Lagu Nekbar Sawa nyanyian THE5 di pasang sebelum Earphones di sumbat ke telinga.Pandangan dihala ke depan.Senyuman mula mekar dibibirnya tatkala matanya terpandang tiga orang kanak kanak yang sedang bermain buaian.
Dia memandang sekeliling taman permainan itu.Suasana yang agak bising di sekitarnya itu langsung tidak dihiraukan.Sesekali matanya dipejam menghayati lagu yang sedang di dengarnya itu.
"Khai...." nama itu di seru perlahan.
hati dia terluka,jiwa dia tersiksa. Demi lekaki itu dia sanggup menyerahkan hati dan cinta tetapi segalanya musnah kerana kebodohan diri sendiri yang terlalu percaya...Kenangan bersama Khairul bagai di ulang tayang dibenaknya.Semakin kerap bayangan itu muncul hati nya merintih...
"Lagu apa ni? Nekbar Sawa? apa benda tu?" Irasya hanya tersenyum memandang wajah Khairul "Ni lagu arab laa...best apa lagu ni,I nak jadikan lagu ni sebagai lagu kita"
"Arabic? Seriously Rasya? tak ada lagu lain ke...?"
"Alaaa...I suka lagu ni" Irasya tayang muka sedih "I rasa you tak tahu pun maksud lagu ni kan? entah entah lagu untuk orang putus cinta.You nak jadi kan lagu putus cinta sebagai lagu kita?"Irasya hanya diam.Mulut di muncungkan tanda merajuk.Khairul mengeluh
"Sayang...I'm sorry...I just tak boleh terima je...kenapa mesti Arabic, you tahu kan I tak suka...?""Setiap manusia di dunia ni ada minat yang berbeza tak kesah la apa benda sekali pun dan dalam percintaan juga ada minat tersendiri kalau tak macam mana rasa cinta tu boleh hadirkan?"
________________________________
Earphones di telinga di cabut.
lagu itu menyebabkan dia teringat akan kenangan lalu.Tapak tangan di tekup ke muka sebelum nafas di tarik dan di hembus perlahan"Kau kena lupakan dia Rasya dia dah jadi suami orang! please move on Rasya! You need to move on!" Kata Irasya sedikit kuat tangan di gengam
Pandagan pelik orang sekelilingnya tidak di endah kan yang penting sekarang dia perlu melupakan lelaki yang baru beberapa jam sah bergelar suami orang itu!
Khairul Akil bin Dato' Halim I hate you!!!
Irasya bangun dari duduknya sebelum berlari anak ke keretanya. Now everything is over!
_________________________________
Fail yang selesai di tandatangan itu di tutup sebelum di serahkan kepada setiausahanya. "Kau dah batalkan appointment aku dengan Dato' Halim?"
"Dah Tuan, Tapi tadi Dato' Halim kata dia akan datang sini jumpa Tuan sendiri lepas waktu lunch nanti..Kata nya ada berita gembira nak diberitahu..." Darrish Aryan kerut kening, Berita gembira? apa dia?
"Berita gembira apa? Entah entah dia nak masuk meming aku suruh kawin dengan anak dia tak.."Darrish Aryan mula gerun memikirkan hal itu.Rashdan tepuk dahi "Tuan dah lupa ke yang anak Dato' Halim semua lelaki?"
"Whatever...Haish tak dapat jugak aku nak balik awal...Ok la kau boleh keluar"
"Baik tuan..."
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
Hai guys thank you pada yang sudi baca cerita ni 😘
ni cubaan pertama saya and maaf kalau cerita ni agak boring and banyak typo😅Nota kaki:
dalam cerita ni mungkin akan ada banyak tajuk lagu² Arab,pada sesiapa yang xsuka saya mintak maaf,
Saya cuma nak ada kelainan sikit dalam cerita ni and saya memang minat arabic😁
YOU ARE READING
Penipuan Hati♥ [HIATUS]
Teen FictionBerita mengenai Khairul Akil yang telah berkahwin menyebabkan Hani Irasya tertekan.Lelaki yang selama ini di cintai sepenuh hati telah menipu dirinya dan dia terpaksa berpura pura kuat di hadapan keluarganya.Di sebabkan hal itu dia memaksa dirinya u...