Chapter 12

815 69 16
                                    

Aangekomen bij de sauna ga ik meteen naar de balie en check ik me in. Rania rent me snel achterna en checkt haar zelf ook in.

'Oke, ik ga me snel omkleden in dat hokje daar.' Zegt Rania en wijst naar het hokje waar ze wilt omkleden. 'Ja isgoed ik ga daarnaast.' Zeg ik en loop er meteen naartoe. Ik kleed me snel om in een bikini. 'Ik ben klaaar izan hoofd!' Zegt Rania. 'Ja ik ook.' Zeg ik en pak al mijn spullen.

We lopen naar de kluisjes en doen ze daar in. We gaan meteen naar een kamertje met allemaal stoom. (Wollahmeh weet hoe dat heet). Dit is trouwens een sauna enkel voor vrouwen.

We gaan daar naartoe en zien een paar Marokkaanse dames van mijn leeftijd en die van mijn moeder. We glimlachen naar ze en gaan zitten. Ik geniet van de stoom die in mijn gezicht komt. Als Rania en ik naar de sauna gaan dan blijven we serieus uren.

Na een lange tijd vertrekken er een paar mensen en blijven Rania en ik alleen. 'En hoe is het tussen jou en Amir?' Zeg ik en kijk Rania glimlachend aan. 'Haha gaat goed. Ik wil hem eerst heel goed leren kennen voordat ik de stap neem dat mijn ouders hem leren kennen.' Zegt ze en kijkt me aan. 'Ja begrijp ik. Is zelfde met mij.' Zeg ik dan.

'Maar Djenna, hoe is hij eigenlijk? Ik ken hem niet zo goed als jij.' Zegt ze. 'Uhm... ik ken hem ook niet zo goed. Amir en ik zijn niet zo close, maar wat ik je kan vertellen is dat hij doodlachen is...'zeg ik en wil doorpraten, maar Rania onderbreekt me.

'JAAA! Hij is doodlachen!' Zegt ze enthousiast. Ik knik. 'Ja en hij is super chill, maar hij is een heel jaloerse type. Als hij echt van je houd en je praat met een andere jongen dan hem gaat hij gelijk mengen. Dan gaat hij je helemaal ondervragen over die jongen.' Zeg ik.

Ze kijkt me even aan en knikt. 'Ik houd van jaloerse typetjes! Dan weet ik dat hij real is met me.' Zegt ze en knikt glimlachend. Ze is helemaal weg van hem. 'En hoe is het tussen Farid en jou?' Vraagt ze me

Ik had pas met hem afgesproken en het was gezellig. 'Gaat goed. We gingen pas nog wat lekkers eten en een beetje winkelen.' Zeg ik en knik. 'OWJAA! Heb Samir weer gezien!' Zeg ik blij. Meteen kijkt Rania me aan. 'ZEG WOLLAH! SAMIR SAMIR? DIE MOOIE?' Vraagt ze me. 'JAAA!' Zeg ik gillend en begin te lachen.

'Hij wilde afspreken! Ik heb hem zo gemist hè! Hij was mijn beste vriend!' Zeg ik blij. 'Ennn??? Wat was gebeurd bij die afspraakje?'

'Flashback'

Ik stap mijn auto uit en loop met trillende benen het restaurant in. Ik ben heel zenuwachtig. Heb hem zo lang niet gezien en heb hem zo erg gemist. Ik zie Samir echt als mijn broer. Hij beschermde me echt tegen alles. Ik hield echt van hem.

Ik doe de deur van het restaurant open en kijk om me heen. Het is een beetje druk, maar het valt mee. Ik kijk eventjes rond en zie Samir op zijn telefoon. Er staat een bosje bloemen op de tafel. Mijn hart smelt. Ik voel mezelf rood worden.

Ik loop met kleine stappen zijn kant op en als hij mij opmerkt doet hij meteen zijn telefoon uit en doet hij die weg. Hij staat op en kijkt me aan. Ik weet niet wat ik moet doen. Moet ik hem knuffelen? Ik ben een soort van wel met Farid.

Ik twijfel en kijk hem aan. 'Hey!' Zegt hij blij. 'Hey.' Zeg ik ongemakkelijk en ga zitten. Hij kijkt me aan en knikt. Hij gaat zitten en kijkt me aan. 'En hoe is het?' Vraagt hij me. 'Gaat goed Alhamdoulilah en met jou?' Vraag ik hem. Hij zegt dat het goed met hem gaat en zo beginnen we een gesprek.

'Hier. Deze is voor jou. Je kent me ik kan niet met legen handen een afspraak starten.' Zegt hij. Ik knik. Ik neem de roos aan. 'Dat kan je zeker niet. Jij moet altijd wel wat meenemen!' Zeg ik en begin te lachen. Hij ziet er heel goed uit. Zijn haar zit netjes in model en zijn tanden zijn wit zoals altijd.

We praatte over van alles en nog wat. Over vroeger etc. 'HAHAHA! Ja dat weet ik nog!' Zegt Samir lachend en neemt een hap van zijn kapsalon. 'Ja! Maar hoe kon je dat tegen haar zeggen!' Zeg ik lachend. 'Kijk zei zij dat ik van plek moest veranderen. Ik zei waarom? Ze zei omdat ik je niet mag! Dus ik werd boos. Je kent me. Kortlontje. Dus ik moest der wel een kk beest noemen!' Zegt hij lachend.

Ik schud lachend met mijn hoofd. 'En heb jij iemand kunnen vinden deze tijd?' Vraag ik hem opeens en heb meteen spijt van deze vraag. Hij schud zijn hoofd. 'Niemand die serieus is.' Zegt hij en neemt een hap van zijn kapsalon. 'Jij?' Vraagt hij me. 'Ja er is wel iemand, maar...' Op dat moment stikt Samir in zijn kapsalon.

Ik schrik! 'SAMIR!' Zeg ik. Mijn hart scheurt, omdat hij pijn heeft. Hij hoest hard. Ik kan hier niet tegen. 'Sstt het gaat.' Zegt hij. Hij is helemaal rood. 'Het gaat Djenna. Maak je geen zorgen.' Zegt hij. Ik zucht opgelucht. 'En? Hoe is hij?' Vraagt Samir me en kijkt me amper aan. Ik schaam me meteen. 'Hij heet Farid. Heb hem ontmoet op werk. We hebben geen relatie. Wil hem eerst goed leren kennen, maar het gaat goed tussen ons.' Zeg ik. Samir knikt en vermijd het onderwerp. We bespreken andere dingen.

*Einde flashback*

'DJENNA! Hij vind je leuk!' Zegt Rania! Ik schud mijn hoofd. Tuurlijk niet! Hij ziet me als zijn zusje.' Zeg ik en schud mijn hoofd. 'Ja ja. En jij dan?' Vraagt ze me. 'Ik? Nee joh tuurlijk niet. Ik heb Farid. Ik zie Samir als mijn broer.' Zeg ik en voel mezelf rood worden.

'Luister Djenna. Je hebt gevoelens voor Samir. Dat weet ik zeker. Je denkt dst je gevoelens voor Farid hebt, maar ik denk dat niet.' Zegt Rania me. Ik kijk haar boos aan. 'Hoe bedoel je?' Zeg ik op een arrogante toon. 'Kijk Djenna. Je moet zelf weten van wie je meer houd. En ja misschien kwetst het Farid als je meer van Samir houd, maar dat is het beste voor jou.' Zegt Rania. Ergens heeft ze gelijk, maar ik voel niks voor Samir.

'Oke, maar ik ga even die vrouw vragen wanneer ze sluiten.' Zegt Rania. Ik knik en blijf zitten. Ik sluit mijn ogen en geniet van de stoom. Ik hoor na een tijdje de deur heel hard dichtgaan. Ik kijk om me heen en zie niemand. Ik voel hoe warmer het word en hoe moeilijker ik adem.

Ik ren naar de deur en sla erop. 'HELP! HALLO!' Schreeuw ik en begin heel hard te hoestten. Ik probeer adem te halen, maar het lukt me niet. 'HEEELLLP!' Schreeuw ik en hoest heel hard. Ik zak langzaam naar de grond. Ik blijf heftig hoesten.

Ik ga op de grond liggen en mijn ogen willen sluiten. Ik voel een steek in mijn longen. Op het moment dat mijn ogen bijna sluiten word de deur in een ruk open gemaakt. 'DJENNAAA!' Hoor ik Rania schreeuwen, maar dan val ik weg en zie ik niks meer.

LostWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu