'DJENNAA AMIR IS ER!' Schreeuwt Rania frustrerend. 'ZEG WOLLAH!' Schreeuw ik en spuit nog parfum. Farid komt me zometeen ook ophalen. We gaan allebei op een date, maar Rania gaat naar een andere plek dan ik. 'JAA HELP KE ZIE IK ER GOED UIT?' Vraagt ze me.
Ik kijk haar goedkeurend aan. 'Perfect!' Zeg ik en loop haar kant op. Ze heeft een ligt roze kleur hoofddoek en een mooie lange jurk in een iets donkerdere kleur dan haar hoofddoek. Ze heeft zichzelf lichtjes opgemaakt.
'En ik?' Vraag ik haar. 'Wat vraag je het mij nog? Je ziet er altijd geweldig uit!' Zegt ze blij. We knuffelen elkaar. 'Oke snel onze dates.' Zeg ik en loop naar beneden. Nog steeds met moeite.
Ik loop de woonkamer ik met Rania. Dalila en Sharina kijken ons bewonderend aan. 'Jullie zien er geweldig uit!' Zeggen ze tegelijk. 'Dankjullie well!' Zeggen we. 'Oke snel jullie knapperds zijn er!' Zegt Dalila blij. Rania loopt naar de deur opent het.
Daar staat Amir al. Ik had tegen Farid gezegd dat hij iets later moest komen, want Amir is tenslotte wel mijn neef. Ik zie via het raam hoe Amir, Rania een kus op der voorhoofd geeft. Hij begeleid haar naar de auto en zie ze dan wegrijden.
Niet eens 2 minuten later zie ik dat Farid is aangekomen. Ik sta meteen op en ren naar de deur. Ik open de deur en zie Farid staan met een bos bloemen in zijn handen. Ik kijk hem met een glimlach aan.
'Zijn die voor mij?' Zeg ik lachend. Hij knikt. 'Dat zijn ze zeker.' Zegt hij en loopt mijn kant op. Hij plaatst voorzichtig zijn lippen op mijn voorhoofd. 'Kom dan gaan we.' Zegt hij en pakt mijn hand vast. Ik stap zijn auto in en hij komt naast me zitten.
Hij zet zachtjes muziek op. Hij begint meteen te praten. We praten over van alles en nog wat. 'En heb je broers?' Vraagt hij me. Ik knik. 'Ik heb een broertje, maar je zou meer zeggen dat het mijn broer is.' Zeg ik.
'Jij?' Vraagt hij me. Zijn kaak spant zich aan. Hij kijk strak naar de weg en zijn greep op het stuur verstevigd. 'Ik heb geen broers of zussen. Enigst kind.' Zegt hij en slikt een brok weg. Ik kijk hem medelijdend aan. 'Wat is er?' Vraag ik hem.
'Toen ik klein is mijn oom overleden. Mijn vader was er zo gek van. Hij gebruikte drugs, rookte en dronk. Doordat hij dat deed elke dag is hij overleden. Heb mijn vader nooit gekent.' Zegt hij me en ik zie dat hij een traan wilt laten vallen. 'Het spijt me.' Zeg ik en kijk naar buiten.
'Het is jou schuld niet.' Zegt hij en pakt mijn hand vast. Ik kijk hem aan en glimlach kort. Na een lange stilte komen we aan op een strand.
Ik stap uit. 'Wat doen we hier?' Vraagt ik hem. 'We gaan wat lekkers eten dan een wandelingetje maken.' Zegt hij met een glimlach. We lopen naar een leuk tentje en gaan zitten. We nemen meteen onze bestelling op. We praten over van alles en nog wat.
Als we wat hebben gegeten lopen we het tentje uit. Ik doe mijn sandalen uit en laat ze in mijn handen.
We lopen op het strand. 'En Djenna, hoe zie jij de liefde?' Vraagt hij me aan terwijl hij naar het mooie water kijkt. Er is zonsondergang wat het hier echt Romantisch maakt. Ik sta stil en kijk naar het zonsondergang.
'Wat ik van de liefde vind? Ik vind liefde iets moois. Het is geweldig. Hoe 2 mensen bij elkaar komen en hun leven samen willen delen. Ik zoek gewoon een goed persoon met een goed hart. Meer niet. Een persoon die me kan laten lachen. Die mijn Deen compleet kan maken.' Zeg ik en blijf voor me uit kijken.
'Het is niet altijd roze geur en maneschijn. Natuurlijk komen er ruzies. Natuurlijk is het niet altijd mooi'. Het kan soms pijn doen, maar als de liefde zo sterk is dan komen jullie weer bij elkaar.' Zeg ik en kijk Farid aan. Als ik hem aankijk voel ik mijn hart te keer gaan. Ik houd van hem. Ik weet het zeker.
'Mooi gezegd.' Zegt Farid en kijkt me in mijn ogen aan. Hij slaat zijn arm om me heen en houd me stevig tegen zich aan. Hij druk zijn lippen in mijn haren. 'Ik houd van je Djenna.' Zegt hij. Ik voel mezelf rood worden en mijn hart te keer gaan. Allemaal vlinders in mijn buik. Dit gevoel is geweldig. 'Ik houd ook van jou Farid.' Zeg ik en we blijven een tijdje zo staan.
WAT VINDE JULLIE VAN DIE 2? FARID EN DJENNA?? Geweldig koppel of niet?
JE LEEST
Lost
ActionGelief eerst 'Vergeet mij!' Lezen. Dit is een deel 2 ervan. 'Ik word gek gemaakt. Gek gemaakt door alle leugens om me heen. Alle slangen die me keer op keer pijn doen door je te bijten met hun scherpe tanden. Vertrouwen? Nee kan ik niet meer. Liefde...