aan en loop mijn kamer uit. Als Meryam me ziet kijkt ze me bewonderend aan. 'Wat?' Vraag ik haar en trek haar naar beneden, want ze komt bijna te laat. 'Je ziet er mooi uit schat.' Zegt ze en glimlacht.
'Awh dankjewel, maar snel we mogen niet te laat komen!' Zeg ik streng en pak mijn tas die ik op de keukentafel heb gelaten. 'Ik ga Meryam brengen naar school en ga direct naar werk.' Meld ik mijn ouders en die van Meryam. Damin staat meteen op. 'Ik kom mee!' Zegt hij vlug en pakt zijn schooltas. Ik kijk hem met een wenkbrauw aan.
'Hoe bedoel je?' Vraag ik. 'Meryam en ik zitten op dezelfde school dus je kan me meteen ook brengen.' Zegt hij snel. Ik denk even na en ze zitten niet eens op dezelfde school. Hmmm iemand is hier verliefd. 'Isgoed, maar ik rijd.' Zeg ik en pak mijn autosleutels uit mijn tas.
Ik loop de deur uit en zie Meryam al wachten bij mijn auto. 'Waar bleef je!' Zegt ze geïrriteerd. 'Ja, ik...' Op dat moment kwam Damin aanrennen. 'Ik rijd.' Zegt hij en pakt mijn autosleutels uit mijn hand. 'Damin!' Zeg ik en kijk hem woedend aan. Hij is al ingestapt. Lekker zeg.
Meryam kijkt me verwarrend aan en is helemaal rood. 'Ga... gaat hij mee?' Vraagt ze me. Ik krijg en glimlach en knik. Ik stap naast Damin in en Meryam achterin. Damin begint meteen te gassen. 'Weyoow Damin rustig wil je ons dood!' Zeg ik bang en doe snel mijn gordel om. Hij glimlacht zijn tanden bloot en kijkt steeds in die achteruitkijkspiegel naar Meryam.
'Weet je waar ze op school zit?' Vraag ik hem. Hij knikt. 'Ja dat weet ik.' Zegt hij en glimlacht. Het was even stil in de auto en ik heb daar zo'n hekel aan. 'Duss Meryam heb je plannen voor vanavond?' Vraag ik haar. 'Nee hoezo?' Vraagt ze me. 'Kom je vanavond film kijken bij ons.' Zeg ik en ik weet dat ze geen nee gaat zeggen. 'Uhm...' Zegt ze en loopt helemaal rood aan.
'Ja.' Hoor ik haar piepen. 'Wat zei je!' Zeg ik expres. 'Ja ik kom.' Zegt ze zacht en is al helemaal rood. Damin krijgt een grote glimlach op zijn gezicht. Ik ga die twee zo hard koppelen. 'Leukk ik haal je op na werk.' Zeg ik en glimlach breed.
Na een tijdje gereden te hebben. Hebben we Meryam afgezet op school. Damin rijd me nu even naar werk. 'Dus je vind Meryam leuk he.' Zeg ik en kijk hem aan. 'Hoe kom je daarbij?' Vraagt hij me. 'Nou je zei net dat je op dezelfde school zit als haar. En je glimlachte als een gek toen ze zei dat ze zou komen.' Zei ik en keek hem glimlachend aan. 'Oke ja ik vind haar leuk, maar ik weet niet of ze iets voor mij voelt.' Zegt hij.
'Owja en weet je dat Amir en Rania al praten.' Verteld hij me. Ik kijk hem vragend aan. 'Ben je serieus?' Vraag ik hem. Hij knikt. 'Ik was pas met Amir en hij was de hele dag bezig met zijn telefoon wat mij echt irriteerde, dis pakte ik die af en zag dat hij met haar aan het praten was.' Zegt hij en haalt zijn schouders op...
———
10:00Aangekomen op werk kwam ik Sharina tegen. 'Djennaa! Kom eens sneelll!'Roept ze vanuit haar kantoor. Ik loop naar haar kantoor. 'Ja?' Vraag ik haar. 'Is die deal gesloten met die konjo?' Vraagt ze me. 'Wie?' Vraag ik haar. 'Die ene vrouw? Hoe heet ze? Mevrouw de Hansie.' Zegt ze. 'Hanswijck?' Vraag ze me. 'Ja die Russische konjo!' Zegt ze. 'Nee ze wilde niet. Ik belde haar nog, maar ze vond je arrogant.' Zeg ik lachend. 'Fuck! Echt een motherfucker! Die bitch wilde meer dan wat er in het contract stond. Ik zei neee dacht het niet!' Zegt ze boos. 'Komt goed ik ga een nieuwe klant zoeken.' Stel ik haar gerust. 'Jaaa doe dat, maar snel.' Zegt ze en gaat door met haar papierwerk. Hoofdschuddend verlaat ik haar kantoor.
Ik pak mijn sleutels van mijn kantoor en open de deur. Ik doe het licht aan en zie een pakketje op mijn bureau. Ik kijk er raar naar. Ik loop ernaartoe en leg mijn tas op mijn bureau. Ik mijn sleutel en open het pakketje.
Als ik het pakketje open die een foto met een briefje. Oke even serieus deze persoon stuur alleen een foto en briefje waarom een heel pakketje? Maar oke terug op de foto.
Ik zie een foto van mijn moeder. Soufian mijn oom pakt haar bij haar kraag. Ze zit onder de blauwe plekken. Ik zie mijn opa Allah y Rahmoe. Maar hij doet niks. Dit is naast zijn bakker. Wat stelt dit voor? Waarom doet oom Soufiane mijn moeder dit aan? Ik leg de foto neer. Ik pak het briefje en lees het.
Leuke foto? Je familie maakt ook alleen, maar ruzie hè!
Jij gaat iets voor mij doen. Kom vanavond winkel van Beukenlaan. Als je daar niet aanwezig bent gaan er meer van zulke foto's verspreid worden.
Liefs AnooIk lees de brief een paar keer door en kijk naar de foto. Zal ik gaan?
'Djenna?' Ik schrik op en draai me snel om...
JE LEEST
Lost
ActionGelief eerst 'Vergeet mij!' Lezen. Dit is een deel 2 ervan. 'Ik word gek gemaakt. Gek gemaakt door alle leugens om me heen. Alle slangen die me keer op keer pijn doen door je te bijten met hun scherpe tanden. Vertrouwen? Nee kan ik niet meer. Liefde...